Bab 16

530 33 0
                                    

Air mata Ji Hyo mula turun.

"Yes of course!"Ji Hyo terima lamaran Kai.

Mereka peluk antara satu sama lain.

"Thank you for accept my love.I will love you for my life."Kai bisik di telinga Ji Hyo.

Ahli Exo turun dan menyambut hari yang bermakna bagi Kai dan Ji Hyo bersama.Sedang mereka bergembira,ada camera dan mata yang memerhati.

"Hello boss.Nampaknya Kai propose Ji Hyo.Bos nak saya buat apa?"Seorang lelaki berbadan tegap memberi info kepada Yuri.

"Kau buat Ji Hyo sampai tak boleh jalan.Kau paham?"Yuri memberi arahan.

"Okay boss"Lelaki tersebut memutuakan taliannya.

"Heh.You guys will never stay together.Just wait Ji Hyo.How dare you to steal my man."Yuri mengomel seorang diri.

Di hotel
Ji Hyo dan Kai hanya mampu berdiam.Mereka masih malu untuk bercakap.Chanyeol yang tidak tahan mencari jalan untuk memecahkan hening antara mereka berdua.

"Jom main game!"Chanyeol
Mengajak mereka untuk bermain satu permainan.

"Jom!"Ahli Exo teruja.

"Sorry i got to go.Esok hari penting.Esok saya debut.So i want to rest."Ji Hyo berkata.

"Ouhh"Exo kecewa.

"Balik saing saya lah."Kai berkata.

"Alo.Baru nak tengok first kiss."Lay berkata dengan kecewa.

"Lay pervert!"Kata Xiumin yang berada di sebelah Lay.

Mereka semua ketawa terbahak-bahak.Kai dan Ji Hyo pulang ke rumah menaiki limousine.

Ji Hyo masuk ke dalam biliknya begitu juga Kai.Jam menunjukkan pukul 11.Ji Hyo masih sedar.Dia tidak boleh melelapkan mata.Begitu juga dengan Kai.Dia tidak dapat hadiri majlis yang penting bagi Ji Hyo.Esok Kai perlu ke Hong Kong untuk konsert ExoLuxion.

Ji Hyo duduk di ruang tamu.Dia hanya menonton televisyen disebabkan matanya susah untuk lelap.Kai perlahan-lahan duduk di sebelah Ji Hyo dan memegang erat tangan Ji Hyo.Ji Hyo sudah boleh membiasakan dirinya.

"Esok saya tak ada.Goodluck!Nah!Limited edition tau.Just me and you."Kai memberi Ji Hyo sepasang kasut.Kai menunjukkan kakinya yang memakai kasut sama seperti Ji Hyo.

"Ouh.Same?So sweet!"Ji Hyo mencubit pipi Kai manja.

"Hey!I'm not a kid okay.Yeah.Esok pakai tau.Nanti saya pun pakai.Tengoklah konsert saya.I will give you my heart."Kai menunjukkan mini heart kepada Ji Hyo.

"Hahahaha.Me too."Ji Hyo menunjukkan mini heart kepada Kai semula.

Mereka berbual sehingga terlelap.

Kai bersiap untuk pergi ke airport.Dia memakai kasut yang sama seperti Ji Hyo.Begitu juga Ji Hyo bersiap untuk ke majlis debutnya.Mereka menaiki kereta yang sama.Kai menghantar Ji Hyo di bagunan SM Buildings.

Hye Kyo menunggu kakaknya di pintu utama bangunan itu.

"Long time no see sis!"Hye Kyo senyum sinis dan melanggar bahu kakaknya.

Ramai peminat mereka di luar bangunan.Ji Hyo dan Hye Kyo jalan beriringan.Ji Hyo kurang senang dengan perangai adiknya.

"Saya ada berita kurang menyenangkan.Hye Kyo tidak akan debut dalam industri ini."Kata direktor atau dikenali sebagai Ceo SMEnt.

"What??!!!?But why??!!!??!"Hye kyo naik marah.

"Well.Because your behaviour yang ramai sudah mengadu kepada saya.Awak tak boleh salahkan sesiapa.Ji Hyo awak pergi bersiap untuk press conference.Hye Kyo terima kasih sebab mencuba."Kata ceo.

Ji Hyo terkejut.Hye Kyo keluar daripada pejabat ceo.Ji Hyo mengejar adiknya.

"Hye Kyo!"Ji Hyo memegang bahu adiknya.

"Puas hati kau sekarang!Kau dah rampas cita-cita aku and kau rampas orang yang aku sayang.Sudah lah dengan acting kau yang berlagak innoncent tu.Blah lah kau!!!Kau ingat hidup kau tak akan senang!"Hye Kyo menepis tangan kakaknya dan berlalu pergi.

Ji Hyo terduduk dan hanya mampu menangis.Selepas beberapa minit.Dia pergi ke dewan untuk press conference.

Di airport
"Exo!Exo!Exo!"Ramai peminat Exo yang berada di airport.Flash-flash camera memenuhi ruang airport.

Di press conference.
Ceo memberitahu bahawa Song Hye Kyo tidak akan di debutkan.Ramai yang terkejut dengan pernyataan itu.

Song Ji Hyo ditanyakan berbagai-bagai soalan tentang hubungannya bersama Kai.Ji Hyo menjawab dengan jujur.

Selepas itu.Ji hyo berjalan di atas carpet merah untuk sesi bergambar.

"Ji Hyo kau akan menyesal."Kata Hye Kyo.

'Song Ji Hyo Kai for real!!??!?!'
Sebuah artikel yang tersebar dengan gambar Press conference dan ExoLuxion.Mereka mempertikaikan tentang kasut dan cincin yang dipakai Ji Hyo dan Kai.

Esoknya
Kai sampai di airport pada waktu malam.Dia memakai topeng untuk menyembunyikan identitinya.Dia menghantar mesej kepada Ji Hyo.

'Ji Hyo-ah.Come to Seven-11 near our house.I will wait for you.'Kai menghantar mesej kepada Ji Hyo.

Di rumah Kai
Ji Hyo bersiap sebaik sahaja mendapat mesej yang dihantar Kai.Dia memakai topeng yang diberi Kai.

'Okay.'Ji Hyo membalas mesej Kai.

Di seven-E
Kai menunggu Ji Hyo.Ketika dia sedang bermain dengan henfonnya,ranai orang berlari menuju ke tengah jalan raya.Dia menanyakan tentang apa yang berlaku kepada seorang pakcik.Pakcik itu menjawab"Ada kemalangan.Katanya idol perempuan.Tapi pakcik tak kenal."

Kai berlari sekuat hatinya ke kawasan kemalangan.

"Bos tugas saya dah selesai."Kata lelaki berbadan tegap kepada Yuri sebelum mematikan talian.

"Bagus.Heh Ji hyo baru kau tahu langit tinggi ke rendah."Kata Yuri seperti orang gila.

Ji Hyo dibawa ke hospital untuk rawatan.Berita tentang kemalangan Ji Hyo sudah tersebar luas.Kai menemani Ji Hyo.

Like YouWhere stories live. Discover now