*2*

151 13 2
                                    

Službu jsem měla dnes krátkou. Když jsem se vrátila domů, máma seděla v kuchyni u stolu a pila kávu.

"Můžeš mi říct, kde si byla? Vrátím se domů a ty nikde." řekla a stoupla si. Zamířila jsem si to k lednici a vytáhla si ten nejlevnější džus, který snad existuje. Není moc dobrý, ale lepší než nic.

"Promiň zapomněla jsem ti napsat vzkaz." vysvětlila jsem." Kdybych měla mobil, tak bych ti napsala.." dodala jsem.

"Víš, že si ho nemůžeme dovolit." povzdychla si a znovu si sedla. Mobil měla jen máma. Jinak jsme měli pevnou linku, která byla šas od času odpojena, protože zapomněla zaplatit účet. 

"Já vím." položila jsem jí ruku na rameno a dala jsem jí pusu do vlasů. "Ale mám úžasnou novinku." řekla jsem nadšeně a sedla si na židli vedle ní. "Teď když jsou prázdniny mám hromadu času.." začala jsem. "A tak jsem si našla brigádu. Platí se 100 za hodinu. Pracuji v jednom bistru, dneska jsem tam byla na zkoušku a moc mě to bavilo." 

Máma se na mě chvíli bezeslova dívala. Potom promluvila. "A opravdu tě to baví? Nechci aby ses dřela jen proto, abychom se měli líp.." 

"Opravdu." usmála jsem se a objala jí. "Kdy jdeš do práce?" 

"Zítra.." máma si prohrábla vlasy, které jsem sdědila po ní. "Budu tam celý den.. Už jsem se ti chtěla omlouvat, že tu budeš sama, ale jak vidím, ty taky nebudeš doma.."

"Jo.. Jdu na 9." řekla jsem a stoupla si. "Co bude na večeři?" zeptala jsem se. Máma si stoupla a koukla se do lednice.

"No vypadá to jen na vajíčka." řekla a smutně se na mě koukla.

"To nic." mávla jsem nadtím rukou. "Vajíčka miluju." 


Další den jsem vstávala o půl osmé. Mamka už doma nebyla, tak jsem si dala cereálie s mlíkem. Rychle jsem se nasnídala a potom jsem se šla nachystat. Oblíkla jsem džíny, které byli na kolenu roztrhlé a černé obyčejné triko s krátkým rukávem. Přes to jsem si ještě oblíkla mikynu, protože po ránu tu teplo ještě moc není.

Když jsem zkontrolovala hodiny bylo za 10 minut devět. Rychle jsem si vzala klíče a vydala se do své nové práce. Cesta tam trvala zhruba 20 minut. Když jsem dorazila, před dveřmi jsem se málem srazila s Liamem, který šel z druhé strany.

Otevřel dveře a podržel mi je. "Díky." usmála jsem se na něho a vklouzla dovnitř. Jason zrovna obsluhoval jeden stůl.

"Konečně jste tu!" řekla zvesela. "Clary vezmi si stoly a ty Liame bež k pohladně." nařídil a my poslechly. Vzala jsem si zástěru a uvázala si jí. Došla jsem ke stolu, kde seděla paní s malým chlapečkem.

"Dobré ráno, co to bude?" zeptala jsem se s úsměvem.

"Dvakrát jablečný džus a tousty se sýrem." odpověděla mi paní.

"Dobře." objednávku jsem si zapsala a šla jí nahlásit do kuchyňky. Takhle jsem obsloužila asi 9 stolů, než do bistra vešla Britney. Holka s kterou jsem chodila do školy. Holka, která mě s jejími kamarády šikanovala, vždy kdy se to dalo.

"Ale, ale. Naše popelka si našla práci." řekla hned, jak jsem došla k jejímu stolu.

"Co to bude?" ignorovala jsem její poznámku.

Britney se koukla do nápojního lístku. "Dietní kola." ostatní si taky objednali a já to šla nahlásit. Když jsem nesla nápoje, k jejímu stolu, Britney se najednou postavila a vzala tác, který jsem držela. Obrátila ho proti mě a všechno pití se na mě vylilo. Cítila jsem jak se na mě všichni koukají. 

"Kdo je popelka... Popelkou zůstane." řekla mi potichu do ucha. Její kámoši se začali smát. "A chceme nový pití." ušklíbla se. Cítila jsem horké slzy, ale nechtěla jsem brečet přímo před ní. Otočila jsem se a rozběhla se do kumbálu.

"Clary co se stalo?!" zavolal za mnou Jason, ale ignorovala jsem ho. Když jsem běžela kolem Liame, hodila jsem mu tác na pult. Potom jsem se zavřela v kumbálu a sedla si na nějakou krabici. Slzy mi už po tvářu tekli proudem a já se je snažila rukávem mikiny utřít. Potom jsem si jí musela sundat, protože mi prosakovala.

Najednou se otevřeli dveře. Objevil se v nich Liam. "Hej jsi v pohodě?" zeptal se a vešel. Zavřel za sebou dveře a sedl si na bednu vedle mě. Musela jsem vypadat hrozně. Moje triko bylo taky mokrý a lepilo se mi na hruď. "Na." podal mi Liam mikynu. "Převleč se." otočil se, aby mě neviděl. Nervozně jsem se koukala na mikynu a potom jsem si sundala triko. Oblíkla jsem si jeho mikynu, která nádherně voněla.

"Můžeš.." špitla jsem. Liam se otočil.

"Tak co se stalo?" zeptal se. 

"Britney se stala.." řekla jsem a skládala si oblečení. "Nemá mě ráda. Přímo mě nesnáší.." 

"Dělá ti to často?" Liam mě propaloval pohledem a čekal na odpověď. 

"Celý školní rok." řekla jsem nakonec. 

"Měli bychom se vrátit." odkašlal si Liam. "Nebo nás Jason zabije." řekl pobaveně a já se zasmála. Otevřela jsem dveře a chtěla vyjít.

"A Clary?" ozval se Liam.

"Ano?" otočila jsem se na něho. 

"Nevšímej si jí.. Ať už ti řekla cokoliv." usmál se.

"Děkuju." úsměv jsem mu oplatila.

"A ještě něco. Ta mikyna ti sluší víc než mě." potom prošel kolem mě a zmizel za pokladnou. Ještě chvíli jsem tam stála a zpracovávala slova, co mi řekl. Potom jsem šla znovu pracovat. Naštěstí tu Britney ani její nosledi nebyli.

Lonely girlKde žijí příběhy. Začni objevovat