6

4.7K 178 0
                                    

" ammar bagun dah subuh ni , ammar bagun " bonda mengejutkan anak teruna nya itu . eh teruna ke ? hahaha

" ya bonda ammar dah bangun " jerit ammar separuh sedar dilihat di tepi nya nyenyak fina tido tak sampai hati nak kejut tapi sudah jadi tanggungjawab dia sebagai suami untuk membingbing fina walaupun ammar ni baru je lepas spm .

" sayang bangun dah subuh ni , sayang " lembut suara ammar mengejutkan fina

" sorry aa..aabang sayang.. em sayang" fina hilang kata kata

" oh sayang tu eh ? "

" ha..haah " fina menundukan muka rasa malu menerjah muka nya yg makin lama makin merah itu .

" sayang ? jangan la malu abang faham ok sayang sambung la tido abang nak solat subuh nanti abang kejut eh "

fina hanya tersenyum kelat memandang ammar untuk 1second itu pun mahu meletop muka nya akibat malu klw boleh nak aje dia menyorok dalam selimut tebal itu .
fina hanya melihat ammar menunaikan tangunggjawab kepada ilahi sejenak hati kecil fina berkata
ya allah , aku bersyukur kau kunia kan jodoh ini untuk ku akan aku jaga dia seperti aku menjaga nyawaku sendiri ya allah kau kuat kan lah jodoh jgn lah engkau pelingkan kesatiaan kami ini amin.

selasai solat ammar melipat sejadah dan meletakannya di tempat asal nya semula lalu ammar mengejutkan fina untuk bersiap bersarapan di bawah, sampai di meja kan semua memandang ammar dgn wajah yg aneh ammar melihat diri nya
eh kenapa semua pandang aku pelik ni ? ade apa apa ke kat badan aku yg nampak pelik erm takde pulak biasa jer em lantok le .

" morning.. "

" erm morning abang ammar " sakat tengku farid dalam nada manja gitu.

" kau eish ingat comel la tu buat mcm tu tampor kang "

" erm yela orang dah ade bini mana nak layan kita kan bonda , erm merajuk 1minit "

" farid dah dah la tu nyakat pengintin baru tak baik tau merah dah muka orang tu hahaha "

selesai mandi fina segera memakai tudung dia memakai pakaian biasa jer memandang kan nak makan dekat bawah je kan tak payah la nak cantik sgt fina menekan punat lif turun ke tingkat 1 maklum la kerabat rumah kemain besar sampai ada lif nasib baik la fina ni pandai sorokkan keterujaan dia ikutkan hati mahu dia naik turun rumah tu masuk ke sana sini eh dah mcm maze runner pulak masuk sini keluar sana .

" selamat pagi bonda , farid , atuk "

" ha selamat pagi fina meh sini duduk sarapan sekali meh tu duduk sebelah ammar jangan malu buat mcm dekat rumah sendiri fina , fina kan menantu keluarga ni so be shy ok "

fina hanya tersenyum manis dan melabuh kan punggung nya dinkerusi empuk di sebelah ammar dan mangambil roti bakar di letakkan nya strawberry jem dan butter yg bersaiz kecil yg mcm dekat hotel tu lalu menyuapkan kedalam mulut gembira rasa makanan kegemaran dia ada di depan mata tanpa menghiraukan pandangan ammar yg lagi tadi melihat isterinya itu makan tanpa berkata apa
haih fina comel nya awak ni geram saya tengok dah memang jodoh saya la awak ni alhamdulillah tak sia sia usaha saya stalk awak selama ni .

read and vote ya korang sorry kalau ade typo dlm cerita ni jgn lupa comment sekali saya nak tahu juga apa yg korang rasa boleh saya kurangkan atau tambah lagi dlm cerita ni

Encik Tengku "Saya Sayang Awak"Where stories live. Discover now