Bab 10

51 1 0
                                    

Pada hari pernikahan

Siapa sangka harini aku akan menjadi isteri kepada sahabat baik ku sendiri . Perkahwinan aku kali ni simple je . Pakai baju kurung . Selendang lilit biasa dan pakai kasut yang tak berapa nak tinggi sangat . Hantaran pun 5 berbalas 3 . Bila semua sudah siap , kami pun segera bergerak ke kereta untuk memulakan perjalanan ke Masjid Kristal .

Di Masjid Kristal

Aku lihat pengantin lelaki sudah tiba dan sudah pun duduk di tempat yang disediakan untuk dia . Saksi lelaki semua memandang aku lalu terus memberitahu tok kadi bahawa pengantin perempuan sudah pun tiba . Aku dengan segera duduk di belakang pengantin lelaki tetapi jaraknya agak jauh sedikit . Lalu tok kadi pun berkata . " Ridwan Afif bin Hafiz ." "Ya , saya ." "Aku nikahkan dikau dengan Nur Syazwanie berwalikan bapa angkatnya iaitu Alif Hafiz bin Hazmi dengan mas kahwinnya RM 20 ringgit tunai ." "Aku terima nikahnya Nur Syazwanie dengan mas kahwinnya RM 20 tunai ." "Sah semua ?" "Sah ." Kemudian kami pun membaca doa . Selepas itu , Afif mula berjalan ke arah ku untuk menyarungkan cincin . Maka sudah sahlah Afif sebagai suami aku dan aku sebagai isteri Afif .

Di Luar Masjid

Aku dan Afif segera bergerak ke luar masjid untuk pulang ke rumah kami . Namun kelibat yang aku nampak mengejutkan aku . Keluarga kandungku berada di situ dan juga keluarga Haeidel Shah . Keluarga angkatku nampak akan benda ini dan segera bergerak ke arah ku . Pertembungan 3 keluarga yang bakal merungkai segalanya .

Lindungi Aku !!!Where stories live. Discover now