"Sudahlah tu!!" jerit RapMon setelah lama dia mendiamkan diri. Akhirnya dia menunjukkan dirinya sebagai seorang ketua.
Chorong melepaskan tangan V. Muka dia kembali seperti biasa. "Kalau aku nampak korang buli members aku, dia akan jadi mangsa!" Chorong memberi amaran.
"Yah! Kau nak buat aku mati ke?? Habis darah aku tak mengalir!!" marah V sambil memegang pergelangan tangan.
"Kau masih tak kenal aku...." Chorong menolak kepala V dengan saty jaru sahaja.
Kumpulan Apink akhirnya pergi meninggalkan V seorang diri dan members yang lain datang pergi kearah V. "V,kau tak apa-apa ke??" tanya RapMon risau.
"Tak ape... Cuma tangan aku rasa sakit je"
Apink pergi ke tasik dimana tempat mereka selalu lepak. Di situ terdapat sebuah pondok. "Unnie,lebih baik unnie bertenang" Eunji cuba tenangkan Chorong.
Chorong menutup mukanya dengan kedua-dua belah tangannya. "Maaf,unnie tak boleh tahan kemarahan unnie"
"Takpe, semua manusia buat kesilapan" Eunji memujuk Chorong.
Kringgg~
Loceng berbunyi.Menandakan kelas dahh nak mula. Mereka bergegas ke kelas. Chorong memasuki kelasnya, dia duduk diatas kerusi lalu meletakkan kepalanya di meja.
Hanya Chorong sahaja kelas berlainan kerana dia paling tua. Bomi dan Eunji satu kelas.
Umur mereka tidak sama,
Chorong- 17 tahun
Bomi dan Eunji - 16 tahun
Namjoo dan Naeun -15 tahun
Hayoung juga 15 tahun kerana dia terlebih pandai dan umurnya yang seberna adalah 14 tahun.Chorong melihat ada satu meja dan kerusi di tambah. "Ada murid baru ke??" bisik hatinya.
"Ahhh... Kesian V" Jimin dan JHope duduk di tempat mereka. V,Jimin dan JHope satu kelas dengan Chorong.
"Tulahh.... Chorong ganas sangat" JHope menyokong Jimin.
Mata Chorong memandang dua sahavat tersebut dengan tajam. "Korang mengumpat aku ehh??" tanya Chorong.
"Ehhh... Tak adalah" jawab Jimin dan JHope ketakutan. Chorong kembali meletakkan kepalanya.
Chorong P.O.V
Ahhh.... Boringnya tak ada members.
Akulah paling senyap kat kelas. Walaupun orang panggil aku Qeeunka, aku ada baik juga. Diorang suka hati fitnah aku."Park Chorong" panggil Cikgu Ji Hyo di depan pintu.
Aku bangun dan pergi kat Cikgu Ji Hyo yang memanggil aku. Semua orang berbisik antara satu sama lain.
"Ada apa Cikgu panggil saya??"
"Ikut saya pergi pejabat, ada urusan yang perlu diuruskan" kata Ji Hyo sambil berjalan menuju ke pejabat. Aku ikut Cikgu Ji Hyo dari belakang.
Apabila tiba di depan pintu pejabat, cikgu Ji Hyo menyuruh aku masuk ke dalam pejabat sendirian. Apa lagi, aku masuklah tanpa ragu-ragu.
Ternampak seseorang aku kenal,
Budak baru dalam members BTS. Budak yang sengaja cari nahas. Tangan yang aku genggam dibalut.Kuat sangat ke aku genggam?
"Park Chorong?" Pengetua memanggil aku. Dia menyuruh aku duduk sebelah budak baru tu.
"Kamu tahu kan, apa kesalahan kamu" pengetua mula ayat intro dia. Aku hanya menunduk.
"Kamu tahu tak? Darah di tangan Kim Taehyung hampir tidak mengalir"
Ouh, nama dia Kim Taehyung. Okay!
