11

4K 132 3
                                    

aduhh sedap betul la honey butter bun tu sebab ammar beli beberapa ketul je so kena jimat tak boleh makan gelojoh klw nak pun kena bahagi bahagi arghh tak sukanya makan nak kena bahagi ni lagu lagi makanan kegemaran kita kan ? like srsly ammar ni kedekut tahi hidung masin betul .  woi fina mana kau tahu tahi hidung dia masin kau penah rasa ke apa ni ? yarks malaysia ni kaya dgn makanan lagi tak payah la kau susah susah nak makan tahi hidung laki kau; berbicara hati fina 

aku megeliat malas bila ammar mengejutkan aku dia kata dah sampai jepun dah hehehe best nya teruja sampai nak loncat rasanya tapi tak boleh nanti cabin crew marah alah rileks la aku ni ringan jer turun dari kapal kami mengcop pasport lagi lepastu ambik beg lepastu driver hotel dah tunggu dengan sign board " royal malaysia tengku ammar & shafina " ceh aku mencebik ingat sweet ke tapi memang sweet pun hiks mengada betul kau ni fina oi dlm perjalanan ke hotel banyak bangunan yg cantik cantik warna warni fuhh aku pun mengeluar kan kamera DSLR aku untuk menangkap gambar bandar moden negara ni srsly moden habis negara jepun ni yela siapa sangka kan dulu punya susah diorang nak cari makanan dan hasil bumi sampai kena jajah negara orang bom sana bom sini dan akhir sekali hiroshima di bom dgn bom atom (( klw korang tak paham nanti sejarah tingkatan berapa saya tak ingat nanti korang belajar ya )) ya allah kesian diorang tapi tengok la sekarang negara yg di bom atom ni telah membagun dgn pesat gah di persada dunia dan hiroshima juga sudah pulih sepenuhnya dan menjadi tempat tarikkan pelancong yg diiktiraf dunia atau dikenali sebagai UNESCO kau mampu ?

" abang lepas check in kita nak pergi mana ? "

" check in masuk bilik mandi kemas baju tido la sayang why ? "

" aduh abang ni tak best langsung ah kita jauh jauh datang dari malaysia merentasi lautan nak sampai ni last sekali tido ? itu dekat rumah bonda pun boleh buat Encik tengku oi "

" apa ? Encik tengku alah sweet nya , apa sayang tak penat ke hah ? tak jetlag ke ? "

" jetlag tu apa ? erm tak kut sebab sayang teruja sgt ni "

" jetlag tak tahu ? apa la sayang ni yela sayang nak pergi mana ? nanti kita pergi sesama ya "

yes akhirnya encik tengku ni ikut plan aku , yela daripada duduk dlm bilik hotel ni tak buat apa baik la jalan jalan kan manfaat jugak la aku pergi honeymoon dekat jepun , aku dan tengku ammar berjalan di pusat bandar tokyo dahulu kerana dekat sahaja dengan hotel so senang sikit nak bergerak aku mengeluarkan DSLR dan menangkap gambar bandaraya tokyo suka betul ammar bila aku suruh dia jadi model untuk gambar ni hahaha gembira betul aku tengok dia .

" best nya sayang "

" best kan tu yg awak abang nak sgt duduk dalam bilik hotel tadi ? rasa rasa dapat tak abang senyum mcm ni klw duduk dlm bilik tu ? "

" ye abang salah tapi srs la mana sayang tahu tempat ni semua ? sayang kata sayang first time jejak dekat jepun ni "

" Hello Tengku Ammar wake up abang sekarang ni dah tahun 2015 dah nak ke 2016 dah byk teknologi boleh guna pakcik google makcik yahoo mcm mcm lagi la "

" ohh tapi kan sayang nak tgk gambar abang tadi boleh ? "

" boleh "

aku pun menunjukkan gambar ammar suka betul dia bila tengok gambar candid dia yg sedang berjalan di four junction yg paling sesak di dunia dengan manusia melintas jalan cantik sangat gambar tu aku suka tgk sebab aku pakai lenovo cepat saje aku transfer gambar ammar yg itu dlm telefon aku hihihi post dekat insta tag ammar sekali

" abang jom minum dahaga nak mati rasa nya "

" sayang abang dahaga ya jom kita lepak dekat cafe tu "

" wah abang comel nya cafe tu ade kucing jom masuk "

aku memesan hot choclate dan ammmar memesan latte memang kegemaran dia , dia kata klw dia minu latte dia rasa tenang annd senang tido hhaha laki aku ni memang pelik orang minum latte tak boleh tido tapi dia terbalik elok je tido agaknya caffien tu tak berkesan dekat sistem imun dia ni agak nya tu senang tido , sementara menunggu air aku membuka laptop apple macbook air touch screen aku aku transfer kesemua gambar dalam DSLR tadi dlm laptop senang nanti battery tak cepat running out and internal space DSLR pun tak sesak , (( tips bercuti ya korang ))

" sayang abang pelik la "

" erm ? pelik apa nya ? "

" sayang tu pakai lenovo tapi laptop apple tak pelik ke tu ? and kenapa sayang tak nak pakai phone apple sama mcm phone abang ni iphone 6s"
" nak tahu kenapa ? ok sayang bagi tahu ok satu sebab iphone complicated , kedua sebab laptop ni senang nak bawa pegi mana mana ringan nipis , ketiga android lagi senang dari ios k , keempat sebab suka hati sayang la "

" ohh .. eh suka hati sayang pulak betul la abang ckp eish sayang .. "

" apa ? "

" nak pinjam laptop ? "

" eh nak buat apa ? "

" nak sync iphone ni "

" hahaha bak sini sayang sync kan "

" alah nak buat sendiri "

" tak boleh abang tak tahu selok belok pc sayang ni nanti hilang file penting abis sayang "

" eish yela yela nah sync kan tau "

p/s : hai readers sayang , sorry late update and sorry kalau chapter ni hambar ke apa ya :D eh jgn lupa vote and comment ya *peace*

Encik Tengku "Saya Sayang Awak"Where stories live. Discover now