hoofdstuk 9

222 12 6
                                    

19 juni, 2000

Liselotte rent achter de verdachte aan, het neefje van Mark. Mark volgt op een paar meter achter haar. De verdachte schiet naar rechts een steegje in. Het was doodlopend, hier zou Liselotte hem hebben.

'Stay there!'

' I rather die'

De verdachte, Christopher James. Haalt een mes uit zijn zak en rent op Liselotte af. Een doffe knal klinkt en haar collega verstijft achter zich. Het levenloze lichaam van Chris valt voor haar op de grond.

~

Zes uur achttien, Brams telefoon gaat af.

'Bram je had gelijk, het is Jelle. Nog beter bekend als Mark Liselottes ex-collega.' De stem van zijn bazin is paniekerig. 'Ik wil dat je zo snel mogelijk hierheen komt'

~

'Zoals jullie weten is het Jelle, of Mark hoe je hem wilt noemen, die verantwoordelijk is voor ons slachtoffer. Verder kunnen wij de verdwijning van Liselot met hem in verband brengen omdat Liselot zijn oude collega is. De tijd dat ze nog in Amerika werkte heeft ze met hem samen gewerkt. Bij haar laatste zaak heeft ze het neefje van Mark neergeschoten, hij is overleden aan de wond. De rechter heeft 'uit noodweer' uitgesproken. Maar Mark is mogelijk uit op Wraak. Evert Bram ik wil dat jullie naar Marks huis gaan, maar doe voorzichtig'

Bram maakt dat hij met Evert zo snel mogelijk weg is.

~

Een gure rookgeur dringt haar neus binnen. Brand! Liselotte begint wild met haar armen aan de kettingen te trekken. Het lukt niet ze krijgt ze niet los. Ze begint te hoesten, de rook verstikt haar. Langzaam verliest ze haar bewustzijn.

~

De vlammen komen al uit de ramen, Liselotte moest er nog binnen zijn.

'Bram we zijn te laat..' hij voelt Evert zijn hand op zijn schouder.

'We zijn niet te laat'

Bram rent weg van Evert, het brandende huis binnen.

'Bram dat is te gevaarlijk!' zijn collega blijft achter het lint.

Hij houdt zijn mauw tegen zijn mond om de rook tegen te gaan. Hij zoekt naar een logische plek. Dan valt hem een open deur op en gehoest. Lies! Bram rent de ruimte in, zijn collega ligt op een matras. Haar gehoest is opgehouden, hij trekt aan de kettingen, shit te heet. Hij ziet hoe de kettingen brandwonden op haar polsen veroorzaken.

De muur is gescheurd bij de bevestigingspunten van de kettingen. Hij schopt met zijn voet net zolang tot beiden kettingen los komen en tilt zijn collega op.  Hij draagt haar naar buiten, versuft van de rook ploft Bram neer voor de ambulance.

'Liselotte, Lies' de tranen rollen over zijn wangen als hij zijn bewusteloze collega goed ziet. Haar hele lichaam zat onder de diepe wonden.

De ambulance broeders trekken hem van haar vandaan en hij ziet hoe ze op een brancard gelegd wordt en de ambulance uit alle haast vertrekt.

WondenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu