Suga: Eujin!
Eujin cuba melepaskan tangannya daripada genggaman Suga. Dia menoleh ke tempat lain dan sedikitpun tidak menjeling Suga yang berada di sisinya.
Suga: Eujin, oppa minta maaf. Choa tu yang tiba-tiba peluk oppa.
Eujin: Cukup! Oppa jangan nak buat cerita lagi.
Suga: Eujin, oppa nak bagitahu something ni.
Eujin: Tak nak dengar!Eujin berjalan lima langkah ke hadapan tanpa mempedulikan Suga.
Suga: Esok, oppa tak ada dah.
Eujin agak sedikit terkejut.
Suga: Oppa nak cakap itu saja. Maafkan oppa ya. Oppa balik dulu.
Suga pusing ke belakang dan berjalan mahu pulang ke rumah. Semasa dalam perjalanan, dia ditahan oleh 2 orang lelaki gangster yang meminta duit daripadanya.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Omma: Mi Joo, cuba kamu cari adik kamu. Omma risaulah. Sepatutnya dia dah balik dah.
Mi Joo: Dia pergi lepak dengan kawan-kawan dia mungkin. Omma jangan risaulah.
Omma: Tapi omma rasa tak sedap hatilah Mi Joo. Omma tak nak adik kamu terluka walau sedikitpun. Kamu tolong omma ya, cari Woozi.Mi Joo berjalan ke luar rumah mencari atas permintaan ommanya. Dia tidak selesa jika ommanya berada dalam keadaan risau. Mi Joo mencari dan terus mencari dan akhirnya dia jumpa juga.
Mi Joo: Yah! Kau berdua buat apa tu pada adik aku hah?
Suga: Nuna, tolong saeng! Mereka mahukan duit saeng.Suga berkata lemah setelah dia dipukul oleh kedua-dua orang lelaki itu. Mi Joo tidak tahan melihat Suga terbaring dengan muka yang lebam, bibir yang pecah di atas tanah. Dia mula mengenggam kedua-dua belah tangannya mahu menumbuk dan karate 2 orang lelaki gangster tersebut. Mi Joo memulakan langkah dan berjaya menewaskan lelaki-lelaki itu.
Mi Joo mendapatkan Suga.
Mi Joo: Saeng, saeng okay?
Mi Joo membantu memapah Suga sehingga sampai ke rumah. Suga memegang tangan Mi Joo dan tidak mahu melepaskannya.
Mi Joo: Saeng, lepaskan tangan nuna. Saeng kenapa ni?
Suga: Nuna, saeng ada satu soalan pada nuna. Boleh nuna jawab dengan jujur?
Mi Joo: Apa dia saeng?
Suga: Kenapa nuna minat Suga Bangtan Boys ya?Mi Joo tersipu malu. Pipinya mula naik merah.
Suga: Nuna jawablah.
Mi Joo: Sebab nuna pernah satu sekolah dengan dia. Dia classmate nuna. Nuna hanya minat dia sebab hari itu, dia pernah cuba selamatkan nyawa nuna.
Suga: Selamatkan nyawa nuna?
Mi Joo: Iya. Nuna hampir mati tapi nasib baik masa itu ada Suga.Suga teringat balik kenangan dan kisah-kisah lamanya. Dia seakan-akan terharu. Kini, Mi Joo datang selamatkan nyawanya kembali walaupun Mi Joo sendiri tidak tahu siapa dirinya yang sebenarnya. Jika Mi Joo tahu, adakah Mi Joo akan selamatkan nyawa Suga walaupun sudah dihina teruk-teruk?
Mi Joo: Saeng, kenapa saeng menangis?
Suga: Tak ada apa. Terima kasih nuna.Mi Joo mahu melangkah keluar bilik. Tiba-tiba langkahnya terhenti sebaik namanya disebut oleh Suga.
Suga: Mi Joo... aku minta maaf.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Woozi semakin bergiat dalam bidang artist. Dia seolah-olah sudah lupa akan keluarganya dan asal usulnya. Dia juga tidak mahu pulang ke rumah. Dia sengaja menggunakan alasan untuk mencari hyungnya Lee Geon seorang penyanyi kumpulan Madtown kepada Suga supaya dia dapat menjadi Suga lebih lama.
Woozi: Yes I Am Him!!!!
Woozi menjerit puas seorang diri. Tiba- tiba dia mendapat panggilan telefon pintar daripada Suga. Dia segera mengangkatnya.
Woozi: Yeah hyung?
Suga: Seperti dalam perjanjian kita, esok kau kena tukar life kau dengan aku balik.
Woozi: Kalau aku tak nak?
Suga: Kau tak boleh la macam tu, kita dah janjikan? Lagipun tempohnya sudah tamat. Bukankah kau sudah berjumpa dengan Lee Geon?
Woozi: Lee Geon memang tak nak balik. Aku pun langsung tak jumpa dia. Kau bagi aku tempoh lagi boleh?
Suga: Tak bolehlah macam ni. Aku pun rindukan life aku juga. Kau tak rindukan omm.....Belum sempat Suga menghabiskan kata-katanya, Woozi telah memutuskan panggilannya. Suga agak terkejut dengan tindakan Woozi. Dia tidak menjangkakan perkara seperti ini akan berlaku.
YOU ARE READING
Yes I Am Him (걔 세)
FanfictionSuga exchanged his life with Woozi who was a school student. Woozi will be an idol (Suga) and Suga will take a life as a student (Woozi). If you like it, please leave a comment. ♡