Liefde op het eerste gezicht.

330 14 0
                                    

Wolfs pov.
Vandaag ben ik vrij van werk en daarom ben ik samen met mijn nichtje Nona op stap. Ze is nu zes jaar en woont nu één jaar in Nederland. Ze is een Chinees meisje die nu al goed Nederlands kan maar ook zichzelf perfect Chinees, en niet alleen zichzelf maar ook mij leert ze Chinees. Een jaartje geleden heeft mijn zus haar geadopteerd en gelijk voelde ze als mijn nichtje. 'Ome Wolfs, we zijn bij de ijssalon' stond ze helemaal blij te springen, vrolijk kind dat het ook is. 'Weet je al welke smaak je wilt?' Vroeg ik haar. De vorige keer had ze zo'n tien minuten nodig om d'r smaak te kiezen. 'Die' wees ze naar de bananensmaak. 'En die twee' koos ze voor citroen en stracciatella. 'Denk je dat je dat allemaal op kunt?' Hevig knikte ze en wilde naar een plek rennen om te gaan zitten, alleen door haar enthousiasme zag ze een vrouw niet aankomen. 'Ssorry' hoorde ik haar zeggen. Ik stapte uit de rij en liep naar haar en de vrouw toe. 'Het maakt niet uit hoor meisje.' Zei de vrouw tegen d'r. 'Ni hao Ni zenme yàng.' Zei Nona giechelend. Ik wist dat ze het leuk vond om Chinees te praten, vooral tegen vreemde mensen omdat die het meestal niet verstaan. Ik zag de vrouw vragend kijken. 'Ze zegt hallo hoe gaat het.' Hielp ik de vrouw een beetje. 'Ooh heel goed hoor.'' Gelukkig' praatte Nona nu weer wel Nederlands. 'En je kan ook nog is Nederlands?' Vroeg de, voor ons nog steeds onbekende, vrouw. 'Ik ben trouwens Floris Wolfs.' Stak ik mijn hand naar de vrouw uit. 'Eva van Dongen' schudde ze hem. 'Eva, mooie naam' zei ik oprecht waar ze van moest blozen. 'Ome Wolfs gaan we nog een ijsje halen' verstoorde Nona ons. Eva glimlachte. 'Zullen we vanavond iets gaan drinken?' Vroeg ik haar. Waar ik de moed vandaan haalde geen idee. 'Normaal ga ik niet met vreemde mannen uit, maar met zo'n schattig nichtje moet je wel te vertrouwen zijn, zeven uur café Tribunal?' Stelde ze voor. 'Is goed maar ik kom je wel bij je thuis ophalen.' Waar ik al die moed vandaan haalde wist ik nog steeds niet, ook niet waar die vastbeslotenheid vandaan kwam, die te horen was in mijn stem. 'Jaa is goed,' stemde ze in. 'Waar woon je?' Leek me dat wel handig om te weten. 'Pastoor michielsenstraat 17.'' Mag ik ook je nummer?'' Jaa geef je telefoon even' ging ze er mee akkoord. Ik gaf haar mijn telefoon en zag haar een nieuw contact aanmaken. 'Als je me straks even appt heb ik jou nummer ook' zei ze met een glimlach. Nona kwam weer aan mijn arm trekken omdat hij geduld op was. 'Tot vanavond Eva' glimlachte ik. 'Tot vanavond Floris' glimlachte ze terug waarna ik met Nona naar de kassa liep voor een ijsje.

Ik had me daarnet gedoucht en wat nettere kleren aan gedaan. Niet te netjes natuurlijk maar meer een beetje vlotjes. Ik dacht eraan dat ik Eva nog een berichtje zou sturen zodat ze mijn nummer zou hebben.

-Hee Eva, nu heb je mijn nummer ook! Ik kom er zo aan waarschijnlijk zal je al wel klaar staan maar voor de zekerheid app ik even-

Ik pakte mijn sleutels en portemonnee en stapte toen de auto in. Net toen ik de auto wilde straten ontving ik een berichtje.

