hoofdstuk 7

200 11 4
                                    

18 juni 2000,

Liselotte loopt door de gangen van het National Cyber Security Centrum, ze heeft haar armen over elkaar gekruist en houdt 4 verschillende rapporten vast. Vier verschillende moorden, allemaal kwamen ze overeen met hun recentste zaak.

Alle 5 de vrouwen waren zwaar vermagerd en mishandeld dood gevonden, overal over hun lichamen waren verschillende snijwonden aangetroffen. Dat deze zaken nooit opgelost waren verbaasde Liselotte. Zij ging altijd door, ook al was er niks te vinden. Hoe dieper je ergens op in ging, hoe meer je vond. Vandaar de reden dat ze deze oud rapporten had opgevraagd.

Liselotte opende de deur van het lab, achterin de hoek zat haar collega; Mark. Hun verhouding was professioneel, maar toch kon Liselotte niet ontkennen dat ze Mark een aantrekkelijke man vond.

'Hey'

Groette ze haar mannelijke collega.

'Hey, how are you doing?'

'Great, I have got the cases'

'Why wouldn't they, your an amazing forensisch detective, you will solve the case, trust me'

Liselotte gaf haar collega een stoot tegen zijn boven arm, nadat ze haar rapporten op haar bureau gelegd had.

'Just because I have a smart and helping colleague'

Een glimlach verschijnt op de gezichten van beide collega's en Liselotte gaat op haar bureaustoel zitten en schuift zichzelf aan.

~

'I've got a name!'

Liselotte maakt een sprongetje van blijdschap.

'Mark I've found something'

Haar collega buigt zich naast haar en steunt met zijn linker hand op haar schouder en met zijn rechter hand op haar bureau.

'I told you'

Liselotte staat op en pakt het uitgeprinte pakketje van de printer daarna loopt het lab uit.

'Jessica could you check this guy for me' 

Ze geeft het bovenste blaadje aan haar collega.

'You know who this is right?'

'You're kidding right?'

'No I'm not, this is Marks nephew....'

'Wait you were serious?'

Liselotte kijkt haar collega zorgelijk aan.

'We've got a problem...' beantwoord Liselotte zichzelf bezorgd.

~

'Are you fucking out of your mind! You've got my nephew arrested and didn't even tell me! Liselot why didn't you fucking tell me!'

Liselotte staat met de tranen in haar ogen tegenover haar over reagerende collega.

'I didn't'

'No you didn't!'

'I really didn't know he was your nephew!'

De tranen rollen inmiddels over haar wangen.

'Yes you did, Jessica told you and still you got him arrested'

'What did you want me to do? Get myself fired'

Na haar uitbarsting laat ze haar hoofd naar de grond zakken, zenuwachtig schuifelt ze met haar rechtervoet heen en weer.

'I'm sorry Liselot, I didn't mean to upset you'.

Ze voelt hoe haar collega haar tegen zijn borst aan drukt en hoe ze langzaam maar zeker kalmeert.

WondenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu