Sembilan

44 3 0
                                    

Bosan.

Itu apa yang aku rasakan.

Home-schooled membuatkan otak aku makin lembap untuk berfikir. Tambah-tambah apabila cikgunya adalah Yuzril.

Yeah, Yuzril. Aku sudah hilang rasa hormat kepada dia semenjak semalam.

Walaupun aku sudah memasukkan dia dalam senarai hitam hidup aku tapi, aku masih ingin menghormati dia sebagai seorang guru tapi, tindakan dia semalam membuatkan aku tidak mampu untuk menghormatinya lagi.

"Ros, awak faham apa saya terangkan?" Soal Yuzril apabila aku hanya mendiamkan diri.

Aku tidak menjawab soalannya malah, aku menconteng buku tulis aku dengan nama Rafeeqi dan melakar raut wajah Rafeeqi.

Aku dapat rasakan panahan mata Yuzril seolah-olah menembusi tengkorak kepala aku. Dia marah. Aku tahu.

Dan,...

Aku tak peduli.

"Cik Rosliana." Panggilnya.

Aku tidak menjawab.

"Rosliana." Panggilnya lagi.

Aku terus melakar.

"Rosliana Batrisya."

Aku menyelak muka surat sebelah lalu menyambung lakaran aku.

"ROSLIANA BATRISYA SHAH DARIUS!!"

"WHAT THE FU-HELL?!"

Aku sedaya upaya cuba mengawal kemarahan yang bergelodak di jiwa aku apabila buku aku direntap kasar oleh Yuzril.

"When I'm talking, you'll listen. When I'm asking, you'll answer. Got it?" Tanya Yuzril lebih kepada memberi amaran.

"Fine. Just, bagi buku aku balik." Kataku mengalah lalu cuba mencapai buku lukisan aku yang berada di tangannya.

Well, dia lagi tinggi dan besar dari aku. Jadi, aku terpaksa berjengkit dan meregangkan tangan aku demi menggapai buki lukisan kesayangan aku.

"No." Kara Yuzril sambil melarikan buku lukisan aku makin tinggi.

"What?!" Kemarahan aku mula membuak kembali.

"You hear me." Jawab Yuzril dengan senyum sinis.

"I think tutor hour is over. So, cikgu boleh balik sekarang." Kataku sambil mengetap gigi.

Bebola mata Yuzril mencerlung tajam ke dalam anak mata aku.

Sementara dia kusyuk mencerlung tajam ke dalam anak mata aku, dengan pantas aku menyambar buku lukisan aku dan mengakibatkan ia terkoyak dua.

Semua lukisan berterbangan dan berterabur hampir di seluruh ruang tamu.

Aku tidak dapat membendung amarah aku lagi.

"Tutor time is over. Please find your way out." Kataku sambil menahan marah dan mengatur langkah ke arah bilikku yang terletak di tingkat atas.

"Mak Mah, tolong kemaskan lukisan Ros yang dekat ruang tamu tu dan tolong tunjukkan Yuzril jalan keluar." Kataku dengan sopan serta senyuman yang manis lalu beredar tanpa menunggu respon daripada Mak Mah.

Pintu bilik dihempas kuat. Dengan kasar aku menghempas diriku di atas katilku yang empuk.

I official hate Yuzril!

IllusiWhere stories live. Discover now