•Chapter 21•

542 57 9
                                    

7 hari kemudian . . .

Suga menelefon Woozi dan mengajaknya berjumpa di tepi pantai. Dia ingin memberi sesuatu kepada Woozi dengan segera. Woozi pun berjumpa dengan Suga di tempat yang telah ditetapkan.

Suga menghulurkan sehelai kertas kepada Woozi. Woozi menggaru kepalanya yang tidak gatal dan menyambut kertas tersebut.

Woozi: Apa ni?
Suga: Bacalah.

Woozi membaca kertas yang diberikan oleh Suga kepadanya sebentar tadi. Dia tersenyum gembira sambil menepuk bahu Suga beberapa kali.

Woozi: Betul ke ni hyung?
Suga: Ya. Aku yang tolong daftarkan nama kau dan tunjukkan semua bukti sepanjang kau menjadi aku. Kau tak perlu pergi audition kerana mereka terus menerima kau. Pledis Ent. terus terima kau.
Woozi: Terima kasih hyung.
Suga: Semoga kau bahagia dengan kehidupan kau. Tapi satu je aku nak pesan kat kau.
Woozi: Apa dia?
Suga: Jangan lupakan omma, appa dan nuna kau. Aku bagi peluang nak tolong kau supaya kau dapat capai apa impian kau. Jadikan Lee Geon sebagai iktibar. Akhirnya, dia tidak sempat lihat wajah omma buat kali terakhir.
Woozi: Baik, hyung.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Eujin melawat Woozi di rumah pada pagi itu dengan niat ingin ke sekolah bersama-sama dengan Woozi. Suga yang menyambut Eujin pada waktu itu kerana dia orang yang terdekat dengan pintu.

Eujin: Eh? Suga oppa. Suga oppa buat apa kat sini? Tak balik asrama Bangtan?
Suga: Oppa saja duduk sini. Omma suka kalau ada oppa kat sini.
Eujin: Oppa, Woozi ada?

Suga menoleh ke belakang mencari kelibat Woozi.

Suga: Ada. Dia tengah bersiap untuk ke Syarikat Pledis.
Eujin: Syarikat Pledis? Untuk apa? Dia nak jadi penyanyi ke?
Suga: Ya.

Woozi terus keluar dari biliknya dan menuju ke luar rumah. Dia melihat Suga dan Eujin mesra bersama. Oleh sebab itu, dia berasa sangat cemburu lalu terus menarik tangan Eujin dekat padanya.

Suga: Apa ni Woozi?
Eujin: Woozi oppa? Kenapa?

Woozi membetulkan kolar bajunya sambil menjengketkan kedua-dua kakinya. Suga terus bangun dari tempat duduknya.

Woozi: Eujin ni girlfriend aku lah!
Suga: Ehh. Mana boleh! Dia aku punya!
Woozi: Hei, dia dah couple dengan aku lama dah!
Suga: Tak boleh jadi ini. Biar kita suruh Eujin saja yang membuat pilihan sama ada aku atau kau. Okay?

Eujin terdiam di situ. Dia tidak mahu memilih sesiapa pun di antara mereka.

Woozi: Eujin, awak pilih saya! Saya boyfriend awak yang sebenarnya kan?
Suga: Eujin, awak tak ingat ke kisah kita selama ni?

Eujin mencebikkan mukanya. Dia tidak bergerak langsung dari situ. Dia menarik nafasnya dalam-dalam.

Eujin: Saya memilih Song Jae Ho!
Woozi & Suga: H.O?!
Eujin: Ya. H.O!

Suga dan Woozi bergelak guling-guling di tanah sebaik mendengar jawapan dari mulut Eujin.

Suga: Kenapa H.O?

Eujin tersenyum misteri tanpa menjawab soalan yang dilontarkan oleh Suga.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Akhirnya, Woozi sah menjadi penyanyi vocalist di bawah Syarikat Pledis Ent. bersama-sama dengan 12 orang lagi members yang lain yang diberi nama SEVENTEEN.

Populariti Seventeen kian menungkat kerana wajahnya sering disamakan dengan Suga Bangtan Boys. Selain itu, Seventeen juga mempunyai seorang leader yang sangat comel bernama S.Coups iaitu seorang rapper yang berbakat.

Woozi sentiasa menghulurkan wang kepada keluarganya di rumah walaupun dia tinggal di asrama bersama dengan ahli Seventeen yang lain. Dia juga tidak melupakan pesana Suga kepadanya dan cuba mencari peluang untuk pulang ke rumah sekiranya dia tidak sibuk. Dia tidak mahu melukakan hati ommanya seperti yang dilakukan oleh abangnya, Lee Geon.

Walaupun H.O ahli Madtown kehilangan seorang member Madtown, namun dia masih menjadi rakan karib kepada Woozi. Restoran yang dikendalikan oleh ayah Woozi kini semakin ramai dikunjungi pelanggan kerana Woozi sering promote restoran appanya dan kerana Woozi kini adalah seorang idol.

TAMAT ♡

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Terima kasih kerana sudi membaca. Ini adalah fanfiction saya yang ke-20 tetapi fanfiction yang pertama saya update di Wattpad. Fanfiction saya ala-ala skrip berlakon kerana saya sebenarnya tidak suka mengarang tetapi suka mengeluarkan idea-idea saya pada sebuah cerita.
DO NOT COPYRIGHT. OR I'LL SUE YOU.
Show me your love, all the readers. Thank you for your support and comment.
Please read my new Fanfiction "Married To The Cruel Guy ®" Kim Min Gyu Seventeen and Lee Jong Hwa Madtown.

Yes I Am Him (걔 세)Where stories live. Discover now