Ending

585 29 0
                                    

Fakira yang mulanya terkedu mulai menangis dengan kuat. Fakhri tak keruan apabila melihat air mata Fakira mengalir deras. Hmm.. Fakira nih! Tadi kate orang lain macam budak budak sebab berhingus. Sekali dia pulak menangis sampai berhingus.

"Syikin, kenapa menangis ni?" Fakhri bertanya lembut. Dengan tak semena mena Fakira memukul dada Fakhri bertalu talu dengan lembut. Mana boleh kuat kuat! Fakhri mengaduh kecil. "Awak punya pasallah!" Fakira teresak esak.

Fakhri mengeluh lagi. "Sebab tulah saya tak nak beritau awak.. saya tak nak awak sedih.. Hmm.. takpelah Fakira.. Saya tak paksa awak untuk balas perasaan saya.. Saya tau awak sukakan Abang Fiq," Fakhri menuturkannya dengan sayu.

Tangisan Fakira semakin kuat. Tanpa sebarang amaran dia menampar Fakhri. Fakhri tergamam. "Awaklah laki paling bodoh yang saya kenal! Ade ke perempuan yang sedih dengar luahan cinta? Awak tak payah paksa saya untuk cintakan awak sebab saya pun merasakan apa yang awak rasa! Macam mana awak boleh kata saya suka dekat Fakhrul? Awak gila ke?! Saya jumpa dia sebab nak tau cara pikat awak tau tak? Saya menangis sebab saya dah lama tunggu kata kata keramat tu.. I love you too!" Fakira menjawab dengan muka yang sudah kemerahan.

Fakhri sudah gembira tahap cimpanzi mendengarkan jawapan Fakira. Siapa sangka mereka dilamun rasa yang sama? "Sayang.. I promise that selagi saya bernafas.. saya akan sentiasa genggam tangan sayang," Mereka mengukir senyuman bahagia.

5 tahun kemudian...

"Pi.. boleh tolong kita tak?" Putri Ainin Sofia bertanya kepada Fakhri. Anaknya yang berusia 5 tahun itu begitu comel dengan dress dan skarf yang dipakainya.

"Nia nak apa sayang?" Fakhri menjawab pertanyaan anaknya. Nama Nia adalah ringkasan bagi AiNin dan SofIA. "Kita nak beli teddy bear besar tu untuk mummy. Kan 5 hari lagi birthday mummy?" Nia menjawab sambil menunjuk ke arah anak patung beruang yang sebesar Fakhri.

Fakhri tersenyum lebar. "Boleh sayang.. nanti kita buat surprise dekat mummy.." Fakhri menganggukkan kepalanya tanda bersetuju.

Majlis hari jadi Fakira berlangsung dengan meriah. Ramai yang mendoakan kesejahteraan Fakira. Fakhri, Nia dan anak sulungnya Putera Zayyed Isaac yang berusia 12 tahun keluar dengan membawakan teddy bear yang dibeli tempoh hari. Para tetamu yang hadir tergelak melihatkan telatah Nia membawa patung besar tersebut.

Fakira berasa terharu apabila mengetahui Nia yang meminta Fakhri untuk membelikan hadiah untuknya. Ya Allah, kau panjangkanlah kebahagiaan kami ini. Doa Fakira dalam hati.

-- *****--****TAMAT--****--****

Popular dan Skema?Where stories live. Discover now