CH 27 : Busan

2.6K 218 32
                                    

Dr lim : mianhae. Kami terpaksa melakukan pembedahan sebab dia kehilangan banyak darah. Hm.

Chorong : macam mana dgn keadaan die ? Anak dia pulak ? //cemas//

Dr lim : hm. Keadaan eunyoung masih tak sedarkan diri. Dan dia dapat anak kembar. Dua dua lelaki. Tapi.. Salah seorang daripada anak dia terpaksa kami letak ke wad icu sebab baby tu dijangkiti kuman pada paru paru. Dan baby satu lagi sihat. Tapi kami terpaksa tahan baby tu sebab dia lahir tak cukup bulan. Kedua dua baby cukup sifat je. Cuma macam yg saya cakap la. Sorang tu terkena jangkitan kuman. Kami akan selalu jaga baby tu.

Eunji : arraseo. Boleh kami masuk jumpa eunyoung ?

Dr lim : silakan. //senyum//

Wad eunyoung.

Eunji : //nangis// hi. Chingu. Irreona. Aku rindu kau ni weh. Taknak bangun ke ?

Bomi : jangan nangis. //biar la eunyoung rehat dulu//

Eunyoung gerak gerak tangan.

Eunyoung : nji ? Unnie ? Erk. //pegang perut. Nak bangun//

Hayoung tolong eunyoung sandar kat kepala katil.

Eunyoung : mana anak young ? Huh ? Nji ? Anak aku mane ?!

Eunji : anak kau selamat. Kau dapat anak kembar. //senyum+nangis//

Eunyoung : aku nk tngk ank aku. Kau suruh nurse bawak anak aku weh. Aku nk tngk ank aku.

Eunji : tak boleh. Kau sakit lagi. Kau kena rehat.

Eunyoung : aku dah sihat lah. //cabut jarum kat tangan//

Eunji : yah son eunyoung. Okay okay. Aku bawak anak kau datang sini.

15 minit kemudian.

Eunji : annyeong omma. //tolak troli//

Semua senyum + gembira sebab dieorang pun first time tengok anak buah dieorang.

Naeun : wahh kyeopta !! Macam unnie.

Namjoo : unnie apenye. Ahjumma lah. //gelak//

Naeun : yah ! //marah//

Eunji : muka macam kau kan ? Hidung macam taehyung. Comel je macam kau. Haha.

Eunyoung : first time kau puji aku. Hahahaha.

Eunji : eh. Banyak kali eh aku puji kau. Haih kau ni. Memain pulak ngan aku.

Eunyoung : yelah yelah. Mianhae. Haha. Tadi kau cakap aku dapat kembar ? Mana sorang lagi anak aku ?

Semua senyap and pandang satu sama lain.

Eunji : kejap. //keluar n pergi bilik dr lim//

Bilik dr. Lim

Eunji : dr boleh tolong bagitau eunyoung tentang anak dia ?

Dr lim : //fikir// baiklah.

Back to wad eunyoung

Eunyoung : mana anak aku nji ?

Dr. Lim : annyeong puan.

Eunyoung : oh nae annyeong. //bow//

Dr. Lim : saya doktor yg rawat awak. //senyum//

Eunyoung : oh. Terima kasih doktor. //senyum// mana anak saya sorang lagi ?

Dr.Lim : macam ni puann. Saya hrap puan sabar. Anak puan yang sorang lagi kami terpaksa tahan dia di wad icu. Sebab anak puan yang tu terkena jangkitan kuman. Kami akan cuba untuk selamatkan dia. Saya harap puan bersabar ye. Saya keluar dulu.

(DIBUKUKAN) It's called as LOVE [Taehyung]Where stories live. Discover now