part 1

71 9 2
                                    

Dia berlari dengan kuat.Lelaki tua memanggil dia dengan kuat.

"Woi KIM MIRAE!!!"
"Maafkan saya cikgu Ji sukjin.Maafkan saya!!"

Kim Mirae jumpa satu kelas lalu menyorok di kelas tersebut.

Cikgu Jisukjin masuk ke dalam kelas tersebut dan bertanya kepada seorang lelaki.

"Ah D.o,did you saw a weird girl came here?"

D.o hendak menangguk tetapi melihat wajah kesian Mirae yang menyorok di tepi mejanya,dia batalkan niatnya.

"Takda cg"

Cikgu Ji sukjin kemudian mengucapkan terima kasih dan beransur pergi.

Kim Mirae keluar dari tempat persembunyian dan duduk di kerusi sebelah D.o.Lega.

"Weh terima kasih banyak banyak wehh.Aku sangat hargai."

D.o hanya menagguk lalu membuat kerja sekolahnya.

"Weh kau tak rehat ke?Weh kau seorang je ke kat sini?Eh lawanya meja kau...Bersih gilaaa...weh..

D.o geram.

"Boleh tak tolong senyap!."

Mirae terkejut.Dia mencebik.Eleh...Aku belasah kang mamat ni.

Mirae mengambil roti di poketnya lalu memberi kepada D.o.

D.o hanya memandang sahaja.

"Alahai ambik jelah...aku bukan terdesak sangat nak mencuri"

D.o tidak mengambilnya.Mirae letakkan di sebelah D.o.

"Tadi..aku kena kejar ngan cikgu bukan sebab aku curi okeyh...Sebab aku pakai seluar pj sekali ngan skirt.Eh kau rasa salah ke?Eii aku rimaslah pakai skirt mencolok mata ni.Rimas gilaa.Kau bayangkan kalau kita lari cam tak bebas tau.Hah lagi satu aku potong rambut pendek sangat ke?Aku potong sampai paras leher jee.Aku tak tahulah kenapa dengan sekolah ni."

Panjang lebar Mirae bercerita.Muka d.o seperti ah-macam-aku-kisah-sangat.

Kemudian Mirae senyap.Sambil tu dia bersila di kerusi.Dia melihat D.o tekun melakukan kerjanya.

Selang 4 minit kemudian.

"Weh jawapan no 6 salah lah."

Tegur mirae.Dia menujukkan soalan yang salah.D.o merenung tajam.

"y ni ken bahagi ngan 8 untuk dapatkan x.Bukan darab..Nak senang kena ingat formula ni."

Dia memgambil pen dan kertas lalu menulis formula ni.Kemudian dia menyerahkan kepada D.o.

Kring!

"Okaylah.Tqvm.Dah lah aku nk balik.Aku redha jelah kalau cikgu marah aku."

Kim Mirae terus pergi meninggalkan D.o.

D.o hanya memandang sahaja Kim Mirae pergi.Dia melihat kertas yang ditulis oleh Mirae.Dia melipat dan meletakkan di poket.


AishiteruTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang