9. Ženy

206 23 0
                                    

Je to tu rovnaké,ako keď som odchádzala. Opúšťala som svoj domov za cieľom sa sem znova vrátiť,stále chcem nájsť matku,no ostať v SHIELDe by bolo naozaj skvelé. Cítim sa tam voľná.
A je tam Steve...
Ráznym pokrútením hlavy som umlčala moje podvedomie.

"Kde sa tu dozvieme,ako sa dostať do mesta bohov," Thor si nespokojne prezeral náš malý,ale útulný domček,"nemyslím,že by Heimdal ukryl vchod zrovna do tejto chatrče,"

Ignorovala som jeho urážky o mojom (bývalom) príbytku a odpovedala. Viem,že je zvyknutý na iný luxus. "Len poď za mnou," prekročila som prah vchodových dverí nasledovaná Rogersom,ktorý stále neprehovoril,no ja som ho vnímala. Až príliž.

Zastavila som sa konci maličkej haly,kde stála menšia polica s knihami. Trocha som odstúpila a naznačila ostatným,že sa majú postaviť za mňa.

Jedným rýchlim švihnutím ruky som odtiahla koberec,ktorý stál pod onou policou a odhalila tak padacie dvierka,ktoré by mali viesť do podzemnej miestnosti.

Počula som ako sa ktosi zprudka nadýchol,no niako som nereagovala a otvorila dvere. Zostúpila som po schodoch a ostatní išli v tichosti za mnou.

"Malo by sa to nachádzať na tej kope vzadu,mama vždy chodila len tam," oznámila som im.

"A to vieš ako?" Podpichol ma Tonny,ktorý pravdepodobne nedokázal viac udržať ten pohrebný výraz a rovnaké ticho ako ostatný.

"Keď som sem po matke prišla,všade bol prach,len tu nie. Som všímavá pán Stark,nemali by ste ma podceňovať," odpovedala som pyšne. 'Pýchu si nemôžme dovoliť a dvojnásob nie,ak si myslíme opak' v hlave mi zaznela matkyna rada a znova mi došlo,ako sa za posledné dni vymykám ideálom,ktorým ma učila. (Ako to s tou pýchou.....Nikol Chvílová 2015© ehm..očakávam to na citátoch niekde vedľa Shakespeara)

"Ženy," pretočil Tonny očami a ja som sa zamračila.

"Dupľom ma nepodceňujte,že som žena," na to Thor vyprskol smiechom a Stark sa zapýril. Moje druhé ja ma pochvalne potľapkalo po pleci.

Po hodine-možno dvoch- hľadania,sme to už chceli vzdať,keď za mnou prišiel Steve. Stará drobná kniha viazaná v koži a písaná starou Asgardčinou. Názov 'prechody' bol vyšitý zlatou niťou a ja som vedela,že je to tá,ktorú hľadáme.

Thor si hneď zobral,no na tvári mal vrásku a sklamaný víraz.
"Táto reč sa u nás neučí už cez 500 rokov,používal ju naposledy môj otec a len málokto si ju pamätá. Niako nám to nepomôže,je to mŕtvy jazyk,"

"Tak ja budem vaše médium," pokúsila som sa o vtip,no ich zmätené výrazy mi napovedali,že sa mi to nepodarilo. "Učila som sa to,dokážem to prečítať...teda,väčšinu," objasnila som im.

'Kruh z kameňov jedným zvláštnym vyniká. Ten zdobý symbol bohov v krajine kráľov,kde i žena vládnuť smie a ona vážená viac ako muži' preložila som text,ktorý stál pod odsekom s názvom Asgard.

"Krajina kráľov,bude monarchia,no kedysi boli všade," zamyslel sa Stark.

"Žena vážená viac ako muži. Ja som ti vravela,že nás namáš podceňovať Tonny," to je po prvé,čo som ho oslovila krstným menom, "To bude asi kráľovna Victoria,takže Anglicko?" Tipla som a Tonny sa na mňa uznanlivo pozrel,ikeď stále vyzeral urazený kvôli mojim poznámkam ohľadom diskriminácie.

"Anglicko. Takže kruh z kameňov bude Stonehenge," navrhol a ja som prikývla.

"Vyzerá to na menší výlet za veľkú mláku,"

S.THOR.MDonde viven las historias. Descúbrelo ahora