Part 5

613 27 0
                                    

"Hello sepupuku tersayang!" Fakira menegur Fakhri yang sedang kusyuk mengulangkaji pelajaran sendirian di dalam kelas. Fakhri mengangkat mukanya lalu tersenyum. "Assalamualaikumlah Syikin. Memberi salam itu lebih afdal tahu?" Fakhri memberi ceramah kecil kepada Fakira.

"Waa'laikumsalam tuan Putra... Tak perlulah awak membazir air liur nak beri saya tazkirah. Dua minit jer saya ingat..." Fakira memerli Fakhri. Dulu Putra pernah berkata begitu kepadanya.

Fakhri tersenyum manis. Fakira tiba-tiba rasa tak keruan melihatkan senyuman lelaki itu tapi masih berlagak vogue. "Awak ni Syikin... apa yang saya cakap awak tak ingat ya?" Fakhri sengaja menduga Fakira.

Fakira cuba mengingat semula apa ayat yang dituturkan oleh Fakhri satu ketika dulu yang tidak diingatinya. "Rasanya tak de kot... sebab saya memang sentiasa ingat dan.." Ayat Fakira dipotong oleh Fakhri. "Rindukan saya kan?" Fakhri menyoal.

Fakira terkedu namun segera mengawal riak wajahnya. "Taklah... saya tadi nak cakap dan saya ni seorang pendengar dan pengingat yang baik," Suara Fakira kedengaran selamba saja namun dalam hatinya Tuhan saja yang tahu.

"Kalau awak seorang pengingat yang baik apa ayat yang saya cakap pada 21 Oktober 2006 pada hujung perbualan kita?" Fakhri cuba menyembunyikan rasa kecewanya. "Emm... awak kata kalau saya ni merajuk... comel sangat," Fakira yakin sekali.

Fakhri berasa hampa mendengar jawapan Fakira. Dia dah tak ingat... getus hatinya. "Emm... betullah tu tapi hujung ayat tu saya ada kata sesuatu." Fakhri masih belum berputus asa.

"Tipulah.. saya tak ingat pun," Fakira menggaru kepalanya yang tidak gatal. Fakhri kecewa melihat respon Fakira. Baru saja dia ingin memberitahu jawapannya, Atirsha pulak panggil Fakira.

"Putra... saya pergi dulu ya? Nanti kita chat lagi k?" Fakira berlalu ke arah Atirsha. "Fakira... I love you... kenapa awak tak ingat?" Fakhri mengeluh kecil.

Popular dan Skema?Where stories live. Discover now