14

3.2K 116 7
                                    

"assalammualaikum" ya itu dia suara yang aku tunggu

" wsalam abang " aku sambut salam tengku ammar dengan senyuman semanis kurma.

" abang hadiah ? " saje

" amboi hadiah je dia pikir ? erm yela kita ni sapa je la kan bukan penting sangat dalam hidup dia kan , yela kita terima seadanya " agak kecewa disitu.

" eleh rileks la Encik Tengku , saya sayang Encik Tengku saya ni tau lebih dari nyawa saya sendiri tau erm , bangga tak ? " hahaha aku sendiri tak tahu mana datang ayat ayat tu semua sempat pulak susun padan yer fina .

" gila tak bangga , isteri tercinta cakap mcm tu uish kembang saya ok saya nak mandi kejap lagi saya turun makan ya " aku membenarkan dia naik ke atas membersihkam diri dan turun kebawah untuk menjamah masakan aku .

selesai makan aku duduk melepak depan tv dan seperti biasa aku melayan drama korea aku hihihi , ammar takde sibuk buat apa tah dalam bilik putera dia tu erm biarlah aman sikit aku nak tengok K-Drama aku takde sape nak kacau , "sayang..." ok tu dia suara Encik Tengku yg nak kacau aku layan Kim Woo Bin aku sekarang ni eish geram betul aku tadi masa aku tak buat apa apa takde pulak nak panggill , warghhh .

" ye saya , kenapa ? " jawab ku malas malas

" sayang.. "

" ya " sedikit marah jawabku

" sayang . "

" ya allah kenapa ? awak nak apa ? saya nak layan Kim Woo Bin ni eish sibuk la awak ni , awak nak apa ? " marah aku sudah meletus

Tengku Ammar melangkah keluar dari bilik putera nya dia saja menyakat fina , saje nak tengok muka marah isteri dia , kalau sweet selalu pun tak elok jugak kan boleh potong kaki nanti , biar ade pedas pedas sikit baru best . Tengku Ammar mengambil tempat di sebelah fina tiba tiba rasa sakit pulak bahu ni , kalau sakit macam ni selalu nya kena cubit ah tu .

" awak ni saje kan nak kacau saya eish tak sweet la awak " aku mencubit bahu ammar tanda aku marah akan perbuatan nya tadi

" hahaha sakit la sayang , abang saje nak test sayang asyik sweet je tak rare kan ? nak tengok sayang marah jugak " nada perli ke apa ni Tengku Ammar .

" Yeah you got me Encik Tengku " huhu pedas fina menjawab , kembali fokus kepada Kim Woo Bin nya kembali sambil bersandar pada dada bidang Tengku Ammar .

************************************

" sue jom teman aku pegi mall ? bosan la duduk rumah jer boleh gila aku lama lama , jom la aku suruh ammar bawak sepupu dia sekali jom la " pujuk aku sambil membuat muka comel .

" bila ? alah laki kau kan ade pegi jela takkan nak aku teman jugak kau ni fina , aku malas nak kacau kau dating dengan laki kau " fina membuat muka cemberutnya tanda protes .

" alah kau tak kacau la sepupu ammar kan ade si tengku farid tu kau kawan la dengan dia , boleh eh ikut aku " pujuk sampai sue makan pujuk .

" Tengku Farid ? kau gila nak aku kawan dengan anak raja semua ni , yela aku teman kau , tapi aku ade kelas kejap lagi nanti kau tunggu aku tempat biasa la , kelas aku maybe habis pukul 2petang nanti " akhirnya sue makan pujuk aku hehehe.

" ok darl i wait u there " senyum manis dilemparkan.

**************************************

hai awak semua terima kasih sudi baca cerita ni saya hargai sangat sangat , sorry for late update tak panjang sangat sebab saya takut jalan cerita kelang kabut jadi saya pendek kan this chapter heehu. so akhir kata wait for next chapter and vote muahh sayang korang. eh sebelum terlupa mesti korang busy dgn persiapan sekolah kan ? haha sama la dengan author so kalau lambat update tu biasa la and mungkin bila start sekolah cerita ni akan slow update sebab author nak spm tahun depan *lap air mata*

Encik Tengku "Saya Sayang Awak"Where stories live. Discover now