Waktu rehat,
Chorong memegang telefonnnya sambil memikirkan sesuatu. Dia melihat nombor diskrin telefonnya.
Jr memasuki pejabat Chorong.Melihat kakaknya dalam kesusahan, dia risau akan kesihatannya. "Noona" panggil Jr. Chorong memandang.
"Noona nak pinjam duit, eomma ke?" tanya Jr menarik kerusi dihadapan Chorong.
"Tak tahulah..." jawabnya.
"Pinjamlah kat Chanyeol hyung" kata Jr.
"Budak telinga capang tu? Tak naklah" balas Chorong.
"Psssttt.... Noona nak duit tak? Kalau nak,pinjamlah sikit. Saeng dah tak ada duit. Kalau minta eomma dan appa, nanti orang tua tu marah" bidas Jr. Chorong hanya menjeling.
'Betul juga kata Jr.' fikir Chorong.
"Fikir-fikirkanlah Noona" kata Jr sebelum keluar dari pejabat. Chorong mengurut kepalanya. Stress.
"Kim Taehyung" itu sahaja perkataan yang dia mampu keluarkan.
Jr. Menyilangkan. Tangannya di luar pintu bilik pejabat Chorong. Dia risau melihat noona dia. "Noona, noona" katanya perlahan melihat pintu.
###
Kringggggg!!!
Loceng tamat sekolah telah berbunyi, melihat budak-budak sekolah telah keluar dari sekolah. (Ayat... Teruk nya)
"Wei, V bangunlah" Jimin mengejutkan V yang sudah terlena semasa guru mengajar.
"..." Tiada jawapan.
"Kim Taehyung" Jhope menepuk belakang V. Namun, V masih dibuai mimpi.
"Sudahlah Min, nanti dia bangunlah tu" kata Jhope mengajak Jimin keluar kelas. Jimin ikut Jimin dari belakang.
"Bye, Tae" kata Jimin sebelum keluar dari kelas.
«»
"Dasi Run Run Run" aku menyanyi kerana bosan duduk dalam kereta. Hmmm.... Boringnya. Tak tahu nak buat apa.
"Dah sampai belum?" tanyaku pada pemandu yang membawa ku ke rumah kawan.
"Belum" jawabnya selamba.
Aku memandang tepat kearah luar tingkap. Hujan. Air rintik rintik hujan membuatkan ku kesejukan.
Setelah tiba di rumah kawanku,
Terlihat seorang gadis berambut panjang yang mengikat dua seperti gajah sedang menunggu ketibaan ku. Tak sabar nak pergi jalan-jalan bersama.
Keretaku memarkir di dalam rumah banglo yang besar. Cantik dan mewah. Itulah aku mampu ungkapkan.
"Bee!!!" jeritnya selepas aku keluar dari perut kereta.
"Pipi pau!!!" aku membalasnya.
Kami saling berpelukan.
YOU ARE READING
✴Moonlight ✴ [Slow update]
FanfictionKisah pasangan yang terpisah Akhirnya mereka bertemu Tetapi mereka tidak saling mengenal Kerana satu kejadian Dimana bulan nampak semuanya. Ketika Bulan Mengambang, Ia berubah. Bulan Yang nampak semuanya. Kisah Pasangan yang comel dan kelakar antar...