Bab 19

493 37 4
                                    

Sudah seminggu kejadian itu berlaku.Banyak artikel mengenai kejadian itu.

'Cinta berputik semula?Yuri dan Kai disahkan bercinta?'

'Rookie mula tunjuk belang?Ji Hyo dikatakan playgirl'

Banyak komen yang negatif ditujukan kepada Ji Hyo.Banyak juga komen yang positif kepada Yuri yang kononnya mahu menolong Kai.

Dalam pada seminggu itu juga,Hye Kyo masuk ke dalam JYP Company.Hye Kyo juga disahkan bercinta dengan Mark Tuan.Tidak lupa juga kaki Ji Hyo yang sudah pulih.

Di pejabat Ceo SmEnt
"Saya nak kamu berdua putus"Kata Ceo direktor.

"What??!!??!!"Kai dan Ji Hyo terkejut besar.

"Ya putus.Sejak Ji Hyo masuk dia dah jatuhkan banyak reputasi idol dalam company ni.Ha awak Kai.Awak tu orang penting dalam company ni.Kumpulan awak,Exo terlalu popular sekarang.Awak nak tengok macam tu saja reputasi kumpulan Exo jatuh disebabkan dengan benda remeh-temeh ni?Ha!!??!Ji Hyo?Awak nak capai cita-cita awak dengan perangai macam ni.Saya tak sangka awak berperangai teruk macam ni.Korang berdua saya akan buat press conference yang korang berdua putus.Paham?Tiada sebarang bantahan!Keluar!And Ji Hyo saya dah belikan awak apartment baru.Jangan duduk dengan Kai lagi.Saya tak nak timbulkan banyak controversi.Jaga korang punya reputasi."Kata ceo direktor.

Kai dan Ji Hyo hanya tertunduk.Mereka fikirkan cara bagaimana untuk menyelesaikan masalah tersebut.Sebelum Kai dan Ji Hyo keluar"Kai saya nak cakap dengan awak.Ji Hyo boleh keluar."Kata Ceo direktor.

"Kai saya nak selepas sebulan saya announce hubungan awak dengan Ji hyo putus,saya nak awak buat hubungan dengan Yuri.Paham?Lagipun dulu awak pernah bersama dia kan?Jadi saya rasa tak ada masalah.Lagi satu buat masa ni awak boleh nampakkan macam mana popularnya Yuri?Jadi saya akan gunakan dia untuk tingkatkan populariti awak dan juga Exo.Paham?"Kata Ceo direktor selepas melihat Ji Hyo keluar dari pejabat.

Kai terkejut."Apa semua ni?Saya tak paham?Apa ceo nak?Saya tak nak ada kena-mengena dengan perempuan yang saya pernah bersama dulu!Saya tak setuju.Dan saya akan memberi jawapan yang jujur kalau ada reporter yang tanya hubungan saya dengan Yuri macam mana!Saya tak nak gunakan populariti orang untuk tingkatkan populariti saya!Cukup ceo dah putuskan hubungan saya dengan Ji Hyo!Ceo tahukan hubungan saya dan Ji Hyo real?!"Kata Kai geram.

"Saya tak kesah apa awak nak cakap.But ni last warning,jangan buat hal sebelum saya buang Ji Hyo dari company ni!Jika awak membantah awak tahu la nasib Ji Hyo macam mana!Jauhkan diri awak daripada Ji Hyo.Awak tak nak tengok Ji Hyo gagal capai cita-cita diakan?Ikut arahan saya.Paham?!?"Ceo menengking dan mengugut Kai.

Kai terpaksa menurut.Dia hanya memikirkan masa depan Ji Hyo.Dia keluar daripada pejabat dengan langkah yang lemah.Dia terseksa.Ji Hyo adalah segala-galanya.

Berita tentang perjumpaan mereka dan Ceo tersebar luas.

Di rumah Kai
Ji Hyo hanya mampu mengeluarkan air matanya.Dia bertubi-tubi menghantar mesej kepada Kai tapi malangnya Kai tidak menjawab.Dia mengemas barang dan menuju ke apartment yang baru dibeli.Hye Kyo menelefon kakaknya.Dia sudah insaf.Dia risau akan kakaknya.

Sebuah kereta meluncur laju ke perkarangan rumah Kai.Ji Hyo boleh nampak Kai yang menuju ke arah pintu.Ji Hyo yang berada di depan pintu utama memegang lengan Kai.Dia cuba untuk bercakap dengan Kai.Kai menepis tangan Ji Hyo.Kai menutup pintu.Kai bersandar di sebalik pintu menahan tangis yang lama di pendam.Dia terpaksa meninggalkan dan melepaskan Ji Hyo demi kejayaan yang bakal di capai oleh Ji Hyo.Ji Hyo yang tidak tahu niat Kai keluar dari rumah.Hye Kyo yang menunggu kakaknya terus mendapatkan Ji Hyo dibantu Mark.

"Kai!Kai!Kai"Ji hyo hanya mampu menahan tangisnya.Akhirnya dia mengeluarkan tangisan di dalam dakapan Hye Kyo.Hye Kyo sedih melihat kakaknya yang begitu.

"Kak!Kita balik rumah Hye Kyo eah?Jom."Hye Kyo mengangkat kakaknya masuk ke dalam kereta bersama Mark.Mereka meluncur laju ke apartment Hye Kyo.

Selepas sebulan
Ji Hyo dan Kai sudah disahkan berputus.Banyak peminat mereka yang sedih akan berita itu.

Ji Hyo sedang berehat di ruang tamu.Dia sudah boleh membiasakan harinya tanpa Kai.Baginya Kai sudah menipunya.Tidak guna dia bersedih.Dia masih tidak tahu niat Kai.Dia meneliti setiap mesej yang masuk.

'Kakak tengok artikel tentang Yuri and Kai kak!!!'Mesej dari Hye Kyo dibaca.

Ji Hyo membuka mesej tentang perkara yang dikatakan Hye Kyo.

'Yuri dan Kai disahkan bercinta oleh Ceo SMEnt.'Banyak komen yang mengatakan artikel itu benar.Gambar-gambar lama tentang mereka bercinta mula tersebar.

Ji Hyo geram dan menutup henfonnya.Dia tidak sangka Kai mampu menipunya.

Like YouWhere stories live. Discover now