Chorong keluar daripada hospital selepas membayar bil hospital Tae. Dia balik bersama Jinyoung.
Dalam kereta,
"Noona, kenapalah noona sanggup bayar duit bil si Taehyung tu. Kan mahal" Jinyoung memulakan perbualan.
"Suka hatilah!!" Balas Chorong.
'Kenapa noona jadi macam ni? Selalunga dia x akan bayar duit bil hospital kat sesiapa. Apa penting sangat Taehyung tu pada noona' bisik hati Jinyoung.
"Kau ada rasa Si Tae tu ada remind kat sesiapa tak?" Chorong memecahkan kesunyian.
"Maksud noona?"
"Noona tak tahu lah, Senyuman Tae tu macam Noona kenal. Perangai dia" Chorong menunduk. Dia bermain jari-jemarinya.
Jinyoung tersentak.
Keretanya diparkir tepi jalan. Dia melihat kakaknya yang berada di bahagian tempat penumpang.
"Noona... kenapa noona tanya soalan macam tu?" Tanya Jinyoung.
"Ani. He's remind me with someone. Waktu zaman kanak-kanak"
Jinyoung memandang kakaknya. Dia dapat rasakan Chorong sedang sedih.
"Noona, jangan cakap noona dah-"
Chorong lantas memandang Jinyoung dengan mata kemarahannya. "Dah apa?"
"Fall in Love with Tae?"
"Pabo!!" Chorong mengetuk kepala Jinyoung dengan kuat.
"Kau ni, aku just cakap Tae teringat kat seseorang. Bukan aku dah jatuh cinta dengan mamat gila tu" Chorong merosakkan rambut Jinyoung.
"Adehh!!" Jinyoung mengaduh kesakitan.
Chorong berhenti lalu menyilangkan tanggannya. "Pabo"
Chorong: Love is Pain, Jinyoung *smirk*
**
V dibawa keluar daripada hospital. Dia hanyalah pengsan. Lepas bangun dari pengsan, terus sembuh dan hyperactive.
"We're gonna FLYYYYY YAYAYA" V melompat seperti monyet.
"Dia tu dah kenapa?" Suga hanya menyengetkan kepalanya melihat telatah V.
"Entahlah...." balas Jhope dingin.
Suga memandang pelik kearah Jhope. "Engko dah kenapa? Tetiba dingin semacam?" Tanya Suga sengih.
"Tak ada apa-apa" Jhope memuncungkan mulutnya.
"Hyung, dia ni sedih V tengking kat dia" kata Jimin memeluk leher Suga dari belakang.
"Laaaaaa..... yeke?"ejek Suga.
"Taehyung!!!!" Jerit Suga.
V memandang Suga dengan pelik. Dia pergi kearah Suga."Wae,hyung?" Tanya V.
"Tu hah hyung kesayangan kau tengah merajuk sebab kau. Kau marah kat dia" kata Suga tersenyum.
"Bila masa Tae ad buat salah?"
"Tanyalah dia sendiri"
V: Hopie-hyungggggg *buat suara comel*
Jhope: Hmmphh!! *merajuk*
V: ahhh.... hyung! Wae?!!
YOU ARE READING
✴Moonlight ✴ [Slow update]
FanfictionKisah pasangan yang terpisah Akhirnya mereka bertemu Tetapi mereka tidak saling mengenal Kerana satu kejadian Dimana bulan nampak semuanya. Ketika Bulan Mengambang, Ia berubah. Bulan Yang nampak semuanya. Kisah Pasangan yang comel dan kelakar antar...