"Kyra?" Fakhri bersuara setelah yakin tiada yang mendengar."Mm..?" Fakira menyahut. "Saya bukan apa.. cuma tak ke nanti nama Kyra buruk sebab ada boyfriend macam saya... Yelah.. Kyra kan popular.." Fakhri menyuarakan isi hatinya.
Fakira berhenti membaca majalah dan memandang tajam ke arah Fakhri. Ayat itulah yang dikatakannya 3 tahun lepas apabila lelaki itu mengenalkan dirinya sebagai girlfriend Fakhri kepada kawan-kawan lelaki itu.
Fakhri membalas pandangan tajam Fakira dengan pandangannya yang redup. Sebenarnya Fakhri rasa berdebar dan lain macam apabila diperhatikan begitu oleh Fakira.
"Putra masih marah pasal 3 tahun lepas? Kyra faham kalau Putra masih marah. Kyra minta maaf sangat. Tapi kalau Kyra tak cakap macam tadi.. nanti hidup Putra tak tenang dekat sini... Kyra tak nak Putra sedih sedih lagi... Lagi lagi lepas kehilangan adik Putra hari tu..."Fakira memperlahankan suaranya di hujung ayatnya.
Putra terdiam. Jadi selama ini gadis ini sentiasa mengetahui perkembangannya? "Kyra ni pelik la... kenapa nak kisah pasal Putra kalau tak suka diperkenalkan sebagai girlfriend Putra?" Putra mengungkit perkara yang berlaku 3 tahun lepas.
Fakira tenang sahaja menghadapi soalan Fakhri. "Sebab masa tu... Putra memang popular gila... dahlah hensem plak tu... Masa tu Syikin kan orang kata kolot.. Syikin taknak Putra yang kena caci sebab kapel ngan Syikin.." Fakira tersasul menyebut nama panggilannya yang digunakan oleh Putra 3 tahun lepas.
Fakhri terharu. Sampai macam tu sekali Fakira memikirkannya. Fakira memandang ke arah lain kerana ada satu benda yang belum dikatakannya. Fakira sanggup buat begitu kerana dia sayangkan sepupunya itu sebagai seorang lelaki dan bukannya sepupu.
"Putra tak sangka Syikin peduli hal Putra sampai macam tu sekali. Ni yang buatkan Putra sayaaaang sangat dekat Syikin.." Putra meluahkan perasaannya dengan cara yang tidak kontra.
'Syikin lagi sayangkan Putra...' Kata kata itu hanya bergema dalam hatinya.
YOU ARE READING
Popular dan Skema?
RomanceApa akan jadi kalau gadis yang cool berkawan dengan lelaki yang skema? Fakira yang cool tapi pemalu. Fakhri yang skema tapi hensem. Namun Fakira yang awal-awal lagi reserve Fakhri telah membantutkan hasrat gadis-gadis lain untuk tackle Fakhri. Dan F...