Bab 2

708 55 0
                                    

Di sebuah rumah kecil.SongJiHyo sedang bersiap untuk uji bakat mencari idol yang diada kan di SMEnt.begitu juga dengan adiknya Song Hye Kyo.

Ketika berada di bangunan SMEnt,dua beradik itu menunggu dan beratur untuk mendaftarkan diri untuk menjadi idol.Cita-cita mereka sedang berada di depan mata dan mereka berharap mereka dapat mencapainya.Kini tiba giliran mereka.

"Fighting!!"Kata mereka berdua sebelum masuk ke dalam dewan uji bakat.

"Next"Kata Direktor yang menjadi juri ketika itu.

"anyeonghasaeyo~"Mereka berkata serentak.

"Nae~"kata direktor itu.

"Song Ji hyo imnida~"Kata S.J.Hyo.

"Song Hye Kyo imnida~"Kata S.H.Kyo.

"Kami berdua adik beradik."kata mereka berdua.

"Ok.Kamu berdue bole mule kan."kata direktor.

"Ok."kata mereka berdua.

Selesai mereka membuat persembahan mereka menuju ke ruang menunggu.Ketika mereka dalam perjalanan.Song Hye Kyo,meminta diri untuk ke tandas,S.J.Hyo menunggu adiknya.Ketika menunggu seorang lelaki yang berbadan tinggi lalu di hadapannya. S.J.Hyo seperti dapat mengecam lelaki tinggi itu.

"Wait.Kai kan?"kata Ji Hyo sambil memegang lengan Kai.

"Ouh.Nae."Kata kai sambil sengih seperti kerang busuk dan menggaru belakang kepala seperti tidak tahu nak buat apa.

"Wahhh!I'm your fan!"Jerit Ji Hyo yang boleh kedengaran hingga ke tingkat 3.

"Ouu.Ah nae~"Kata Kai dan ingin berlalu pergi.

Ji Hyo menahan lagi sekali Kai daripada berlalu pergi.

"Can we take a picture?"Kata Ji Hyo dengan teruja.

"Nae~Sure"Kata Kai.

'Aduh bdak mne la nie sesat masok bangunan nie haihh. Layan je laaa'Kata Kai dalam hati.

Selepas selesai. Ji Hyo mengucap kan terima kasih.

Akhirnya Hye Kyo keluar dari tandas.

"Kenape lmbat sngat keluar?Tahu taa unnie jumpe Kai!!!"kata Ji Hyo dengan suara lantang.

"Mwo?!??!!"Tanya Hye Kyo dengan suara separuh jerit.

"Ye unnie jumpe Kai.Nanti unnie cite eah?Jom la dah nak pengumuman nie.Jom"Kata Ji Hyo sambil senyum sampai ke telinga.

"Nae"Kata Hye Kyo dengan nada kecewa

Sekarang tiba masanya keputusan diumumkan.Dan mereka berdua dapat menjadi salah seorang rookie di SMEnt.Mereka menjerit teruja.

Selepas itu,mereka diminta untuk berjumpa dengan direktor.

"Anyeonghasaeyo~"mereka menyapa direktor sebaik sahaja memasuki bilik direktor.

"Sila duduk."kata direktor

Mereka duduk dan membincangkan tentang apa yang harus dibuat selepas ini.

"Ok.Listen.Saya akan debutkan kamu berdua sebagai idol solo.Means kamu berdua bukan idol group.sebelum saya debutkan kamu berdua,saya nak kamu berdua mempunyai mentor.And mentornya saya dah tetap kan.Ji Hyo mentor kamu Kai,dari Exo and Hye Kyo pula MarkTuan dari Got7.Kamu akan diuji selama 2 bulan.Jika saya nampak kamu punya bakat bagus,saya akan debutkan selepas 2 bulan.Paham?"kata direktor.

"Mwo!??!?!!Nae."kata mereka serentak.

"Ok la pandai2 la kamu cari mentor kamu.Oh sebelum saya terlupa saya nak kamu berdua pindah ke dorm.Nanti akan ade driver yang ambil kamu berdua.Jadi siap la.Malam nie kamu berdua akan berpindah.And fighting!"Kata direktor sebelum keluar dari pejabatnya.

"Wah unnie untungnya mentor unnie Kai."Kata hye Kyo dngan nada kecewa ketika ingin pulang ke rumah.

"Hm!Betol tu.Wah taa dpat nak bayangkan klau unnie praktis dngan dye.Makan same2.Jalan same2.Uishh!Sabar Ji Hyo."kata Ji Hyo sambil lompat keriangan.

How bab 2 nie? Sory la klau cite nie mengecewakan.Author akan improve kan penulisan ;)Komen la klau ade pendapat ke or ade kekurangan. Harap beri kerjasama  :)

Like YouWhere stories live. Discover now