Akhirnya festival sekolah dah tiba.Mirae bangun awal lalu menyiapkan dirinya.
Pada sambutan tersebut pelajar bebas memakai pakaian yang dikehendaki.
Mirae memakai baju seperti hood dan seluar.Kasut sneakers sebagai hiasan pada kakinya.
*lagu Apology Ikon berbunyi*
"Hello?"
"Okehh.Jap lagi aku sampai.Dah siap dah"
"Jangan risau.Semua benda dah setel.Lek lah"
Tiba tiba satu lagi panggilan masuk.
"Jap weh,ada oranh call aku"
"Hello?"
"Ya..aku tak lupa nak singgah rumah kau.Lagipun kau ada banyak barang kan.."
"Okeh jumpa kau nanti"
Mirae menamatkan perbualan.Dia terus beredar.
Kring Yehet!!! Yehet!!
Pintu rumah dibuka.Terpampang seorang gadis yang dikenalinya.
"Uish advance lah mak cik punya loceng.Maju makcik majuu" gurau Mirae.
Ibu D.o hanya tergelak sahaja dan kemudian berkata
"Mak cik sebenarnya dah ada crush"kata Ibu D.o sambil memberikan Mirae secawan milo.
"Uish mak cik ni ...kalah saya dalam bab bab crush"balas Mirae lalu menghirup air mila yang dibuat oleh Ibu D.o.Sedap!.
"Tu hah crush Mak Cik.Sebab dia tu selalu guna perkataan yehet..."kata Ibu d.o sambil menunjukkan ke arah Sehun dari kumpulan Exo di dalam tv.
"Mak aih ensem lah crush Mak Cik.Takpa mak cik..saya ada cabel dalam bab entertaiment ni.So mak cik boleh direct je nak jumpa ngan dia" kata Mirae serius.
"Nak jumpa siapa?" Jawab D.o.
"Takda apapa.Hah terima kasih mak cik belanja saya air milo.Sedap gila nii^.^" puji Mirae.
D.o,Kai dan Mirae meminta diri dahulu menuju ke sekolah.
"Weh kau pakai ni je?" Tanya Kai sambil membetulkan rambutnya yang agak serabai.Kemudian dia mengambil botol gel rambut yang dibawanya dan menyapukan gel tersebut di kepalanya.Kemas.Hensem.
"A.ah...aku malas lah nak pakai baju femenin.Geli wooo" balas Mirae sambil menggerakkan badanya sedikit tanda rasa geli.
"Aduhh melepaslah D.o nk tengok kau.....
Siku dilepaskan ke arah Kai.Kai mengaduh kesakitan.
"Ish sakitlah.." rengus Kai.
"Nanti jangan lupa datang kelas kitaorang.Scary house...Ni confirm kau takut punya."kata D.o sambil tersenyum lebar.
"Tengok kau pun aku dah takut"balas Mirae sambil mengeluarkan topi dari begnya.
Mereka bertiga dah sampai di pintu pagar sekolah.Pengunjung masih belum sampai lagi kerana festival akan bermula pada pukul 7.45 pagi.
"Okay guys,make this festival awesome!" Jerit Mirae lalu segera melangkah ke bangunan sekolah.
Kai menolak wheelchair D.o dan mereka berpisah menuju ke kelas masing masing.
Sebelum memulakan kerja,mereka berkumpul dahulu.
"Okay guys,kita akan pastikan kelas kita kekal menyandang title "KELAS TERBAIK FESTIVAL" okay?"jerit Chanyeol.
"Yeayyyyy" jerit satu kelas.
"Meh kita buat fighting sama sama" kata Kris sambil menghulurkan tangannya.Satu kelas menghulurkan tangannya dan menyebut fightingFestival bermula.Ramai pengunjung yang hadir memeriahkan festival yang ke 15.
Sepanjang laluan menuju ke bangunan sekolah terdapat perlbagai gerai.Photobooth,funfair,makanan,minuman dan pelbagai lagi.
Kelas Mirae agak sibuk dengan ketibaan pegunjung yang datang ke kafenya.Tidak menang tangan pelajar pelajar melayan pelanggan yang datang.
"Wahh kau tengok Lay,ramai gila datang kafe kita ni" kata Yerin sambil mengelap meja makan.
Lay yang berdiri di sebelahnya tersenyum lalu berkata
"Sebab kelas kita ni ada pelayan yang hensem macam aku.Kau tengok ramai kan pelanggan perempuan." Balas Lay membangga diri.Yerin mencebik tanda menyampah dengar riak takbur sombong Lay ni.
"Weh ni ada pesanan meja 1H"kata Irene kepada Yerin.
Yerin segera mengambil kertas tersebut dan pergi menuju ke bahagian masakan.
Mirae pula sedang mengawal pintu masuk kafe bersendirian kerana seorang lagi partnernya pergi ke tandas.
Sedang sibuk mengawal,tiba tiba dia mendengar pergaduhan di kafe kelasnya.
KAMU SEDANG MEMBACA
Aishiteru
RandomMengisahkan Kim Mirae yang merupakan seorang pelajar yang agak bermasalah tetapi pandai dan suka menolong orang.Seorang lelaki yang berkerusi roda,Kyungsoo dan juga Kai,seorang pembuli tegar di Sekolah yang terletak di Seoul dan rakan rakan.Cerita i...