Tekrardan hoşgeldiniz.
Bugün ki konu Fnaf'in neden bu kadar çok zor olduğu.
Şimdi tam bu köşeye Fnaf serisinde ki skorlarınızı yazın.
Ben Fnaf 1 : 6.Gece Fnaf 2 : 7.Gece Fnaf 3 : 6.gece Fnaf 4 : Yemiyor :)
Her oyunun oynanış mekaniklerine göz atalım isterseniz.
Five Nigths At Freddy's 1
Serinin ilk oyunu.Diğerlerine göre daha kolay ve daha basit grafiklere sahip.İki kapımız bulunuyor ve Animatronicler bu şekilde bize ulaşıyor.Kamerayı sürekli açıp kapatmanız lazım çünkü Foxy kontrol etmediğiniz sürece peşinizi bırakmıyor.
Five Nigths At Freddy's 2
Serinin ikinci oyununda ki mekanikler daha farklı.Muzik kutusu ve maske ekleniyor.Diğer oyunlara göre daha eğelenceli kabul edilmişti bi zamanlar.Kapınız yok ve tek şansınız 3 saniye içinde takabileceğiniz maskeniz.
Five Nigths At Freddy's 3
En farklı oynanış tarzına 3.oyun sahip.Kameramız var ve bu sefer bozulan sistemlerimiz.Ve birde üstüne havalandırma kilitleri.Saatin daha çabuk geçtiği tek fnaf oyunu bu.Emin olun saat çok çok çok erken 6 oluyor.Ve diğer bir özelliği sadece bir animatroniğin saldırısından kaçamıyoruz.
Five Nigths At Freddy's 4
Aynı 1.oyun demek isterdim ama hareket kabiliyetine sahibiz ve bir fenerimiz var.
Bunları zaten biliyorsunuz.
Ama tekrar açıklayacağım.
İlk oyunda 3.geceden sonra kapınızın önüne bir adet Freddy dayanır.Onu ışıkta göremezsiniz.Bu yüzden sesten yararlanmanız gerekir.Şimdi yapılabiliyor ama gerçekte olsa yapamaycağımız hareketler var bu oyunda.
Siz sadece 9 dakika içinde kamerayı ne kadar çok açtığınızı fark edemeyecek kadar dalgın oluyorsunuz çünkü kapının önüne Bonnie veya Chica gelmiş mi diye kontrol etmek zorundasınız.Foxy'e bakarken Freddy'nin girmesini önlemek için sağ kapıyı kapalı tutmak zorundasınız.
İkinci oyunda tam 3 tane kapı var.Onları kontrol edip üstüne muzik kutusunu sarmalı içeri giren animatroniclerden kurtulmak için maskeyi çok hızlı şekilde takmalı ve koridorda hazır bekleyen Foxy'e ışık tutmalısınız.
Üçüncü oyunda ne kadar hareket ederseniz o kadar sizi 'Gameover' ekranına taşımayacak JumpScare yersiniz.Ama aynı zamanda sizi öldürebilecek tek animatroniği uzakta tutmalı.Tırmanma ihtimaline karşı odaya bağlantı olan havalandırma boşluğunu kilitlemeli bide 1 kere kullandığınız sistemi tamir etmeniz gerekir.
Dördüncü oyunda 4 yere koşturmak zorundasınız.Arkanıza bakmalı dolabı kontrol etmeli ve koridorda sizi bekleyen animatronicleri dinlemelisiniz.
Bir bilim programı sonrası bu bölümü yazmaya karar verdim...
İnsan beyini yorulan bişeydir.Ve siz sürekli olarak aynı şekilde yapsanız bile mutlaka hata yaptığınız bir zaman olucaktır.Ama asıl mesele birden fazla şeye odaklanamaya çalışmanız.
İşte asıl sorun bu.Fnaf serisinde ki oyunların hepsinde sizi birinden uzaklaştıracak mekanikler var.Bu sizi kaybetmeye ve hırs yapmaya itiyor.Sizde oyunu daha çok oynayıp Scott'a o kadar para kazandırıyorsunuz. :)
Bu sadece Scott için değil bu tür oyun yapan her tür yapımcı için geçerli bir mesele.Mesela yakından tanıdığım 'Slender The Arrival'ı örnek gösteriyim.
Ormanda kağıt bulmaya çalışırken aynı zamanda Slender'dan kaçıyorsunuz.Bide üstüne şu Jenerator'lü yer geldimi üstünüze atlatıp sizi uyumaya gönderen bir Kate beliriyor.
Korku oyunları neden oynanıyor sanıyorsunuz.Eğlenmek için veya korkmak için mi?
Hayır... Siz sadece hırs yapıyorsunuz.Eminim burda ki kimse doğru düzgün Fnaf'ten felan korkmuyor.Bir süre sonra alışıyorsunuz çünkü.
Fnaf aslında hiç zor bir oyun değil.Sadece insan beynini yorup oylarken biri üstünüze atlıyor. :)
Bir bölümün daha sonuna geldik.
Mutlu kalın ve Scott için Fnaf oynayın.Kendi parasıyla kendine daha iyi stüdyo yapıp Fnaf 5 çıkarması için.
BaBaay!!
(Eeeyo millet!! Yani kapağımızı nasıl buldunuz? ^^)