Bu bölüm her daim yanımda olan size ve ayrıyeten yorumlarıyla beni sevindiren @zeynebinevi ne gelsin:)
Keyifli okumalar!!
****2 Yıl Sonra/Kevser'den
Gelinliğimin eteklerini az yukarı doğru kaldırırken gelin odasına sığmaya çalışan arkadaşlarıma baktim.Ikisini de evlilik ve çocuklarının olması gayet guzellestirmiş gözüküyorlardı.
Onlar mutluluklarını içine tam daldıkları bir zamanda ben daha yeni yakaladım mutluluğu.Okul bittikten sonra annemlerinde uygun gördüğü biriyle evleniyorum..
Berk değil tabi ki!Ve o olamaz da zaten..ne yaşam stillerimiz ne de hayata bakış açılarının aynıydı.Namaz bile yokken,eşler arası bağlılık nasıl kazanılabilirdi ki?!
Önceden görmediğim bir insan olsa da evleneceğim kişi arada sadakat ve bağlılık olduktan sonra gerisini Allah bir şekilde yoluna koymuştur ne de olsa.Tabiki bizim çabamızla.
Son kez aynaya bakarak duvağımı düzelttim.Zeynep stresini yumuşatmak için konuşurken,Hümeyra elimi destek olmak istercesine sıkıyordu.
"Güzelsin ışte daha ne kadar duracağız?Aynanın çatlamasını mı bekliyoruz?!"dedi Zeynep.
Onun söylediklerine gülerken aklıma bıcırıklar geldi.
"Yaa..onu bırakın da benim yegenlerim nerede?"dedim özlemle.Ikisininde böyle dememle yüzlerinde hoş bir tebessüm oluştu.
"Asude'yi babasına bıraktım."dedi Hümeyra.Zeynep 'de onaylarcasına kafasını sallayıp:"Enes'de durmazdı bu hiperaktifliğiyle yanımda.Ben de babasına bıraktım."dedi.
"Fotoğraf çekilirken mutlaka getirin,onlarsız olmaz."dedim gülerek.
Artık heyecanımın geçtiğini hissettigimde kızları bayanların olduğu bölmeye gönderdim.Ne de olsa Furkan'ın kolunda girecek tim.
Kapı tıklandığında kendime çeki düzen verip,kapıyı açtım.Tüm yakisikliligiyla kapıda duran kocamı içeri almadan hemen çıktım.Biraz daha dursam daha cok heyecan yapacağim çünkü.
Terleyen ellerimle koluna girdiğimde :"Sakin ol ben her zaman yanındayım."diyerek teselli veren sesini duyduğumda dert ettiğim herşey silindi.Doğru..
Çünkü dediği gibi;artık her zaman yanımdaydı..
*****Fatih'ten
Hayatta her zaman planladığımız şekilde yaşayamayız.Senin doğumun,ölümün belirliyken,o gün ne yaşayacaklarını tahmin edip hayal kursan da bazen istekler doğrusunda gitmez yaşam..onlar bizim için her şeyin hayırlısını ayarlayan Rabb'imize kalmış.
Bizim boyun büyüp,teslim olmamız ona bağlılığımızı gösterir.Hümeyra ile o kadar herşey yolunda gidip,o kabul etmişken..o hissi gönlüne koymayan da Allah sonuçta.
Her gönlünü kaptırdığın,senin sevgilin ya da eşin olacak değil zaten.Neden mi?Bazen istediğin heves nazarıyla olunca sen ne kadar mükemmel olsan da Allah nasip etmiyor.
Bize düşen her daim kadere teslim olup,rıza göstermek..Pişman mıyım?Hayır!Düşündüm ya her şeyin hayırlısı için..
Kevser'in kuşağını bağladıktan sonra sulanan gözlerimle odaya geçmemle benim hayatımın anlamı olan kadın;eşim gelip beni teselli etti.Oydu benim dualarımın karşılığı!
Mektubu yazarken ya da dua ettiğimde Hümeyra'yı düşünmüyordum ki!Benim için hayırlısı neyse..bana destek olacak kişi kimse..Cenab-ı Hakk'ın onu karşıma çıkarmasını istemiştim.
Mektubu yazıp,Ubeyd'e okutmak?Bunu çok düşünmüştum neden ona okutuyorum diye.Ben istedim ki beni erkek olarak hissiyatlarımla anlayıp,yardımcı birisi olsun.
Hani kızlar dertleşmek için kızlar günü ya da ptt partisi tarzında birşeyler yaparlar ya;biz..sevgimizi,üzüntümüzü ve heyecanımızı biraz daha bastırarak yaşarız.Yapı farkı..
Böyle bir şeye ihtiyaç duydum.Belki de fiili bir dua yerine geçsin istedim bilemiyorum..Bir yıl önce yaptığımız şeylere dönüp baktığımızda;kimi zaman kızıyoruz,üzülüyoruz,seviniyoruz ya da neden yaptığımızı bilemiyoruz.
Sonuçlar bizi ilgilendirir ne de olsa.Ben eşim ve çocuğumla mutluyum daha ne isteyim ki?!Herşeyin sonunda onlar yine benimle olacaksa bin sıkıntı ve zorluk çeksem de önemsiz.
Düğün salonunda bile arada mesajla beni sakinleştiren bir eşim var.Abi olarak kız kardeş vermek kolay değil ne de olsa.
Ve yakışıklılığını babasından almış bir oğlum var Rabb'imden daha ne isteyim?Mmm..galiba ileride yakışıklılının başına bela getirmemesi için oğluma dua edebilirim..