Sinaran matahari menembusi di sebalik kain langsir nipis yg berwarna putih , sesuai dgn konsep hitam putih di dalam bilik tidur utama Tengku Ammar .
Tengku Ammar menggeliat malas tapi memikirkan perihal kerja and harini adalah first day dia , tetap dia gagahkan diri untuk bangun .
"Good Morning..." tangan Tengku Ammar meraba raba di sebelah terasa kosong .
"Sayang.. oh sayang " namun tak dijawab hanya kedengaran suaranya memantul dari dinding ke dinding .Mana pulak Fina ni ? dekat dapur kut ? Boleh pulak dia tinggal kan sayang dia ni sorang sorang kat atas , baru nak sweet sweet tengok takde orang dah , what a life Tengku Ammar.
Tengku Ammar turun kebawah dan membau sesuatu yg enak , pembuka selera pagi semangat pulak rasa nak pegi kerja harini dgn bau makanan sedap macam ni wuuu . Ha tu dia mangsa kita Cik Fina yg macam biskut kejap ade kejap hilang uish macam budak budak .
FINA P.O.V
Harini menu pagi nak masak Nasi Goreng Tomyam yeah mesti sayang aku yg dekat atas tu bersemangat nak pegi kerja harini and cepat dia bangun , bila bau makan kegemaran dia ni .
Elok sedang mengaul nasi goreng biar sebati ade pulak tangan mahluk asing ni peluk peluk pagi ni , gigit kang tahu la
"Good Morning abang .. "
"Good Morning sayang .. kenapa tak kejut abang hm ? "
"Eh sayang kejut la abang yg cakap nanti dulu , nanti dulu nak tidur lagi . Nak marah kita pulak "
"Alolo merajuk pulak dia , erm sayang .. "
"Apa apa ? "
"Amboi garangnya , ni yg lagi buat abang sayang awak ni comel je bila marah erm "
" yela tu sayang werkkk "
"Ish tak baik tu kasar dengan suami dosa besar tau , sayang nasi goreng tu dah siap belum ? Perut abang dah berlagu lagu ni bau dia mengancam sangat dari atas lagi abang dah bau "
"Tahu la sayang masak sedap , cewahhh sabar ok sikit lagi nak siap abang gi naik atas dulu siap siap nanti sayang hidang kan ya "
💞💞💞💞💞
"Abang meh turun makan nasi goreng dah siap , abang cepat nanti lambat la "
"Ye turun dah ni "
"Abang.. abang "
"Ha tangan tu kenapa tu terkuis kuis tangan abang hm ? Abang nak makan la sayang "
"Hehehe.. abang actually sayang nak mintak pinjam kereta boleh ? "
"Hm dah agak dah kalau dah terkuis kuis tu mesti nak apa apa la ni , nak buat apa pakai kereta ? "
"Hm nak pergi shopping "
"Pergi shopping dgn sape ? "
"Sorang ? "
"Kalau sorang tak boleh . "
"Ok la sayang ajak sue , boleh tak ? Boleh la abang sayang bosan la duduk rumah "
"Hm ok boleh , janji pergi dengan sue ok jangan nak ngorat lelaki lain ok kalau abang tahu sayang ngorat lelaki lain siap sayang , abang cubit cubit pipi tu "
"Yey thanks you abang , sayang abang " Fina memberi ciuman mesra di pipi suaminya .
"Yelah bila dapat apa dia nak baru la sayang kit en , ok macam ni sayang kan "
"Eh abang ni mengada pulak saya sayang awak everyday in my breath ok , ikhlas ni"
"Hahahaha yela sayang , abang gurau je tadi , ok la abang pergi dulu ok kunci kereta abang letak dekat cabinet kunci tu "
" ok abang " Fina menyalam suaminya yang sudah hendak keluar mencari rezeki .
💞💞💞💞💞
Trutt..
"Assalammualaikum , Encik Tengku Ammar ? "
"Walaikummussalam, ye saya sape ni ? "
"Oh saya Emmilia PA Tengku , saya nak maklum kan bahawa Cik Auni Miranda
dari Wisma Dato' Ishak sudah sampai dan sedang menunggu Tengku ""Oh , terima kasih Emmilia kerana bagitahu , tolong beritahu Cik Auni Miranda lagi 10 minit saya sampai ye "
"Baiklah Tengku "
Selesai memakir BMW X6 Tengku Ammar segera menekan butang lif ke tingkat 24 ,
Ammar ammar baru first day dah buat client tunggu kau , nasib la farid dah kenalkan kau lebih awal pada staff haritu takde la diorang aneh ade orang baru masuk .
"Selamat pagi Cik Auni Miranda maafkan saya buat cik menunggu "
"Eh ? Ammar ? Hahaha its ok "
"Eh Kak Auni ? la akak ke wakil dari syarikat Wisma Dato' Ishak , eh jom la masuk dalam kita bincang di dalam "
"Ha yelah , akak la wakil nya masa Farid bagitahu Akak yg project ni dia past dekat abang dia akak tak tahu la pulak Kamu Ammar "
"Hahaha act Ammar dgn Farid tu sepupu tapi dia dah anggap Ammar mcm abang dia sendiri sebab kita orang rapat dari kecik lagi "
"Oh yeke , hahaha ok should we proseed to our agenda ? Tengku ? "
"Yes ofcos "
Hai awak semua maaflah sis lambat update bukan sengaja buat awak semua tertunggu sis penat gila dgn kawad kaki lagi dengan exam lagi fuhh .. ok cuti ni pun sis busy la jugak nak siapkan semua hw yang betimbun tu baru harini sempat nak update , hope korang enjoy ya baca this chapter , oh dont forget this chapter is a colaboration with Ansndhr author fav korang dah boleh baca macam mana Tengku Farid bagi tahu Auni miranda this project will bw hand in to Tengku Ammar . Korang boleh baca dekat novel #Sinaran Cinta .
Ehemm. Jgn lupa vote 😘 satu lagi tu sis sediakan lagu from descentdant of the sun hehe ok byeee.
YOU ARE READING
Encik Tengku "Saya Sayang Awak"
Romanceperasaan yg mula tercipta apabila kali pertama bertentang mata jatuh ke hati segalanya bermula disini...