-Hee Floris, Tuurlijk sta ik al klaar. En ook zeker fijn om jouw nummer te hebben dan kan ik je altijd bereiken. Ik zie je zo bij mij thuis-

Ik glimlachte en starte nu wel de auto waarna ik naar haar huis reed. Precies voor haar huis zag ik een parkeerplek waar ik mijn auto wegzette. Ik stapte uit en liep naar de voordeur.  Nadat ik nog maar net op de bel gedrukt had ging de deur al open. Eva kwam naar buiten gelopen. 'Hee, je ziet er echt goed uit' glimlachte ik naar haar. 'Dankjewel' zei ze waarna ze begon te blozen. Ik hielp haar met instappen en zo reden we naar het café.

We hadden al even zitten kletsen en het werd al best laat. Ik had ontdekt dat Eva een super vrolijke meid was maar vroeger wel veel meegemaakt had. Ze vond het moeilijk om het me te vertellen maar ze wilde het graag. Ik ven namelijk de eerste man die ze echt vertrouwt en dat vond ik oprecht fijn om te horen. 'Zullen we anders bij mij nog wat gaan drinken? Het café gaat zo sluiten' vroeg Eva me waarna ik ermee instemde. Na een korte autorit kwamen we weer bij Eva haar huis aan. Toen we binnen waren keek ik even rond. Het was een klein maar toch knus en gezellig huisje. 'Leuk huisje' zei ik dan ook. 'Dankje, wat wil je drinken?' Even dacht in na terwijl ik mijn jas uitdeed die ik nog aanhad. 'Doe maar een colaatje ik moet nog naar huis rijden. Vind je vriend het trouwens niet vervelend dat ik nog wat kom drinken?' Vroeg ik haar. Ik was dan wel de eerste man die ze vertrouwde maar misschien had ze wel een relatie. 'Nee, ik heb geen vriend, zoals ik al zei jij bent de eerste man die ik vertrouw en zonder vertrouwen ga ik me niet in een relatie storten' vertelde ze terwijl ze een glas cola inschonk en de waterkoker had aangezet voor thee. Toen de thee en cola waren ingeschonken kwam ze naast me op de bank zitten. Deze avond had ik al gemerkt dat ik haar heel leuk vind. Maar na een avond? Is dat niet een beetje snel waarschijnlijk schrik ik haar daar mee af als ik het haar vertel. Allebei waren we stil terwijl Eva me recht in mijn ogen aankeek. Voorzichtig kwam ik met mijn hoofd dichterbij maar ze trok haar hoofd niet weg, dat was dan wel weer positief. Ik drukte mijn lippen eerst voorzichtig op de hare en toen vol overgave. Toen ik merkte wat ik deed haalde ik
ze er meteen af. 'Sorry.' Zei ik ongemakkelijk, waarom kon ik me dan ook niet inhouden. 'Het geeft niks' glimlachte Eva. Even haalde ik diep adem. Als ik eruit gooide wat ik eruit wilde gooien wilde ze waarschijnlijk niks meer met me te maken hebben. 'Eva ik-' verder durfde ik niet te praten. Ze pakte mijn handen vast. 'Zeg het maar Floris. 'Ik denk dat ik verliefd op je ben.' Een grote glimlach doorbrak op haar gezicht. 'Ik ben ook verliefd op jou' zei ze en drukte haar lippen op de mijne. 'Wil je mijn vriendin zijn' vroeg ik toen we de zoen hadden afgesloten. 'Heel graag Floris.' Dat ik nu samen ben met de allerleukste vrouw heb ik te danken aan mijn nichtje die perse een ijsje wilde. Nooit had ik geweten dat liefde op het eerste gezicht bestond, nu weet ik wel beter, veel beter.

Korte fleva verhaaltjesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu