2. En dröm?

555 21 0
                                    

Linnea's perspektiv
Jag vaknade med ett ryck och kände något mjukt under mig.

"Allt det här har bara varit en dröm. Nu när jag öppnar ögonen kommer jag ligga i min varma säng igen", viskade jag för mig själv och tog sedan ett djupt andetag.

Till min förvåning var det inte luft jag andades in, det var vatten. Jag slog häftigt upp ögonen och märkte att det mjuka jag låg i var sand. Jag kollade mig omkring och det enda jag såg var vatten. Det här kunde bara inte vara på riktigt, nej. Jag var helt mållös, visste inte vad jag skulle ta mig till när jag var helt ensam på havets botten OCH DESSUTOM KUNDE ANDAS UNDER VATTNET.

Jag försökte ställa mig upp men mina ben var som ihop klistrade så jag ramlade omkull direkt. Jag vände sakta blicken mot det ställer där mina ben hade varit där det nu var en lång blåaktig fena. Hade jag blivit galen? Förskräckt skrek jag till och drabbades av panik igen. Hur kunde det här vara möjligt? När jag legat där på samma ställe i en evighet började jag sakta inse att det här inte var en dröm. Just då hörde jag ett ljud, några röster som viskade någonstans i närheten.

Jag satte mig upp och tittade mig omkring. Det var några här, men vart?

"Hallå? Är det några här? Kom fram isåfall!" skrek jag med en skakig röst. Fler viskningar hördes...

Efter ett tag upphörde viskningarna och tre personer SIMMADE fram till mig. Alla tre hade FENOR. Killen var lång, hade mörkbrunt hår och en mörkgrön fena. Och de två tjejer som jag såg var tvillingar hade långt blont hår och lila fenor.

De simmade nervöst mot mig, tvillingarna stannade en bit ifrån mig medan killen simmade hela vägen fram till mig.

"Hej Linnea. Vi vet och förstår att du är väldigt förvirrad just nu, men du måste följa med oss! Du är i fara", sa killen och jag såg att han såg väldigt orolig ut.

Jag undrade hur han kunde veta mitt namn men hann inte fråga för killen tog ett hårt grepp om min hand och började simma det fortaste han kunde med tvillingsystrarna hack i häl.

Jag hade absolut ingen aning om vad som hände utan en viss del inom mig hoppades fortfarande på att det här var en dröm. Vad skulle hända här näst..?

Två olika världarOnde histórias criam vida. Descubra agora