"Oi oi oi!!Ni kelab malam ke apa hah?"jerit seseorang.
Mirae yang sibuk melihat pelajar pelajar di bawah membuat kerja terkejut.
'Apahal kecoh ni'getus Mirae.
Semua pelajar senyap.
"Hah kan menara Kuala Lumpur dah marah.Btw thanks Kris" kata Chanyeol.
"Okay back to the topic,aku ni ikut majoriti je.So kita buat undian jelah" cadangan Chanyeol.
Undian pun bermula.
"Okeh,nampaknya majoriti nak idea baru." Ujar Chanyeol.
"Okeh bagitahu apa yang korang nak buat?"kata Chanyeol.
Yeri mengangkat tangan.
"Buat cafe nak tak?"cadang Yeri.
"Omo,cafe? Okay gak" kata Irene.
Chanyeol menulis cafe di papan putih.
"Ada lagi cadangan lain?" Tanya Chanyeol.
Dan perbincangan pun berlanjutan hingga petang.
"Okay nampaknya dah setel.So korang boleh blah.Hati hati balik" pesan Chanyeol.
"Omo,baik gila ketua kelas kita ni" gedik Baekhyun.
"Kang ada yang patah gigi nanti"gurau Chanyeol.
Chanyeol hendak pulang tetapi dia ternampak Mirae yang sedang mengemas beg.
"Yo Mirae" sapa Chanyeol.
"Yo,napa?" Tanya Mirae.
"Kau ada ambik apa apa tugas tak?" Tanya Chanyeol.Baekhyun dan Sehun hanya mendengar sahaja perbualan mereka.
"Tak.Napa?"tanya Mirae.
"Ni....aku perlukan kau dalam kerja tukang bagai ni?"offer Chanyeol.
"Okay."kata Mirae.
"So kau setuju tak?" Tanya Chanyeol.
"Okay"Kata Mirae tanpa fikir panjang.
"Serius ke?" Tanya Baekhyun pula.
"Petang ni aku takda masa nak buat lawak bodoh Baekhyun" gurau Mirae.
"Kau setuju ni pun sebenarnya sebab kau mengelat pakai baju unirform kan" teka Sehun.
"Pandai pun kau.Tu salah satu faktornya." Kata Mirae.Dia malas nak pakai unirform tersebut.Rimas.
"Okaylah kalau camtu.Tapi kerja camni kau kena pulang lewat tau.Aku harap kau takda masalah ngan benda camni.Lagipun lelaki tak ramai sangat.And kau pun pakar jugak dalam hal hal macam ni" kata Chanyeol.
Mereka bertiga meminta diri pulang dahulu.
Mirae berjalan keluar dari pintu pagar.Kemudian dia nampak D.o dengan Kai sedang berborak.
"Weh korang!"jerit Mirae.
Mirae berlari menuju mereka.
"Wuish,kencang lah kawan kita ni"gurau Kai.
"Apsal kau lambat keluar?" Tanya D.o
"Kelas aku buat perbincangan pasal festival." Kata Mirae.
"Eh kelas kau buat apa?Kelas kitaorang buat rumah hantu" cerita D.o.
"Hmm kelas aku buat cafe.Tema tak silap aku pasal pakaian pekerjaan"ujar Mirae.
"Eh nanti jangan lupa jemput kelas kitaorang.Hantu kitaorang ni baik punya.Original" kata Kai.
"Oh ya...start esok aku maybe balik lambat tiap hari So korang takyah lah tunggu aku."ujar Mirae selepas dia meneguk air."Roger" jawab Kai.
Mereka berdua terpisah menuju ke rumah masing masing.
Sementara ni Kai menumpang di rumah D.o.
"Lewat kamu berdua balik.Kalau nak makan,ambik je atas meja tu" ujar Ibu D.o.
Mereka berdua enak menikmati makanan yang disediakan.
"Korang berdua dah balik rupanya" kata Suho sambil memangku Simba(kucing putih).
"A.ah..Abang dari mana ni?" Tanya D.o sambil menghulurkan pinggang kepada Kai.
"Abang tadi pergi rumah Encik Ji Suk Jin." Balas Suho.
Suho duduk di sebelah ibunya di sofa.
"Ibu,tadi Pak Cik Wangko ada cakap,semalam ada kes budak sekolah menengah kena culik.Cuak gila."cerita Suho sambil membelai Simba.
"Bahayanya.Hah Kai,D.o jangan selalu balik lewat sangat.Nanti jadi apa apa nanti.." risau ibu D.o.
D.o dan Kai menangguk tanda paham.
Kai dan D.o berkongsi bilik memandangkan bilik D.o agak besar dan luas.
Kai sedang sibuk bermain handphonenya.
D.o sedang memandang siling dan termenung.
"Weh Kai," tegur D.o.
"Hmm napa?" Tanya Kai sambil matanya fokus menonton running man.
"Mirae ada cakap kan dia nanti balik lewat kan" kata D.o.
"Hmm" balas Kai
"Aku....aku risau lahh"luah D.o
"Risau?" Tanya Kai selepas dia menutup handphonenya dan meletakkan di sebelahnya.
"A.ah..aku risau sebab tadi kan ada kes culik yang Suho cerita" jawab D.o.
"Alah chill lah.Mirae tu tak apa apa punya.Dia blackbelt taekwando tau.Chill je" balas Kai.
"Tapi.."kata kata D.o dipotong oleh Kai.
"Alah..takda apa apalah.Dahla aku nak tidur.Tutup lampu nanti" jawab Kai.Keadaan menjadi senyap.Terdengar dengkur Sang Gajah.
'Aduh mamat ni,prihatin lah sikit.Ish resah lah pulak.' Getus D.o.
D.o memejamkan mata.Lama kelamaan baru dia tidur.
KAMU SEDANG MEMBACA
Aishiteru
RandomMengisahkan Kim Mirae yang merupakan seorang pelajar yang agak bermasalah tetapi pandai dan suka menolong orang.Seorang lelaki yang berkerusi roda,Kyungsoo dan juga Kai,seorang pembuli tegar di Sekolah yang terletak di Seoul dan rakan rakan.Cerita i...