22

3.3K 69 11
                                    

"selamat kembali tengku sheena " kata pak hamid merupakan pemandu papa nya iaitu tengku amir . 

" terima kasih pak hamid, wah makin kacak pak hamid sekarang lama dah tak jumpa pak hamid dan nak berborak dgn pak hamid , btw pak hamid papa mana ? dia kata nak jemput sheena semalam ." 

" alah tengku biasa la , papa tengku di pejabat ada meeting penting katanya tu yang pak hamid datang sorang untuk menjemput tengku harini " . 

" tapi papa dah janji nak jemput sheena harini , dah 4 tahun tak jumpa papa masih tak berubah masih sibuk berkejrja kadang tu takda masa untuk sheena dan umi , tengok sheena baru balik dari new zealand pun dia tak jemput , sheena dah muak dengan papa . sheena kecewa . "

" tengku jangan la sedih papa tu berkerja untuk keluarga tengku sebab  itu memang tanggungjawabnya sebagai ayah dan suami untuk memberi keselesaan untuk keluarga nya . Jadi tengku mahu pulang keee rumah terus atau jalan-jalan dahulu ?"

" saya takde mood nak balik rumah , kita pergi berjalan dahulu la pak hamid saya tak nak pulang ke rumah dlm keadaan muram ." lajuu sahaja maserati putih itu membelah jalan ke Kuala Lumpur . 

aku mungkin kelihatan berlagak dari segi luaran tapi aku ni baik orang nya . aku menjaga adab dan budi bahasa aku terhadap orang yg lebih tua dari aku . sesampai ke kuala lumpur dan menyaksikan negara Malaysia ni membangun dan maju tidak seperti tanah melayu yg dahulu nya senang di jajah oleh orang luar seperti Jepun , British , Belanda & lain . tanmeah melayu yg dahulu nya tidak maju dan harini di atas tanah yg sama terbina KLCC dan MENARA KL dan bangun pencakar langit yg lain , negara ini telah maju dan pesat membangun akan tetapi yg buat aku kecewa adalah segelintir rakyat nya tidak maju seiring dengan negara yg membangun ini , mentiliti rakyat nya sangat buat aku sedih akan negara ini , pemikira rakyat tidak semaju negara yg membangun ini , sudah itu rakyat nya tiada rasa hormat kepada pemimpin negara ini , dengan mencemuh nya di laman sosial itu adalah satu perbuatan yg tidak sepatut nya rakyat negara ini lakukan . aku malu dengan sikap bangsa aku , aku malu dengan diri sendiri . aku bertekad untuk memperbetulan apa yang salah . 

aku meminta pak hamid untuk berhenti seketika di depan KLCC untuk aku memijak kan kaki dan meyakin kan aku telah kembali ke tanah yang dahulu nya hanya pokok tetapi sekarang menjadi jalan tar dan bahu jalan dan berdiri teguh menara pencakar langit itu di depan aku , aku menghirup udara segar negara ini terasa  rindu menebal terhadap negara ini sudah aku lepas kan dan aku menapak sedikit demi sedikit , rupa aku tak asing seperti anak kecil yg baru jumpah tanah untuk berlari . BAAAMM !!! 

" aduh sakit kaki aku , awak ni tak nampak ke orang tengah jalan main langgar je ", kata tengku sheena sambil mengurut kaki nya 

" ya allah , maafkan saya cik saya tak perasan , saya nak cepat itu yang terlanggar cik tadi , sekali lagi saya minta maaf cik . mari saya tolong cik bangun ".

dia menghulur kan tangan nya untuk membantu aku bangun , tetiba malu pulak jatuh mmcm tu depat public  tercalar maruah aku ceh ! . 

" tolong hantar saya dekat kereta maserati hitam tu , kaki saya sakit sangat ni ". aku memandang muka dia peh ciptaan allah betul- betul menguji iman aku ni , perfect nya dia . 

" okay cik saya pimpin cik ya , ". sesampai di kereta aku meletak kan wanita itu perlahan lahan yela salah aku juga nak cepat sampai jalan tak tengok orang lain . 

" cik ni kad saya cik ambik ya apa-apa cik boleh telefon saya untuk bil rawatan kaki cik ni , btw nama cik ? ".

" nama saya tengku sheena , awak faris idham ya . baik lah saya pergi dahulu apa-apa say call awak awak berkerja disini ?". dia mengangguk kepalanya dan aku beredar dari situ dan pulang ke rumah . tapi hati masih aku masih tertarik pada dia , ya allah sempurna nya dia . 



okay korang this chapter takde pun pasal tengku ammar dan fina okay , kita tukar angin jap kita biarkan diorang dua tu dulu okay haahah , btw sorry okay lambat post new chapter . act dah siap lama pastu crashed pulak so kena retype balik fuhh penat . amyhing boleh inbox terus okay and this 16/3/2017 sis akan ambik result spm tolong doa kan yg terbaik untuk sis dan kawan kawan sis and if ada antara pembaca cerita ni yg ambik result spm and abang / kakak dia ambikresult spm  sis doa kan yang terbaik dan semoga berjaya dlm kehidupan okay  . salam 

okay tolong sis okay , read , vote & comment 

Encik Tengku "Saya Sayang Awak"Where stories live. Discover now