Eva pov.
Vrolijk loop ik met Brian z'n huis binnen. 'Goedemorgen mevrouw Wolfs' groet ik vriendelijk zijn moeder. 'Noem me maar gewoon Anita hoor' zegt zijn moeder. Ik knik en samen met Brian kom ik bij haar zitten. Vorige maand de vader van Brian overleden. 'Mam Eva had gewoon een negen voor haar proefwerk Engels' verteld hij haar vrolijk. 'Dat moet gevierd worden' ze staat op en komt niet veel later terug gelopen met een aardbeientaart. Net wanneer ze goed en wel zit komt Floris binnen. Hij is de jongere broer van Brian en zit bij mij in de klas. Floris en ik zijn zeventien en Brian is negentien. 'Wat is er' vraagt Anita hem als hij teleurgesteld kijkt. Hij legt zijn proefwerk Engels op tafel, een drie. 'Ik had zo goed geleerd' zucht hij. Ook Brian ziet Floris zijn cijfer en begint te lachen. 'Doe even normaal!' zeg ik dan ook omdat ik het zielig vind voor Floris. 'Hij is gewoon een mislukt ventje niet voor niks dat mijn vader niet meer bij hem wil zijn.' 'Wat een kut opmerking!' roept Floris waarna hij met tranen in zijn ogen de trap op rent. Het laatste dat ik hoor is dat hij zijn kamerdeur met een klap dichtgooit.
'Ik ben zo terug' zeg ik waarna ik opsta van de bank. Terwijl ik naar boven loop hoor ik nog net hoe Anita, Brian op zijn kop geeft. Terecht ook het was gewoon zielig. Zonder te kloppen loop ik Floris zijn kamer in. Hij ligt op bed, zijn hoofd in zijn kussen gegraven. Als ik opzij kijk zie ik een blad liggen. Vol geschreven met mijn naam staan met hartjes er doorheen. Ik ga bij hem op bed zitten en leg mijn hand op zijn schouder. 'Floris' met betraande ogen kijkt hij me aan. 'Ben je verliefd op me?' vraag ik voorzichtig waarna hij knikt. 'Kom' zeg ik waarna ik samen met hem naar beneden loop. 'Floris is ook verliefd op me' val ik met de deur in huis. 'Dat is dan pech voor hem je bent al van mij' geeft Brian me een kus. Voor ik nog iets kan zeggen hoor ik de voordeur al dichtslaan en zie ik Floris door het raam door weglopen. 'Moest dat?' kijk ik Brian recht in zijn ogen aan. 'Hij is gewoon een saai mislukt stom ventje, hij is niet grappig alleen maar jaloers en doet alleen maar zielig' praat hij zonder blikken of blozen verder. Zuchtend gaan we met zijn drieën op de bank zitten.
als Floris na drie uur nog niet terug is wordt ik toch aardig ongerust. Hij is zonder jas weg en het is hartje winter. Wanneer Brian naar de wc is kijkt Anita me aan. 'Hij is op de begraafplaats, ga erheen' spoort ze me aan. Als Brian terug komt van de wc sta ik op. 'Sorry ik moet een keuze maken, ik maak het uit. Ik nam alleen maar iets met je om dichter bij Floris te zijn.' met die woorden loop ik het huis uit. Wel had ik mijn winterjas gepakt. Zo snel ik kan ren ik naar de begraafplaats. Daar aangekomen zag ik hem al gelijk liggen. Ik loop voorzichtig naar hem toe. 'Flo' hij staat op van het graf. 'Jaa' Ik pak zijn hand die helemaal koud is. 'Ik val op oudere mannen maar jij gedraagt je gewoon volwassen en niet kinderachtig, zoals ik net al tegen Anita en Brian zei, Ik heb het met Brian uitgemaakt. Ik ben nooit verliefd op hem geweest. Toen hij zijn gevoelens bekende heb ik iets met hem gekregen om dichter bij jou te zijn. Ik zag hem zijn tranen wegvegen en z'n gezicht opklaren. Ik wilde de spanning daarstraks een beetje opbouwen door nog niet te zeggen voor wie ik koos maar daarmee kwets ik jou en dat wil ik helemaal niet.' Hij knikte en zoende me. 'Wil je mijn vriendin zijn' vraagt hij als we de zoen samen hebben afgesloten. 'Jaa!' schreeuwde ik blij. u was ik degene die hem zoende. Samen liepen we naar zijn huis. Hand in hand kwamen we de woonkamer in. 'Floris heeft bijles nodig voor Engels, dat krijgt hij van zijn vriendin dus wij zijn boven' glimlach ik. Mijn vriend, ik zijn vriendin klinkt niet verkeerd. En dat allemaal door zijn verklote proefwerk van Engels.
JE LEEST
Korte fleva verhaaltjes
FanfictionHeeeeeee Hier post ik kleine verhaaltjes als ik teveel inspiratie heb en als jullie je vervelen!! X