Suga membisik ke telinga Mi Joo. Terbeliak mata Mi Joo sebaik terdengar bisikkan dari Suga itu. Dia menjeling ke arah Suga.
Mi Joo: Macam mana saeng tahu ni?
Suga: Mana boleh bagitahu. Nanti saeng bagitahu omma baru nuna tahu. Hahaha.Berdekah-dekah ketawa Suga mengenakan Mi Joo. Tapi, hakikatnya memang betul pun. Seperti yang diberitahu oleh Woozi sendiri, Mi Joo tidak mempunyai teman lelaki tetapi dia ada minat pada seorang lelaki yang amat Suga kenal iaitu Yang Yo Seob.
Mi Joo: Saeng, jangan bagitahu omma. Nanti omma cakap apa pula. Lagipun, nuna bukan minat sangat pun pada Yoseob tu!
Suga mengangkat kening. Dia merenung Mi Joo tajam.
Suga: Benarkah? Nanti saeng bagitahu Yoseob sendiri kalau macam tu.
Mi Joo: Ahhh, tak.Mi Joo merayu pada Suga agar merahsiakan perkara tersebut. Suga pun meletakkan syarat agar tidak memukulnya lagi. Mi Joo pun bersetuju.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Suga bangun lambat lagi pada pagi ini, dia harus ke sekolah. Omma meminta Mi Joo mengejutkan Suga yang sedang nyenyak tidur. Mi Joo mengejut Suga dengan lembutnya. Dia bimbang jika Suga membuka mulut lagi.
Mi Joo: Saeng, saeng... Omma suruh bangun.
Suga: Kenapa?
Mi Joo: Pergi sekolah. Saeng dah lambat.
Suga: Bagus, nuna dah tak marah lagi. Hehehe...Mi Joo mengetap mulutnya menahan geram. Suga bangun dengan cerianya. Dia mencapai tuala mandinya dan menepuk pelahan pipi Mi Joo. Mi Joo merenung tajam Suga.
Suga: Nuna marah?
Mi Joo: Tak!
Suga: Amboi, kasarnya.°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
H.O dan Suga bersama di dalam kelas. Ketika itu, mereka sedang duduk lepak bersama. Ketika Suga sedang mengeliat, H.O perasan sesuatu pada perut Suga. Dia terus menghampiri Suga sedekatnya.
H.O: Woozi, aku rasa something tak kena pada kau hari ni.
Suga: Apa?
H.O: Perut kau, bila kau buat pembedahan apendiks? Aku tak tahu pun?Suga mula berbisik pada H.O. Dia merapatkan mulutnya pada telinga H.O.
Suga: Aku... Sebenarnya..
H.O: huh?
Suga: Aku bukan Woozi.
H.O: Ehh? Takkanlah.
Suga: Aku Min Yoon Gi a.k.a Suga. Kau percaya tak?
H.O: Habis tu, mana Woozi yang sebenarnya?
Suga: Dia ganti tempat aku buat sementara waktu ini.H.O percaya yang dia adalah Suga yang real dari segi cara dia bercakap, cara dia duduk dan cara dia melakukan kerja-kerjanya.
Suga: H.O, kau ahli MADTOWN kan?
H.O: Ya. Kenapa?
Suga: Dah jadi penyanyi sekarang kau ni. Macam mana rasa jadi famous? Hahaha.
H.O: Memang cita-cita aku nak jadi penyanyi pun. Omma dan appa aku beri keizinan pada aku. Alah, kau pun apa kurangnya kan?
Suga: Woozi tahu ke kau ni penyanyi?
H.O: Tak rasanya. Tapi nanti dia akan tahu sendiri.
Suga: Kau kenal Lee Geon kan?
H.O: Ya. Dia juga salah seorang ahli MADTOWN. Kenapa?
Suga: Woozi mengambil tempat aku untuk berjumpa dengan abang dia Lee Geon.H.O terdiam sebentar. Dia menggaru kepalanya yang tidak gatal itu.
H.O: Tapi, Lee Geon kata dia tiada keluarga. Semua keluarga dia dah mati akibat kemalangan.
Suga: Aku sekarang jadi Woozi, aku tahu apa yang sebenarnya. Memang Lee Geon tu ada keluarga.Suga meminta H.O menyimpan rahsia ini dan rahsia Suga yang terbongkar sebentar tadi.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Suga berjumpa dengan Eujin. Dia tersenyum melihat gadis itu. Tapi sayangnya, gadis itu bukan miliknya. Suga telah merancang sesuatu yang baik untuk dilakukan bersama Eujin sebelum hari terakhirnya menjadi Woozi.
Suga: Benda apa yang paling awak nak sekali dalam dunia ni?
Eujin: Kenapa oppa?
Suga: Saja tanya. Nak tahu juga.
Eujin: Kalau boleh, Eujin nak jumpa semua ahli Bangtan Boys. Lepas tu, Eujin nak hadiah yang special daripada bias Eujin iaitu Suga.Suga terkejut mendengar Eujin menyatakan bahawa biasnya adalah Suga iaitu dirinya sendiri.
Eujin: Tak dapat hadiah special daripada Suga, dapat hadiah biasa-biasa dari oppa pun jadilah.
Suga: Kenapa?
Eujin: Sebab oppa ni dah special. Rupa oppa pun dah macam Suga, Eujin rasa beruntung sangat.Suga sekadar melihat Eujin bercakap. Tiba-tiba dia cuba untuk merapatkan mulutnya pada Eujin. Eujin yang memandang anak matanya itu, terus menepuk pelahan mulut Suga itu.
Suga: Maaf.
Permintaan Eujin itu akan dia cuba tunaikan sebelum hari terakhirnya sebagai Woozi.
Entah apalah nasib Woozi sekarang ni di dorm Bangtan sana tu. Suga berharap agar Woozi berjaya jumpa dengan abangnya semula dan membawanya pulang.
Woozi-ahh, hwaiting!!
YOU ARE READING
Yes I Am Him (걔 세)
FanficSuga exchanged his life with Woozi who was a school student. Woozi will be an idol (Suga) and Suga will take a life as a student (Woozi). If you like it, please leave a comment. ♡