Park Chorong Back!!

1.4K 116 5
                                    

Dari sudut gaya sudah nampak!
Rambut diterbangkan,
Kaki melangkah masuk kedalam kawasan sekolah!
Ya,
Itulah Park Chorong yang ditakutakn pelajar sekolah. Nama pon Qeenka.
Pasti semua orang kenal.

Walaupun dia memiliki baby face tetapi dia seorang yang garang. Walaupun suaranya comel,
Dia memiliki suara seperti raksasa
Walaupun gaya dia nampak ayu,
Dia seorang ganas.

Semua orang menyebut namanya,

"Akhirnya!! Chorong unnie sampai juga akhirnya!!" Lega Naeun melihat Chorong masuk ke dalam kawasan sekolah.

"Tulah... Kalau tidak kita dah kena selalu kena buli dengan BTS" Hayoung menyokong Naeun.

Ya, Bangtan Boys atau lebih dikenali dengan BTS adalah Kingka di sekolah.
Pftt... Lebih dikatakan Pembuli.

"Dengar cerita, BTS buli korang.... Siapa mereka??" Tanpa beri salam atau bertanya khabar, Chorong sudah meletakkan muka garangnya pada wajah comelnya.

"Chorong unnie, kenapa unnie nampak marah sangat? Rilexlah..." Namjoo cuba tenangkan unnienya yang sudah naik angin.

"Macam mana? Aku baru sahaja tinggalkan sekolah selama seminggu! Tetapi dah macam-macam berlaku kat sekolah ni!!" Chorong mula marah.

"Bukan! Semenjak ada budak baru dalam BTS. Mereka mula buli kitaorang padahal kitaorang tak buat apa-apa ponn" terang Eunjim

Muka Chorong menjadi merah.

"Aku nak cari budak tu!!!" Chorong pergi mencari kumpulan Kingka BTS yang dikatakan terkenal sangat.

"Alamak, Chorong dah kembali" kata JHope daripada gossip.

"Chorong dah kembali?!! Habislah... Kalau diorang mengadu kat Chorong. Teruk kita" Jin seperti sudah mengaku kalah.

Mana taknya, dulu dia pernah bersama dengan Chorong sebagai rakan belajarnya. Chorong dan BTS memang musuh. Mereka asyik bergaduh ketika belajar.

Pada suatu hari, dia sengaja mengacau Chorong tetapi kejadian tak dapat disangka. Dia dimarah teruk oleh Chorong.

Semua orang memandang mereka berdua. Chorong seperti Ibu memarahi anaknya di depan khayalak orang ramai. Semenjak itu, dia tidak berani dekat denga Chorong.

Dia menanggung malu.

V membawa bubble tea yang dipesan oleh Jimin dan RapMon. "Kenapa muka korang nampak takut?" tanya V dengan pelik.

Kim Taehyung, atau lebih dikenali V. Dia pelajar baru selepas perginya Chorong untuk sementara. Dia juga suka membuli pelajar perempuan. Members BTS tertarik dengan V dan akhirnya mengajak menjadi members Kingka terkenal,BTS.

V selalu membuli pelajar perempuan yang lemah seperi Naeun. Seorang yang lemah lembut dan tidak mampu melawan lelaki begitu juga Hayoung, dia juga pemalu jika berjumpa dengan lelaki.

Namjoo apa kurangnya, dia suka berkawan tapi kadang kala dia, suka mengusik. Eunji pula, dia tahu Eunji seorang sensitif. Kalau mengusik sedikit je, dia marah.

Bomi, siapa tak kenal Bomi yang pandai mempertahankan diri dia. Taekwando tali pinggang hitam. Tetapi Bomi tak selalu menunjukkan dirinya di depan Kingka, dia selalu berjalan dengan Kingka kedua, Got7.

Got7 ahh.... Mereka berda di tempat kedua dalam senarai Kingka di sekolah. Bomi tidak suka Kingka pertama,BTS yang suka membuli orang.

"Chorong dah kembalii..."rungut Jimin lalu meletakkan kepala atas meja.

