"Eh ni kenapa lambat sampai makanan saya ni?Saya pantang lah kalau makanan lambat sampai" marah seorang pelanggan wanita.
Wendy yang merupakan seorang pelayan cuba untuk meredakan suasana.
"Maafkan kami cik,sebab ramai pelanggan jadi cik terpaksa menunggu seketika.Saya harap cik dapat bersabar seketika."balas Wendy sopan.
"Ahh apa punya kafe lah ni.Menyampahnya.Aku nk makanan aku je...mana makanan aku...aku lapar tahu tak?" Jerit pelanggan wanita tersebut.
"Cik bawak bertenang cik,saya harap Cik bersabar.Cik boleh..
"Ish sabar sabar ,aku mana boleh sabar..Aku nak makanan aku...Mana diaa" jerit pelanggan tersebut.
Pelanggan lain terganggu dengan jeritan pelanggan tersebut.
"Sabar cik.Jikalau Cik tak boleh sabar,Cik boleh order makanan dahulu dan berjalan dahulu kemudian baru ambil" cadang Wendy dengan tenang.
"Aku nak makanan aku sekarang!!.Tak paham bahasa ke? Meh sini bagi kau paham bahasa sikit?"
Tangan wanita tersebur diangkat tinggi kemudian hendak dianyunkan ke muka Wendy tetapi dihalang.
"Cik,saya bagi dua pilihan.Satu,nak saya halau Cik atau kedua,nak Polis halau Cik dari sini?" Tanya Mirae tegas sambil tangannya memegang lengan perempuan tersebut.
Perempuan tersebut terkedu.
Dia meminta melepaskan tangannya."Cik,orang lain pun lapar jugak tapi takdalah kebuluran macam Cik.Nampak je cantik tapi otak tersadai kat lombong.Mohon berambus." Kata Mirae lalu melepaskan tangan perempuan tersebut.Perempuan tersebut berlalu pergi dengan keadaan marah.
"Maafkan kami atas apa yang berlaku.Jemput sambung makan." Kata Irene sopan.
Keadaan kembali seperti biasa.Irena menenangkan Wendy.Mirae pula berlalu untuk menyambung kembali kerjanya yang tergendala.
"Weh kau okay?" Tanya Irene sambil menghulurkan botol mineral kepada Wendy.
Wendy menanggukkan kepala tanda okay.Dia minum air di botol tersebut hingga habis.
"Nasib baik Mirae ada tolong kau.Kalau tak...entah apa jadi ngan kau" ujar Bom yang kebetulan lalu di tempat mereka berdua rehat.
"Rehatlah dulu"kata Dara.Mereka kemudian meninggalkan Irene dan Wendy.
"Haah.Rehatlah dulu.Kalau kau nak apa apa roger je kat aku.Aku kena kerja lagi ni.Nak makan ambik je kat beg aku.Aku ada bawak roti sikit.Rehat tau.Bye" kata Irene lalu segera pergi.
Wendy menangguk tanda paham.Dia agak terkedu dengan tindakan Mirae.Dia sebenarnya ingin berterima kasih dan mengucapkan permohonan maaf tetapi entah kenapa lidahnya kelu nak luahkan.
"Weh Mirae thanks sebab selamatkan keadaan tadi" ucap Kris.
"No prob.Tapi mana korang semua pergi doh...Nasib baik yang meracau tu perempuan.Kalau laki mampus aku" tanya Mirae.
"Cikgu Jong Kook tiba tiba panggil.Nak tanya pasal ujian kesihatan.Sorry lambat nak inform kat kau.Lepas ni siapa pulak yang kawal pintu ni?" Tanya Kris."Shift aku habis dalam 2 minit lagi.Lepas aku,Sehun yang jaga.Hah,tolong bagi gula gula ni kat Wendy.Aku rasa dia trauma sikit kot pasal kejadian tadi" kata Mirae sambil menghulurkan gula gula kepada Kris.
Kris kemudian beredar meninggalkan Mirae.
Tiba-tiba Sehun datang.
"Weh kau keluar awal lah.Aku takda kerja dah sekarang." Kata Sehun.
Mirae menangguk lalu segera pergi.
Dia hendak menuju ke sesuatu tempat.
Sebaik sahaja sampai,terdengar jeritan di dalam kelas tersebut.
"Terima kasih cik.Sila datang lagi" kata D.o dengan senyuman yang manis.
"Wah,laku lah rumah hantu kelas kau.." kata Mirae.Dia kemudian duduk di sebelah D.o yang terdapat ruang kosong.
D.o tersenyum.
"Apsal senyum je ni.Siapa yang jadi hantu ni?" Tanya Mirae sambil membetulkan topinya."Adalah..Nanti kau tak takut sebab kau dah tahu."balas D.o.Dia memandang jam tangannya.
"Weh masa aku dah habis.Aku nak enjoy jap" jerit D.o dari luar.
"Pergi jelah" balas Xiumin lalu mengambil alih tugas D.o.
"Jom Mirae."Sambil menarik tangan Mirae.Mirae memandang tangan d.o yang memegang tangannya.
KAMU SEDANG MEMBACA
Aishiteru
عشوائيMengisahkan Kim Mirae yang merupakan seorang pelajar yang agak bermasalah tetapi pandai dan suka menolong orang.Seorang lelaki yang berkerusi roda,Kyungsoo dan juga Kai,seorang pembuli tegar di Sekolah yang terletak di Seoul dan rakan rakan.Cerita i...