Bab 15

536 36 0
                                    

"Suho tolong aku Suho!"Kai menelefon Suho meminta tolong.

"Tolong apa Kai?"Tanya Suho.

Di rumah Kai
Ji Hyo sedang menonton televisyen memandangkan hari ni tiada apa-apa aktiviti.

Kai yang kehulur kehilir di belakang sofa yang Ji Hyo duduk.

"Ummm.Ji Hyo esok kau tak ada apa-apa aktiviti kan?"Kai menanyakan soalan kepada Ji Hyo.

"Pagi saya ada photoshot.Petang and malam free lah."Ji Hyo menjawab.

"Ok cun.Esok kau dilarang keluar waktu petang and malam."Kai memberi arahan.

"Ermm.Okay then."Ji Hyo menjawab dan sambung makan popcornnya.

"Okay Suho operasi bermula."Kai menelefon Suho.

"Okay.Meet dekat coffebay lah."Suho memberi arahan.

Kai menutup talian dan bersiap untuk keluar berjumpa dengan ahli kumpulannya.Sebenarnya ahli kumpulannya tahu akan hubungan antara Kai dan Ji Hyo yang dirancang.

"Awak nak pergi mana?"Ji Hyo menyoal.

"Tak payah sibuk lah"Jawab Kai masih dengan egonya.

Di coffebay
"Betul ke kau nak buat nie Kai?"Chanyeol menyoal.

"Lagipun esok saja yang kita free.Lusa kita dah pergi Hong Kong."Kai menjawab.

Kai dan ahli kumpulannya bincang sehingga ke petang.

Kai tidur di rumah Suho memandangkan Suho mempunyai bilik yang banyak.Ia juga salah satu idea bagi operasi mereka.

'Ji Hyo aku tidur rumah Suho.Tak payah tunggu aku.'Kai menghantar mesej kepada Ji Hyo.

'Okay.'Ji Hyo membalas mesej Kai.

Keesokan paginya
Kai dan ahli kumpulannya berjumpa di hotel 5 star.

"Okay.Chanyeol and Baekhyun pergi beli kasut,baju dan barang seangkatannya."Kai mengarah.

"Chen,Lay,aku,Suho and Do kita cari barang.Yang lain pergi kemas apa yang patut kat sini."Kai memberi arahan lagi.

"Move move!"Jerit Kai.

Mereka mula menjalankan tugas masing-masing.

'Ji Hyo.Kau balik pukul berapa?'Kai menghantar mesej kepada Ji Hyo.

'Dalam pukul 3.'Ji Hyo membalas.

Kai menelefon Chanyeol.

"Lepas kau siap beli baju and kasut pergi terus hantar barang tu.Ji Hyo ada dekat rumah pukul 3. Paham?"Kai memberi info.

"Okay."Chanyeol menjawab.

Mereka sibuk dengan tugas masing-masing.

Chanyeol and Baekhyun hantar baju and kasut yang dibeli ke rumah Kai tepat pada pukul 3.

Di hotel
Mereka sudah siap menghias.

Dirumah Kai
Loceng rumah berbunyi.Ji Hyo membuka pintu dan ternampak sebuah kotak.Dia membaca surat.

Kad itu bertulis'Meet you at night!8p.m.Wear this clothes with the shoes!
From Kai..'

"What the!??!"Ji Hyo pelik.

"Okay.dah siapkan semua.Now tinggal ambil Ji Hyo saja."Kai berasa gementar.

Selesai sahaja menyarungkan sutnya, Chanyeol menaiki limousine yang di sewa Suho.

Di rumah Kai
Ji Hyo menunggu di halaman rumah.Kereta Limousine masuk ke perkarangan rumah.

Chanyeol keluar menuju ke Ji Hyo yang sedang duduk di atas kerusi bangku.

Ji Hyo terkejut tetapi dia hanya mengiku Chanyeol masuk ke dalam kereta.

Di hotel
Kai bediri di hadapan laman hotel tersebut.Dia menunggu ketibaan Ji Hyo.

Chanyeol memarkir kereta di tempat tang disediakan.Ji Hyo keluar dan dibawa Chanyeol ke laman hotel itu.Mereka tidak perasan ada camera yang memerhatikan mereka.

Sampai sahaja Ji Hyo di hadapan laman itu,lampu di atas rumput laman itu dibuka.Suasananya sangat romantik.Kai memegang bunga.Ji Hyo hanya terlopong.Air matanya menitis tanpa disedari.

Ahli kumpulan lain melihat mereka dari bilik tingkat atas.Mereka menepuk tangan tanda seronok.

"Will you be mine forever?"Kai melutut di hadapan Ji Hyo.

Ada yang melihat keadaan itu dengan perasaan yang marah.

Like YouWhere stories live. Discover now