"Chorong? Siapa dia??" tanya V yang tidak tahu apa-apa.

"Kau tak kenal ke,V??" V menggeleng.

"Dia ni, ketua dalam kumpulan Apink. Alahh... Perempuan yang selalu buli, Naeun,Hayoung,Namjoo dan Eunji. Jangan lupan kawan dia lagi seorang, Bomi. Park Chorong adalah nama seberna dia. Dia ni.... Umm...." Jin teragak mahu menceritakan tentang Chorong.

"Dia garang!!" selit Jimin

"Dia macam raksasa!!" tambah JHope.

"Macam Ahli Sihir pon ada!!" Jungkook menambah.

"Park Chorong? Tak pernah dengar pon.... Dia budak sekolah ni,ke??"
Mereka semua mengangguk.

"Sampai Suga hyung pon takut. Aura dia sangat kuat"kata JHope.
Suga menjeling tajam pada JHope yang menyebut namanya.

"Ha'ah... Aura dia sangat kuat.... Aku dapat rasa dia nak datang kat sini" kata Jimin.

V berfikir, 'Park Chorong? Garang? Raksasa? Ahli Sihir? Pasti dia gemok! Macam raksasa lepastu garang. Pasti muka dia hodoh!!! Macam ahli sihir!!'
Ehem! Ni dalam fikiran V. Bukan Author yang reka.

"Dia dah sampai.... Mesti nak cari kita, baik kita lariii" Semua kelam-kabut melihat Chorong dari jauh. Mukanya tidak kelihatan marah. Kelihatan comel apabila memandang pertama kali.

"Yang mana satu??" V cuba mencari Chorong dalam fikirannya. Gemok dan muka hodoh.

"Baik kita lari dulu sebelum dia jumpa kita!!" Jungkook menarik V pergi.

"Aku nampak koranglah!!!" jeritan Chorong menggegarkan satu sekolah. Jungkook pergi menyelamatkan diri dan tinggalkan V seorang diri.

Chorong masuk ke dalam kantin lalu melihat sekeliling. Diikuti dengan members lain. Chorong melihat V yag duduk di meja BTS selalu lepak.

V melihat dari rupa paras Chorong. Cantik dan Comel tapii.... Kenapa members BTS taku sangat dengan Chorong yang comel ni.

Chorong pergi ke tempat V. V hanya tersenyum lalu bangun. "Lahh...ni Park Chorong yang terkenal tu... Ingatkan dia gemok! Muka dia hodoh. Rupa-rupanya Cantik..." V bermain dengan rambut Chorong dan pergi meencubit pipi gebu Chorong.

Chorong menggenggam tangan V. "Jadi,kau lah budak baru dalam BTS??" Muka Chorong berubah menjadi merah.

"Alahh....cute nya dia!! Merah macam ceri!!" Tangan V yang tidak dipegang lagi menyentuh pipi Chorong untuk kali kedua.

Chorong menggengam tangan dengan kuat. "Ahhh....Aduh! Sakit!!" V mula merengek.

"Tahu sakit.... Mana members kau yang lain??"

"Mereka.... Mereka.... Aduh!! Sakitlah!!" Okayy... V dah sakit pada pergelangan tangannya.

"Adududhhhh.... Sakit!! Jangan genggam kuat sangat!!" V cuba melepaskan tangannya dari Chorong.

"Unnie, dah lah tu!! Dia sakitlah..." kata Eunji.

"Kau nak mempertahankan dia?? Yang selama ni,dia buli kau... Kau tak kisah pulak!!" Eunji terasa dengan kata-kata Chorong.

"YAH! Sudahlah tu.... Kan tak pasal-pasal anak orang mati!!" Eunji sudha marah. Dia cuba menolong V melepaskan tangan V dari genggaman Chorong.

'Patutlah orang panggil dia Ahli Sihir!!' bisik hati V.

"Cukuplah tu!!" suara yang dapat juga menggegarkan satu sekolah. Ya,Kingka sudah berani untuk melawan Qeeunka.

Bangtan Boys



✴Moonlight ✴ [Slow update]Where stories live. Discover now