V.

76 7 0
                                    

În mașină, Maia era îngândurată, iar Will, la fel. Nu au scos niciun sunet în drumul spre casă.

Au ajuns. Will a cuprins-o pe Maia de talie și au intrat în casă. Așezând-o pe un scaun, Will zise:

—Maia, nu știu ce să zic, nu știu ce să fac, sunt confuz. Nu știu cum te simți sau ce simți... Vreau să te ajut, Maia! Vreau să trecem împreună prin nebunia asta! Crede-mă... Totul va fi bine!

—Poate că acum îmi ești alături, Will. Dar oare vom rămâne noi împreună? Tu nu poți rămâne cu o oarbă... E groaznic! a strigat Maia, punându-și mâinile pe față și năpădind-o lacrimile.

—Maia, tu știi că nu voi pleca niciodată de lângă tine.

Și a strâns-o în brațe, punându-și bărbia pe creștetul capului ei.

Will știa că îi va fi aproape în această încercare. Știa că pe lângă dragoste, într-o relație, trebuie să existe și sacrificiul. Dragostea este, fără îndoială, cheia lacătelor. Lumea e făcută în dragoste și pentru dragoste.

Au stat o vreme, așa, îmbrățișați. Maia, după ce a udat tricoul lui Will cu lacrimi, a ridicat capul și a deschis ochii. Vedea atât de încețoșat, atât de tulbure.

—Will, sună la ai mei! În aceste momente îi vreau lângă mine.

Fără să ezite, Will a apelat la soacra lui. Auzind sunetul tastelor, Maia s-a bucurat că avea să vorbească cu mama ei. Îi era așa de dor de ea! Trecuse o vreme de când nu se mai văzuseră.

Deși părinții ei locuiau în celălalt capăt al orașului, nu s-au văzut de vreo trei luni. Aceasta se datora faptului că Maia a luat o decizie de capul ei atunci când a ales să se mute cu soțul ei în casa lui.

                                                                                                                       *
Will

Nu a fost bogat niciodată. Tot ce a făcut, a făcut pe cont propriu. Rămas fără mamă, el și-a trăit viața până la 17 ani cu tatăl său în orașul Cork. Au stat într-o căsuță mică, la marginea orașului. Absența mamei lui, care a decedat după ce l-a adus pe lume, și-a pus amprenta pe viața lui. Uneori, avea mici remușcări când se gândea că mama lui a făcut un asemenea sacrificiu. O diviniza și se ruga pentru sufletul ei, deși nu va putea să o cunoască niciodată.

Maia îi aducea aminte de mama lui, pe care o văzuse în cinci fotografii păstrate și înrămate de tatăl său. Înfățișarea plăcută a Maiei semăna mult cu cea a lui Catherine, mama decedată în urmă cu douăzeci și șase de ani în urmă.

După ce tatăl său a murit în urma unui atac de cord, Will, încă minor, a dat piept cu viața dură ce îl aștepta. I-a fost greu să se acomodeze cu haosul din centrul orașului Dublin, unde avea să își definitiveze studiile.

Proaspăt absolvent, Will și-a găsit repede un loc de muncă. Însă, după ce a cunoscut-o pe Maia, și-a început o nouă viață, într-o altă țară, înțelegându-se cu aceasta în limba engleză. Will cunoștea limba lui maternă, engleza, și puțin franceza, în ciuda faptului că Maia vorbea cursiv germana, franceza, engleza, italiana și, puțin, se descurca și în bulgărește.

Casa din Cork a devenit școală. Acesta a fost un alt pas dificil pentru Will deoarece nu avea suficiente venituri. Însă, după căsătorie, Will a reușit să își îndeplinească visul.

                                                                                                                         *
Maia

Din totdeauna a avut un sprijin financiar din partea părinților. Tatăl Maiei, Todor, avea o afacere profitabilă, deținea două mari restaurante în centrul capitalei Elveției, restaurante luxoase, unde investise sume importante de bani. Cea care a crescut-o, Isole, era profesoară universitară. Față de Todor, Isole era deschisă la orice și putea da sfaturi în orice domeniu.

Maia a fost feblețea familiei deoarece nu a avea frați. Momentul când a decis să se mărite a fost momentul în care a încălcat interdicția tatălui ei, care nu a apreciat-o pentru talentul ei la dans și a dorit mereu să o vadă alături de el în afaceri.

A terminat la Finanțe și Bănci și astfel, i-a îndeplinit dorința tatălui ei. Deși nu a suportat matematica de nicio culoare, a făcut pe placul lui Todor, care se mândrea că are așa o fiică.

Maia mai avusese un iubit înaintea lui Will, pe Bruno, colegul ei la Universitate. Italianul a fost împreună cu Maia timp de doi ani, după care s-au despărțit. Era o despărțire de așteptat deoarece, în ultima vreme, ei nu se mai comportau asemeni unui cuplu.

Atunci când l-a prezentat pe Will în fața părinților, Maia a simțit că se apropie și data nunții. Nunta a fost una cu stil, după gustul miresei și pe banii părinților. Isole l-a plăcut pe viitorul ei ginere și a fost de acord cu mutarea acestora, deși o durea sufletul și i se frângea inima după unica ei fiică. Todor a fost reticent, ca de obicei.

După căsătorie, Will a insistat să meargă împreună cu Maia pe la ai ei, dar ea era mereu ocupată și amâna întâlnirea, tocmai de teama nepăsării de care va da dovadă tatăl ei. Nu dorea să înceapă o ceartă cu Todor și astfel, să o necăjească și pe Isole. Ea era de părere că familia ei este Will, deși i se strângea inima când se gândea la casa ei părintească, la sfaturile primite chiar și de la tatăl ei, la stilul ei de viață de atunci, lipsit total de griji, la copilăria ce i-a dat posibilitatea de a vedea întreaga Europă și ceva de prin America Latină.

Uneori îi era dor de vacanțele în familie prin locuri exotice, pe la munte, pe la mare sau prin locuri încărcate de istorie.

Cu Will fusese în luna de miere prin Thailanda și de două ori în Alpi.

Unde avea să mai meargă ea dacă nu se putea bucura de frumusețea ce o înconjoară?

Felinare OarbeUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum