Bab 2: Tak nak!

992 96 3
                                    

"Mian"

"Apa kena dengan kau? Sakit ke??" tanyanV sambil melihat Chorong. Chorong menggoyangkan tangannya.

"Mian" katanya untuk kali kedua.

"Kenapa pulak?"

"Aku tak sengaja nak 'BUNUH' kau. Mian" kata Chorong yang menikam hati V.

"Okay" V membalas huluran Chorong. Dia menggenggam tangan Chorong dengan perlahan lalu melepaskannya.

Chorong pergi berjalan ke kelas. Dia agak lemah. Chorong berjalan lebih cepat dari V. "Chorong!!" Panggil V yang jauh dibelakang.

V berlari pergi kearah Chorong. "Kau peliklah...." V berjalan bersama dengan Chorong. Mengekalkan senyumannya di muka.

"Apa yang peliknya? Aku biasa je..." kata Chorong lalu memasukkan tangannya dalam poket baju uniform.

V mengangkat bahunya.

~Skip~

Chorong meletakkan kepalanya diatas meja apabila waktu rehat. V,Jimin dan JHope masih berada di dalam kelas. "Dengar cerita, Queenka kita jumpa dengan pengetua sebab kau" Kata Jimin sambil memandang V.

"Tulahh... Mesti sebab tangan kau kan, V??" JHope juga menyelit.

V tersenyum sinis. "Pengetua marah sangat kat DIA sehingga suruh dia minta maaf kat aku. Pengetua paksa DIA minta maaf kat aku. Dia terpaksa minta maaf kat aku. Bukan salah aku tapi salah dia. Padan Muka dia!" tipu V.

Kepala Chorong sudah panas mendengar penipuan V. Tangannya digenggam. Matanya memandanng tajam kearah 3 budak yang ditarget untuk diterkam oleh seekor harimau kelaparan.

"Kesian... Kena paksa minta maaf" Kata-kata pedas dituju pada Chorong.

Tiba-tiba Mark(Got7) masuk ke dalam kelas secara mengejut sambil membawa makanan dan air. 3 budak tersebut melihat Mark pergi kearah Chorong.

"Kau dah makan belum?" tanya Mark pada Chorong. Chorong geleng.

"Kenapa belum makan? Tengok badan dah lemah. Nah aku belikan makanan dan air" Mark menghulurkan makanan tersebut pada Chorong. Chorong menerimanya.

Mark berbisik sesuatu pada Chorong lalu memberi satu palstik warna merah. Chorong mengambilnya lalu sembunyikannya. "Makan tau!!" kata Mark sebelum keluar dari kelas.

Chorong mengangguk.

"Aku laparlah~ Jom pergi ke cafe" ajak JHope.

"Jom"

Akhirnya 3 budak tersebut keluar.
Chorong mengambil beg plastik warna merah lalu mengambil ambil ubat pil tersebut. "Kenapalah hidup aku kena ada Sakit?" keluh Chorong lalu makan.

V selamba pergi ke meja Apink (tanpa Chorong) lalu mengambil makanan Eunji dan Hayoung. "YAH!!" marah Eunji apabila makanan diambil lalu pergi kearah V.

"What?!" V memandang Eunji.

"Bagi balik makanan aku!!" marah Eunji.

"Biarlah" V masukkan tangannya dipoket baju Eunji lalu mengeluarkan duit. "Kau kan ada duit, banyak pulak tu" kata V lalu diakhiri dengan ketawa.

Eunji hanya mengeluh.

Hayoung pulak, terpaksa berkongsi makanan dengan Bomi. "Semenjak budak baru tu datang, kita jadi mangsa" rungut Naeun.

"Betul tu, semua perempuan dia nak buli" Bomi setuju dengan Naeun.

"Habislah duit aku nanti" Eunji duduk di tempatnya.

Dia mengeluarkan beberapa keping note duit. Sikit.

"Sudahlah,jangan sedih. Aku kan ada" kata Chorong dari belakang. Dia menepuk bahu Eunji banyak kali lalu duduk sebelah Eunji.

"Takpelah Chorong. Susahkan kau je" tolak Eunji.

"Takpelah, leader sepatutnya membantu anak buah dia. Biar aku uruskan mereka" kata Chorong lalu pergi ke tempat lepak BTS.

"Oh Tidakkk.... Chorong datang!!" kata Jin ketakutan melihat kelibat Chorong dari jauh. Itulah Aura Queenka kita!

"Ada sesiapa cari gaduh dengan dia?" tanya RapMon.

"Tak~" semua mengangkat tangan( macam pencuri angkat tangan apabila diacukan pistol oleh polis) kecuali V. Semua orang memandang V dengan penuh tanda tanya.

"Tadaa!! Aku bawakn makanan!!" jerit V sambil menunjukkan makanan yang diambil oleh Eunji dan Hayoung.

"Alamak,V!!!!" Jimin menepuk dahi sambil menggeleng kepalanya.

"Wae? Kenapa?" V pelik melihat members lain.

"Annyeong!!!" Chorong mengurut bahu Jungkook. Mukanya jahatnya dilekatkan pada muka. Senyuman sinis juga dapat dirasakan.

Bulu roma Jungkook naik. "Noona~" Chorong ketawa kecil melihat Jungkook ketakutan melihatnya.

"Kim Taehyung. Boleh tak beri balik makanan yang kau curi daripada Eunji dan Hayoung?" pinta Chorong.

"Jangan panggil aku Kim Taehyung,bleh tak? Panggil aku V" balas V.

"Yelahh.... Boleh tak kasi makanan tu?! Jangan sampai....."

"Jangan sampai aku beritahu pengetua~"V memotong ayat Chorong. Muka Chorong sudah kemerahan menahan marah.

"Chorong, sudahlah.... Takpe. Eunji dan Hayoung ada duit" Eunji pujuk Chorong yang menahan marah.

"Tak nak!! Kau sengaja nak buat aku marah kan?!! Baru satu hari jumpa kau, kau dah buat hal dengan aku!! Kau nak apa hah?? Belum puas lagi ke nak buli members aku?!! Kau tu ada hati tak??" Chorong menolak bada n V beberapa kali sehinggalah ke dinding dimana tiada jalan untuk keluar.

"Wow~ Menarik"

"Sudahlahhh.... Cukuplah buat aku marah!! Aku penatlah layan. Mula-mula BTS selepas tu kau. Lepasni siapa lagi!! Aku penatlah. Baru je satu hari kat sekolah!!" Chorong kepenatan memarahi V. Tangannya lemah memukul dada V.

"Kalau macam tu, biar aku je beromantik dengan kau~" V memegang tangan Chorong.

"Hotak kauu!!" Chorong menolak kepala V sehingga terjatuh bergolek.Chorong telah menunjukkan dirinya yang seberna.

"Tak da hatinya, lelaki macam kau. Nak berbaik dengan aku!!!" Chorong memberi satu tendangan kasar dibahagian kaki.

Chorong mengambil makanan yang dicuri oleh V.

"Kurang asam!!" V menggenggam tangannya menahan marah. Nampaknya perempuan yang baru sahaja jumpa, susah sangat mahu berlembut.

-Bersambung-

(nantikan chapter seterusnya~)

✴Moonlight ✴ [Slow update]Where stories live. Discover now