Day 10

79 16 4
                                    

#Suho demam :'(

Sambungan~

Seorang wanita datang menghampiri suho.Dia memapah suho dan bawa masuk ke dalam bilik.Dia merasakan bahawa suhu badan suho panas.Dia cepat2 meletakkan kain basah di atas dahi suho.

Disebabkan lewat malam wanita itu terlelap di sebelah suho.Keesokkan harinya,Suho terbangun dari tidurnya.Dia berasa tidak bermaya untuk bangun.Dan dia juga berasa hairan bagaimana dia boleh berada di dalam biliknya.

Seorang wanita datang menghampiri suho sambil membawa bubur seaweed.Mata suho terus terbuka luas untuk melihat siapa perempuan tersebut.
Perempuan itu rupanya Summer.

"Summer?kenapa awak ada kat sini" soal suho lalu ingin bangun."ehhh,jangan bangun awak belum sihat lagi"kata summer."sebenarnya semalam saya nak jumpa awak tetapi tengok awak dah terlantar kat lantai dan satu lagi awak demam panas"kata summer.

"Meh,saya suapkan awak.kalau tak lagi teruk demam awak tu" kata summer lalu menyuapkan suho bubur."terima kasih sebab awak amik tahu tentang saya"kata suho lalu memberikan senyuman kepada summer.

"Takpe,that's what friends for" kata summer lalu memberi senyuman sinis kepada suho.
"Bukan saya tak suka awak tapi ada sebab saya buat semua ni,kalau waktu yang sesuai nanti saya bagitahu awak" kata summer.

"Perkara apa yang dia cakap tu,kenapa tak boleh hari ni jugak dia cakap kat aku?" kata suho di dalam hatinya.

"Dahlah saya balik dulu" kata summer.keluar sahaja dari pintu rumah suho,summer sudah menitiskan air matanya.

(Thanks u olls yang sudi baca ff ini,hope korang enjoy and jangan lupa vote and comment. Kenapa summer menangis??nak tahu?wait for the next part)

20 Days of SummerWhere stories live. Discover now