Bab 7

626 38 4
                                    

Pada malam itu,niat Kai untuk balik ke dormnya terbatal selepas melihat Yuri mabuk.Yang di geramnya apabila terdapat seorang lelaki bersamanya.Yuri mengunci tangannya pada leher lelaki tersebut.

"What Siwon?!!?!?"Kai berkata separuh jerit.

"Apa aku kesah?baguslah kalau dia dengan Siwon.Tak payah hidup aku diganggu oleh nenek kebayan tu.Tak boleh jadi ni.Kena amik gambar ni."Kata Kai lalu mengeluarkan henfonnya dan mengambil gambar Siwon dan Yuri.

Selepas itu dia menutup pintu dorm Ji Hyo dan melabuhkan punggungnya di atas sofa.

Ji Hyo masih dibuai mimpi.Kai pergi ke bilik Ji Hyo dimana Ji Hyo tidur dengan nyenyak.Dia melihat gambarnya tergantung di dinding dorm itu.

'Heh.Minat aku?'Kata Kai di dalam hati takut untuk mengejutkan juniornya,Ji Hyo.Kai yang leka sedang melihat gambar-gambarnya di dinding,dia tidak perasan yang dia telah melanggar sebuah kotak.

Dia menjadi tertanya-tanya apa yang ada di dalam kotak itu.

Dia melihat ada sekeping gambar.'Comelnya dia masa kecil-kecil!!!'Kata Kai berbisik separuh geram kerana melihat kecomelan yang dimiliki Ji Hyo.

Ji Hyo yang sedari tadi terjaga separuh tidak sedar,datang ke arah Kai yang leka menyelongkar barang Ji Hyo.

"Kai-ahh~~~"Kata Ji Hyo lalu memeluk Kai dari belakang.

Kai yang terkejut dengan perbuatan Ji Hyo hanya mendiamkan diri.

"Kai-ah~.Tahu tak saya sayang awak sangat-sangattt.Awak jangan pergi eah?Nanti tak ada sesiapa nak teman saya.Saya tahu awak dah ada teman wanita.Tapi tak salahkan kalau saya minat awak.Saya akan buktikan yang saya bebetul minat kat awak!"Kata Ji Hyo kepada Kai sambil memeluk Kai dari belakang.

Kai ketawa kecil.Dia memusingkan diri dan memeluk Ji Hyo balik."Tak.Tak salah pun."Kai tersenyum.'Aku rasa aku pun suka kau Ji Hyo.'Kata Kai dalam hati.

"Really?!??!Betul tak kesah ni.Emm ok!"Kata Ji Hyo dengan gembiranya.Dalam masa satu saat Ji Hyo mencium bibir Kai yang lembut.Kai terkejut dengan aksi yang dilakukan Ji Hyo.Selepasa itu Ji Hyo dibuai mimpi semula.Kai yang geli hati dengan perangai keanak-anakkan Ji Hyo,hanya mampu memerhatikan Ji Hyo yang nyenyak.Meraka tidak perasan ada camera yang memerhatikan mereka melalui tingkap.Reporter yang duduk di sebelah apartment SM buildings sama tingkat dengan dorm Ji Hyo mengambil gambar mereka berdua."Heh.Kes panas ni.Gossip gossip gossip!"Kata reporter itu.

Kai mengangkat Ji Hyo dengan cara bridal style.Dengan berhati-hati Kai meletakkan Ji Hyo di atas katil.Kai juga baring di sebelah Ji Hyo.

"Selamat malam my princess."Kata Kai sambil mengucupkan ciumannya di dahi Ji Hyo.

Mereka berdua lena tidur selepas beberapa minit.

Pada pagi itu
Hye Kyo ingin mengejutkan kakaknya.Dia memasukkan nombor password lalu masuk untuk mencari kakaknya.Dia memasuki bilik kakaknya dan terkejut apabila dapati orang yang disukai olehnya,Kai tidur dengan lena di dalam bilik itu disebelah Ji Hyo.Barang yang dibelinya tadi jatuh.Dia yang tidak tahan berada di situ terus berlari keluar dari dorm kakaknya.Dia menangis.

Mark yang kebetulan lalu disitu,"Eah Hye Kyo kenapa ni?"Kata Mark yang risau dengan Hye Kyo.

"Saya benci kakak!"Kata Hye Kyo teresak-esak.Lalu Hye Kyo masuk ke dalam dormnya.

Mark yang keliru dan tidak tahu apa-apa masuk ke dalam dorm Ji Hyo.Dia juga terkejut dengan apa yang dilihatnya.

"Kai!!"Jerit Mark.

Ji Hyo dan Kai lantas bangun.Ji Hyo terkejut dengan kehadiran Kai yang berada di sebelahnya.Dia baru perasan yang tangannya memegang tangan Kai.Cepat-cepat tangan mereka dileraikan.

Mark keluar dengan perasaan yang bercampur-baur.

Kai Dan Ji Hyo hanya memandang antara satu sama lain.Masih mamai dan tidak tahu situasi yang telah berlaku.Dalam beberapa minit kai mengambil kotnya dan berlari sambil memakai kasut."Sorry semalam.Nanti saya terangkan apa yang berlaku.Pukul 4 ni macam biasa kat studio."Kata Kai sebelum keluar dari bilik Ji Hyo sempat memberikan winknya kepada Ji Hyo.Ji Hyo yang blank,cepat-cepat memahami perkara yang berlaku.

"Arghhhh!!!Tidakkk!!!!"Jerit Ji Hyo.

Hye author dah habis exam so,author boleh sambung buat ff nie!🙊Author jadi bengong sikit lepas exam nie.Pape pon hope bab nie ok ok je.😉

Like YouWhere stories live. Discover now