Wolfs pov.
Als we het lokaal 269 binnen lopen zien we dat meneer van Joal bezig is met zijn harde schijf aan het verwijderen is. Eva rent keihard naar de computer van meneer van Joal toe. Ze trekt de stekker uit de computer. Doordat de stekker uit de computer is getrokken, kunnen er gegevens van de computer verwijderd worden. Ik knipper een paar keer met mijn ogen en voordat ik het door zie ik Eva boven op meneer van Joal springen. Terwijl Eva boven op meneer van Joal springt schreeuwt ze: "Hoe kun je dat doen. Het is nog maar een kind van zeventien jaar. Waar is hij?" Ik ren naar Eva toe en trek Eva en meneer van Joal uit elkaar. Eva heeft hem heel erg toegetakeld. Meneer van Joal heeft een blauw oog en heel veel krassen in zijn gezicht. Ik zeg: "Eef doe even rustig aan. Anders kan die je straks nog aan klagen voor slagen en verwondingen. Dat willen we dus helemaal niet. En meneer van Joal, jij bent aangehouden. We nemen ook je pc in beslag."
Als we weer op het politiebureau aankomen, komt Marion langs lopen. Marion vertelt dat de pc van meneer van Joal over een half uurtje wordt opgehaald. Eva brengt ondertussen meneer van Joal naar de overhoor kamer. Ik pak een koffie voor mezelf en voor Eva een flesje met water.
"Zo meneer van Joal, wat waren we aan het verwijderen op onze computer, vraagt Eva aan meneer van Joal" Meneer van Joal antwoord: "Dat is voor jullie een vraag en voor mij een weet. Daar komen jullie dus ook helemaal niet meer achter. Dat is net verwijderd. Volgende keer beter. Eva en ik besluiten weg te gaan.
Een kwartiertje later kwam er een college langs die vertelde dat de computer klaar staat bij onze computer. We starten de computer op. Als de computer is opgestart zien we dat meneer van Joal zijn harde schijf gelukkig niet op tijd heeft verwijderd. We openen zijn gegevens op zijn harde schijf. "Jemig, roept Eva". "Wat heeft die veel bestanden op zijn harde schijf staan. Waarom slaan mensen zoveel gegevens op." "Eef, wees is toch wat slimmer. We kunnen ook zoeken op naam op je computer", zeg ik tegen Eva. Als zoekopdracht stel ik in de naam van Freek. In de computer komen we een bestand tegen met de naam "Freeks dagboek". "Hé Marion, hebben wij dit document niet ook gevonden op de laptop van Freek. Marion komt naar ons toe. "Ja dat klopt, dat is het document waarin Freek zijn verhaal vertelt", zegt Marion. "Dan moeten we het dagboek van Freek ook maar eens gaan lezen. Dan weten wij wat er zo belangrijk is in het verhaal", zeg ik. "Eva, wie gaat dan weer doen. Ik in ieder geval niet, want ik ga vanavond koken met een vriend van me", zegt Wolfs. "Oke, dan doe ik wel Wolfs. Ik wil wel graag weten wat er gebeurt is met Freek. Er is iets in de zaak wat me aantrekt aan deze zaak", zeg ik tegen Wolfs.
Vergeten jullie niet mijn verhaal een like en comment te geven. Daar zouden jullie mij heel erg blij mee maken en meer motivatie. Voor jullie kost het maar een paar seconde. Dat is dan toch win-win!
Alvast bedankt
-xxx- Me
JE LEEST
Flikken Maastricht #Wattys2016
FanfictionIn dit verhaal gaan Eva van Dongen, Floris Wolfs, Romeo Sanders en Marion Dreesen verschillende soorten misdaden oplossen. De misdaad die ze oplossen verschillen van elkaar. Dus als je van Flikken Maastricht houd ben je hier aan het goede adres. Dus...