5

35 5 0
                                    

Zatímco se sluneční paprsky snažily poodkrýt roušku noci, tak se Amy začala probouzet. Jedno oko, druhé oko a hned na to rázné povyskočení z postele. Včerejší den jí připadal jako sen, který byl plný toho, co si přála. Rozhlédla se po pokoji a karimatka i Max nikde...

,,Že by to byl doopravdy jen sen?" pomyslela si.
,,Maxi?! Maxííí?!" zakřičela, aby se ujistila, že to nebyl sen.
,,Amy? Co to tu vyvádíš? Proč křičíš?" vstoupila do pokoje Emily.
,,Mami..." sklopila hlavu. ,,Nebyl tu náhodou včera nějaký kluk?" začala jí stékat slza po tváři.
,,Co blázníš? Myslíš Maxe?"
,,To nebyl sen?"
,,Přestaň blouznit. Max je před domem. Už hodinu sedí na chodníku a ani se nepohnul."
,,Díky, díky, díky..." Amyin hlas utichal, jak utíkala před dům.

Max seděl se skloněnou hlavou na chodníku a upřeně se díval do dálky, na vzdálený kopec. Jako by se z něj vše vytratilo - radost, štěstí i myšlenky. Cítil se být někým jiným, než pouhopouhým chlapcem. Cítil se být spojitostí, spojitostí všechno, středem vesmíru. Cítil se býti důležitý, ale zároveň nepodstatný. Byl zcela zmatený.

,,Maxi? Co tu děláš?" zeptala se.
,,Amy, víš..." Odmlčel se. ,,...vše, co rychle začíná, také rychle končí..." posmutněl Max.
,,Co tím myslíš, Ty už mě nemáš rád?"
,,Víš, že mám, ale zřejmě ne tolik, kolik by bylo správné. Mám tě rád, ale jako kamarádku."
,,Maxi. Tím mi chceš říct, že..."
,,Ano, Amy, je konec."

Amy s brekem utíkala zpět k domu, zatímco Max odcházel. Vzdaloval se dál a dál. Amy nechtěla vyjít již nikdy více z domu, ale stalo se. Po celodenním stýskání večer vyšla před dům, sedla si k místu, kde ještě před pár hodinami seděl Max, stejně jako on sklopila hlavu a čekala. To ovšem nevěděla, k čemu ji její čekání dovede.

Náhle se z jedné strany přiřítil Max a křičel, jako by jej na nože brali. Amy se jen poohlédla a jakmile jej zahlédla ve svém zorném úhlu, rozběhla se za ním.

,,Co je? Co se stalo? Proč křičíš?" nedůtklivě se jej zeptala a pohledla na jeho zkrvavenou tvář.
,,On, on si mě našel." vyhrkl na ni Max, sotva mu dech stačil.
,,Kdo? Rychle! Pojď k nám. Tam tě hledat nebude, vždyť nás ani nezná." rychle mu Amy nabídla pomoc.




Stíny světlušek /Dokončeno/Kde žijí příběhy. Začni objevovat