"Tapi dia selalu buli budak perempuan, mana saya tak marah!! Saya seorang perempuan patut mempertahankan hak perempuan" kata Chorong dengan perlahantetapi nadanya Yakin.
"Mana saya buli budak perempuan" tipu Kim Taehyung. Eleh...kau ingat kau boleh tipu depan pengetua? No way!
Ni maruah seorang perempuan!
"Tipu!! Pengetua! Dia menipu!!" Chorong bersuara.
"Mana ada!! Tahu tak, dia hampir bunuh saya!!" Kim Taehyung juga bersuara. Aku tak boleh kalah dengan dia!!
Suasana makin rancak dengan pergaduhan kami berdua.
"SUDAH! SUDAH!!" Pengetua bersuara. Kami berdua diam.
"Jadi, ni salah kamu berdua. Kim Taehyung bersalah sebab membuli budak perempuan. Kamu sangat terkenal dengan kes buli di sekolah ini. Park Chorong, kamu pon bersalah kerana melawan Taehyung sehingga dia hampir mati. Dan keputusannya, saya mahu kamu berdua saling memaafkan antara satu sama lain" terang pengetua.
Minta maaf?
Dia mulakan dahulu, so, dia yang kena minta maaf dengan aku. "Cepatlah minta maaf!!" arah pengetua.
"Cepatlah minta maaf" arah Taehyung. Ehhhh.... Dia ni memang sengaja cari gaduh. Aku nak dia hulurkan tangan dulu.
"Kau mulakan dulu, jadi kau minta maaf dulu"
Nampaknya muka dia dah berubah,
Dia nak paksa aku minta maaf kat dia. Ishhh... No way! Lelaki macam dia kena minta maaf kat aku dulu."Kau lahh!!" Dia dah menyiku aku.
"Ehhh, kenapa aku pulak? Kau yang mulakan dulu" Aku tersenyum lalu menyilangkan tanganku. Tunggu dia menghulurkan tangan. Pengetua dari tadi, menunggu je mereka minta maaf.
"Cepatlah..." arah dia lagi.
"Lelaki sepatutnya mengalah pada perempuan!"
Dalam pergaduhan kecil, akhirnya Taehyung terpaksa menghulurkan tangan dia. Aku pulak terima huluran dia.
"Aku minta maaf" katanya tidak ikhlas. Mata dia melilau memandang tempat lain. Memang tak ikhlas betul!
"Aku pon"
Selepas selesai minta maaf, Lelaki tu keluar dari pejabat dan aku terpaksa menunggu sebentar. "Pasti Ayah kamu sangat kecewa dengan kamu" itulah kata-kata terakhir pengetua sebelum aku keluar dari pejabat.
(Park Chorong, anak pemilik Art High School. Senang sahaja mahu membuang atau menukar sekolah seseorang. Ibu dia pulak, mempunyai syarikat tetapi bapanya jugak menjadi pemilik.)
"Tolong jangan beritahu ayah saya" Kakiku melangkah keluar dari pejabat.
Taehyung masih berada di depan pejabat. "Kenapa kau masih ada kat sini??"tanya aku.
"Tunggu kau" jawab dia dengan selamba lalu berjalan sebelah aku.
Aku berhenti lalu memandangnya. Aku melepaskan nafas yang lemah lalu menghulurkan tangan kepadanya.
P.O.V END
V terkejut tindakam Chorong. 'Dia menghulurkam tangan dia? Apa maksud dia?' hati V berbicara.
"Mian"
**********************************
Jom~
Kita pergi Chapter seterusnya~
YOU ARE READING
✴Moonlight ✴ [Slow update]
FanfictionKisah pasangan yang terpisah Akhirnya mereka bertemu Tetapi mereka tidak saling mengenal Kerana satu kejadian Dimana bulan nampak semuanya. Ketika Bulan Mengambang, Ia berubah. Bulan Yang nampak semuanya. Kisah Pasangan yang comel dan kelakar antar...