Only You [MINGYU's FANFICTION IMAGINE]

1.6K 89 0
                                    

(Y/N) as your name
Mingyu as himself


OKAY, BEFORE KORANG START BACA, I JUST WANT YOU GUYS TO KNOW THAT THIS FF IS NOT BELONG TO ME. IT MY FRIEND FANFICTION. I JUST POST IT HERE. SHES MINGYU's HARDCORE FANS MAYBE~ HER NAME IS 'AFINI' SO HOPE KORANG ENJOY WALAUPUN BUKAN HASIL KARYA SAYA VOTEKAN SEKALI OKAY? BUT I'LL WARN YOU, THIS FF IS SO 'BYUN', JD PAHAM2 JE LA EHH. SO, LETS GO!

--

PANGG!!

Mingyu memegang pipi kanannya yang terasa berpijar akibat ditampar.Wajahnya masih tidak memandang ke depan.

"I told you already right Mingyu?!Stop seeing (Y/N)!!Sampai bila pun omma dengan appa tak suka dia!!" Pekik Puan Kim sehingga rasa bergegar satu rumah.

"Omma...apa sebenarnya salah keluarga (Y/N) tu?Mingyu tengok dorang baik je?Layan kita elok.Mingyu malu ada keluarga macam nie!Rosakkan kebahagian dan perniagaan keluarga orang!" Luah Mingyu.Matanya tajam memerhatikan ommanya yang turut merenung dirinya.

"Kim Mingyu!" Kali ini giliran appanya bangkit dari sofa.Sikit lagi tangannya mahu mengangkat. "Sedar diri sikit dengan siapa kamu tengah bercakap!"

Mingyu merengus kasar.Dia langsung tak faham apa yang kurangnya (Y/N).Apa yang (Y/N) lakukan sampai keluarganya membenci (Y/N)?Mengapa?Malas mahu bertengkar,dia terus menuju ke biliknya.Dia tidak menghiraukan teriakan omma dan appanya.

****

"Kamsahamnida." Ucap (Y/N) sambil badannya dibongkokkan sedikit.Senyuman ikhlas tidak juga dilupakan.Apabila pelanggan itu sudah keluar,(Y/N) mengambil dulang lalu meletakkan bekas cawan dan makanan diatasnya.

Inilah pekerjaan (Y/N).Menjadi seorang pelayan disebuah kedai kopi yang terletak berhampiran dengan bandar Seoul.(Y/N) harus mencari duit untuk keperluan keluarganya setelah perniagaan keluarganya bangkrap.

Namun (Y/N) tidak kesah.Asalkan keluarganya selamat..dan hidup dengan bahagia.

"(Y/N).." Panggil Jin Hyun,salah seorang pekerja merangkap kawan (Y/N).(Y/N) berpaling. "Ada orang nak jumpa dekat belakang."

Dahi (Y/N) berkerut seribu.Siapa pulak?Namun (Y/N) cepat-cepat menghabiskan kerjanya dan terus pergi ke pintu belakang.

Perkara pertama yang dia lihat ialah sesusuk tubuh yang membelakangkan dirinya.(Y/N) melepaskan keluhan berat.

"Mingyu." Gumamnya,perlahan.

Mingyu yang mendengar suara yang memanggil namanya terus berpaling.Dia melihat wajah (Y/N) yang sedikit pucat. "You look pale." Jari jemari Mingyu cuba menyentuh rambut (Y/N) namun (Y/N) menolak.

"What do you want Mingyu?" Soal (Y/N).Malas nak layan lelaki di hadapannya ini.

"I want you." Jelas Mingyu tanpa berlapik.Matanya tepat ke mata (Y/N) walaupun gadis itu melarikan anak matanya.

"Looks like you don't have any words to say...aku nak balik kerja semula." Baru saja (Y/N) melangkah belakang,Mingyu menarik lengan (Y/N). "Wait!"

(Y/N) menepis. "Kau nak apa sebenarnya hah?!Tak puas lagi nak seksa keluarga aku?Tolong la Mingyu.Just get out of my life.I don't want to see you anymore."
Bukan (Y/N) tidak tahu apa yang terjadi pada keluarganya dengan keluarga lelaki itu.Macam kucing dengan anjing.Jumpa saja,pasti ada saja benda yang nak dikelahikan.

"Do you have any idea why my parents doesn't like you?" Soal Mingyu.Dia pun bukannya suka sangat apa yang jadi sekarang ini.Dia rasa terbeban.Hidupnya seakan dikawal 98% oleh keluarganya.Rimas!

"No.And i don't want to know.What i know is you!Just.Stay.Away.From.My.Life. Ever!"

Habis saja (Y/N) mengungkapnya,pintu belakang terus dihempas kuat.Mingyu masih tegak berdiri disitu.Dia meramas rambut blondenya itu dengan kasar.Bagaimana dia harus buat sekarang ini?Dia tidak mahu (Y/N) pergi dari hidupnya.Dia tidak sanggup.Tapi...keluarganya sendiri menghalang perhubungan mereka dan kebencian (Y/N) terhadap dirinya.

Hello Seventeen! [17's IMAGINE]/[ON GOING]Where stories live. Discover now