Tengku Ammar POV
pejam celik dah seminggu aku spend time together dgn isteri aku ni , yela bulan madu ke jepun ni senorok sangat dan banyak kenangan aku dgn dia dekat sini . mana tak seronok orang sponser , yela aku mana ade duit nak bawak dia bulan madu result spm pun tak keluar lagi kerja pun takde , aku ni kira penganggur kerhormat .
mula mula aku ade cakapkan aku minat bisnes ? yes , aku minat tapi kecenderungan aku lebih kepada kerja atas awan bukan sebagai pramugara tapi sebagai pilot. yes aku suka buat benda tu dari kecil lagi aku dan farid mempunyai minat yg sama dan kami dah berjanji lepas result SPM keluar kami nak mendaftar masuk akademi juruterbang , aku harap allah makbul kan doa aku ni amin .
tapi aku tak pasti apa yg fina akan pilih jurusan apa selepas keluar keputusan SPM . fina tu bukan calang calang nampak je boyish mcm tu tapi otak dia superb , bangga aku sebagai suami dia , tapi bila dah pandai selalunya tawaran belajar di luar negara tu sangat tinggi , ya aku takut kan itu , aku takut untuk berjauhan dari dia , aku sendiri tak tahu aku atau dia akan berjauh atau kami sama sama sambung belajar di luar negara tetapi lain negara who knows .
alhamdulillah harini aku berjaya dapat 10A's dalam SPM , fina ? jgn ckp la dia sah sah dapat straight A's dan ramai yang ingin memberi biasiswa kepada fina aku gembira melihat dia tersenyum & gembira sebab aku pun boleh rasa benda yang sama dengan senyum dia yang boleh melentur kan iman semua lelaki kalau pandang . so, aku nasihatkan kalau nampak fina pandang tempat lain sebab dia isteri aku nanti aku jeles hahaha.
" sayang nanti sayang terima tak biasiswa tu ? "
" saya tak tahu lagi , saya takut kalau pergi negara orang sorang sorang yelah first and the last saya jejak kaki dekat negara orang tu dekat jepun tu , itu pun dengan awak , kalau saya terima biasiswa ni saya sorang dekat negara orang tu . " jawab fina was was sambil menikmati corntoz chili cheez.
" sayang terima je la biasiswa tu , bukan senang tau orang nak dapat biasiswa bila rezeki dah ada depan mata you should take it dont let it go because in our life it will come once not twice so grab it and show to me that sayang boleh berdikari sendiri ok ? "" are you sure ? im sorry if dispointed you in our 2 month relationship abang , ok i will take the scholarship and prove to you i can do it abang . "
" mcm tu la isteri abang semangat , abang kita sama sama berjaya dalam hidup ni , abang tak nak kita bergantung kepada harta bonda , mak & abah sahaja . kita mesti la kena ada harta sendiri tapi allah pun kita tak boleh lupa sebab dia yg memberi rezeki kepada kita , jadi kita belajar sungguh sungguh ok kita muda lagi kudrat kita masih banyak so jangan sia sia kan ."
aku akan belajar di new york bersama farid dan fina pulak akan sambung study di istanbul jauh kan ? takpe aku izinkan dia belajar dekat sana . well , aku dnn dia pun dah buat plan bila bila free aku akan akan ke istanbul atau fina datang ke new york begitu la kehidupan masa muda aku dgn fina selama 4 tahun kami belajar di negara orang dan sekarang kami dah offical graduate . yeay !!!
p/s : hello , sorry guys for the late update sebab saya busy dengan persiapan kenduri makcik saya so , penat penat ni ini je la yg boleh saya sumbang dekat korang . again sorry gais jgn lupa vote ya korang .
YOU ARE READING
Encik Tengku "Saya Sayang Awak"
Romanceperasaan yg mula tercipta apabila kali pertama bertentang mata jatuh ke hati segalanya bermula disini...