Semua pelajar sibuk menguruskan kelas sempena festival yang bakal dilansungkan tak lama lagi.
Mirae sibuk bertukang dengan budak lelaki yang lain.
"Weh Mirae,tolong bawak barang ni ke kelas D.o" jerit Kris sambil menghulurkan dua buah tin kosong dan sebuah bekas yang mengadungi jarum.
Mirae segera mengambil lalu berjalan menuju ke kelas D.o.
Mirae melihat kelas D.o sibuk melakukan persiapan membuat rumah hantu.
"Yah D.o yah,ni barang yang Kris suruh hantar." Ujar Mirae sambil meletakkan barang tersebut di atas meja D.o.
Tanpa Mirae sedari,jarum yang dibawa tadi tercucuk di ibu jari D.o.D.o menjerit kecil.
"Omg,weh sorry weh.Meh pergi bilik kesihatan.Rawat luka kau ni" cemas Mirae.
Dia segera menolak kerusi roda D.o. lalu segera ke bilik kesihatan.
Di bilik kesihatan,Cikgu Haha memberikan first aid kit kepada Mirae.
"Kamu pandai balut luka orang kan.Cikgu sekarang kena pergi bilik guru,ada mesyuarat.Lepas dah balut letak balik first aid kit ni kat almari okay?" Panjang lebar Cikgu Haha yang sudah berkahwin dan mempunyai anak seorang itu berkata.
Mirae membalut luka di ibu jari D.o.Dia meniup perlahan lahan agar sakit berkurangan.
"Weh sorry weh aku tak perasan."kata Mirae.
D.o memandang Mirae yang berhati hati membalut lukanya.
"Weh kau dengar tak...Ni aku nak minta maaf sebab lukakan kau" jerit Mirae sedikit.
"Hah ya okay okay Chill" balas D.o.
Mirae kemudian tergelak besar.
"Apsal kau gelak kuat ni?" Tanya D.o pelik.
"Tak..first time kau cakap camtu kat aku"ujar Mirae.Tanpa sedar D.o tersenyum.Dia kemudian menyisir rambutnya menggunakan tanganya.
Mirae agak terpegun.Apsal tiba tiba hensem mamat depan aku ni?.Omg Mirae!!.
"Ni dah habis ke?" Tanya D.o menyedarkan lamunan Mirae.
"Ah? Ok dah habis.Sorry again.Tak sengaja" sambil meletakkan semula first aid kid ke dalam almari.
"Takpa.Sikit je ni.Btw thanks."kata D.o sambil tersenyum.
"Urm okay" balas Mirae lalu segera bangun.
"Urm...kau...kau boleh balik sendiri kan?" Tanya Mirae.
D.o menangguk kecil.Mirae kemudian beredar dari bilik kesihatan.
Selepas Mirae beredar,D.o melepaskan rasa lega.
'Uish,laju betul jantung aku ni kepam darah' getus D.o.
Mirae kembali melakukan kerja tukangnya.Luhan yang duduk berhadapan dengannya memandang pelik.
"Merahnya muka kau? Kau tak sihat ke?" Tanya Luhan.
"Aku okay je.Jangan risau." Balas Mirae.Mirae meletakkan tangan kanannya di muka.Panas.
'Apa dah jadi ngan aku ni' getus Mirae.Dia mengetuk kepalanya.
Di seberang sana terdapat 3 orang pelajar perempuan sibuk mengumpat
"Weh kau tengok minah tu...Syoknya dia dok borak ngan laki tu" umpat Joy.
"Hmm" balas Wendy.
"Weh kau dengar tak apa yang aku kata ni?" Tegur Joy
Irene melihat sejak dari tadi Wendy memandang Mirae.
"Weh,kau sebenarnya serba salah kan dengan Mirae?" tanya Irene.
"Huh,serba salah?Buat apa nak serba salah" balas Wendy.
"Kau ingat kitaorang tak tahu ke?And lagi satu orang yang laporkan pasal merokok tu si Jimmy lah.Bukan Mirae" balas Joy.
Wendy nampak terkejut.
"Ish apa pa lah korang.Dahla aku nak gi toilet jap" balas Wendy lalu beredar.
"Dia tu tak pernah nak berubah lah.Hah kau pun satu,kau ni dok mengumpat apa faedah.Cepat siapkan kerja kita ni" marah Irene kepada Joy.
KAMU SEDANG MEMBACA
Aishiteru
De TodoMengisahkan Kim Mirae yang merupakan seorang pelajar yang agak bermasalah tetapi pandai dan suka menolong orang.Seorang lelaki yang berkerusi roda,Kyungsoo dan juga Kai,seorang pembuli tegar di Sekolah yang terletak di Seoul dan rakan rakan.Cerita i...