Hoofdstuk 4 - Dromen zijn bedrog

49 21 2
                                    


Ik zak neer op mijn zwarte bureaustoel. Hoe kan iemand weten wat ik en Fay een kwartiertje geleden besproken hebben? Er was niemand anders op de gang. En al zeker niet iemand die toevallig een sleutel van mijn huis heeft.

Langzaam maar zeker begin ik weer op een normaal tempo te ademen. Ik sla het boek nogmaals open. Mijn ogen vliegen over de regels. Er staat van alles in over vallende sterren, wensen en...

'Laat je wens uitkomen,' Ik lees de zin een paar keer hardop.
Vallende sterren staan bekend om hun vermogen om een wens uit te laten komen. Dus: laat je wens uitkomen! Geloof er in en misschien staat het geluk dan aan jouw kant.

Dit is een grapje. Met een klap sla ik het boek dicht. Ik weet niet wie het gedaan heeft, meer een gevoel voor humor heeft 'ie zeker niet. Wat een rot grap. Mijn gedachten gaan meteen naar Gigi, maar ik schud dat idee meteen van me af. Ze fietst altijd zo langzaam met dat groepje, ik heb ze op de terugweg ingehaald dus zij kan het niet geweest zijn. Wie dan wel?

Ik gooi het boek achterin een la van mijn bureau en ga op bed liggen. Vermoeid sluit ik mijn ogen. Deze slaat slaat nergens op. Vallende sterren? Wensen? Ik ben niet gek. Zelfs een serie zoals Once Upon A Time heeft een geloofwaardiger verhaal.

Langzaam maar zeker zak ik weg in een diepe slaap.

Alles lijkt zoveel vrediger als je slaapt.  Ik vlieg door een hemel vol sterren, zonder tijd of ruimte. Ik hoor een stem: 'Laat je wens uitkomen, Marit!'
  
Dan schiet ik wakker.

  
'What the...' Ik kom langzaam overeind. Begin ik nu ook al te dromen over deze waanzin? Ik moet het echt loslaten: wie weet is het gewoon een prank. Ik besluit Fay een appje te sturen. Tot mijn verbazing zie ik dat ik een paar oproepen gemist heb. Vijf oproepen, allemaal anoniem.
  
Dan staat mijn hart even stil.
  
Eèn keer heb ik de telefoon opgenomen. In mijn "geschiedenis" staat dat ik tien minuten geleden een gesprek met iemand gehad heb, terwijl ik sliep.
  
Ik klik mijn telefoon uit.
  
Genoeg gekheid voor vandaag.

Sterrenstof [Voltooid] [Herschrijven?]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu