Di studio
"Ish tadi dia yang suruh datang sini tapi lambat pulak!"Kata Ji Hyo geram dengan Kai yang datang lambat.Dia menunggu di dalam studio.Lama-kelamaan dia bosan menunggu dan hanya membuat latihan dengan sendiri.Dia berlatih menari.Tidak sedar kehadiran Mark dari belakang dan hanya berlatih."Hello.Boleh saya bercakap dengan reporter Ahn?"Kata Kai melalui telefon.
"Oh!Ni saya.Kenapa ya?"Kata reporter Ahn.
"Saya Kai.Dari Exo.Saya ada berita panas nak bagi kat reporter Ahn."Kata Kai dengan tersenyum sinis.
"Oh!Kita boleh jumpa dekat mana-mana.Oh!CoffeeBay dekat dengan SMBuildings."Kata reporter Ahn yang tidak sabar.
Di CoffeeBay
"Nah."Kata Kai mencampak sekeping gambar."Wahhh!Berita panas ni!Nak saya buat ke?"Kata reporter Ahn.
"Up to you."Kata Kai hanya mengangkat bahu.
"Baiklah."Kata reporter Ahn.'Heh.Berita tentang kau tak lama lagi akan terbongkar juga.Siap saja lah.'Kata reporter Ahn di dalam hati.
"So,saya pergi dulu ya.Saya ada latihan"Kai yang baru perasan jamnya menunjukkan pukul lima teringat yang dia mempunyai latihan bersama Ji Hyo.
Di studio
Ji Hyo yang gigih berlatih terjatuh.Mark yang nampak kejadian itu terus menolong Ji Hyo.Dia mengangkat Ji Hyo.Dia cuba untuk mengubati kaki Ji Hyo yang terseliuh."Sekejap.Saya ambil first aid dulu."Kata Mark berlalu pergi.
Kai yang hanya memerhatikan mereka sembunyi di sebalik dinding sejurus melihat Mark yang hendak keluar dari studio mereka.
"Bodoh"Kata Kai sebaik sahaja masuk dalam studio.
Ji Hyo yang terkejut mendengar suara Kai cuba berdiri tetapi gagal.Dia disambut oleh Kai.
"Kira untunglah saya datang.Awak tu ha yang lambat.Penat saya tunggu.Sapa salah sekarang ni?"Kata Ji Hyo dengan suara hendak menangis.
"Sapa suruh kau tunggu aku?Ada aku suruh ha?!?!!?Bodoh."Kata Kai.Tapi di dalam hati sangat merisaukan kaki Ji Hyo.
"Dah lah.Naik."Kata Kai membelakangkan badannya.
"Haa"Ji Hyo blank.Muka dia mula berona merah.
"Tak paham bahasa ke?Naik lah!"Kata Kai yang geram dengan Ji Hyo yang tidak paham bahasa.
"Er..oo..kk"Kata Ji Hyo yang gagap.
Mark yang hanya melihat mereka dari awal lagi hanya mampu berdiri.Dia nampak Ji Hyo gembira.'Heh.Kau suka sangat ke dengan dia'Bisik Mark.Dia hanya belalu pergi dengan first aid di tangan.
Ji Hyo yang diangkat Kai hanya berdiam.
Mereka keluar dari bilik studio.Kebetulan Yuri,Hye Kyo dan Mark berada di situ hanya mampu menggenggam tangan mereka.Yuri yang tidak boleh tahan lagi pergi ke arah mereka.
"Kai,perlu ke kau buat macam ni?Kau tak nampak ke banyak mata-mata dekat sini.Kau saja ke nak reka cerita.Ha?!??!Kau nak buat cerita'Idol scandal dengan junior sendiri' kau nak ke??!?!"Kata Yuri yang cemburu.
"Heh.Kalau aku buat ni bukan saja?Kau nak cakap apa?Kalau aku kata aku memang nak ada scandal dengan dia.Kalau aku cakap aku memang suka dia.Apa masalah kau?Suka hati aku la.Tepi sikit.Kau tak nampak 'kekasih hati' aku ni sakit."Kai berkata menekan kan perkataan kekasih hati.
Semua yang berada di situ terkejut dengan Kai yang membuat pernyataan seperti itu.Ramai yang berkerumun di kawasan itu.Ada yang mengambil gambar.Ji Hyo yang terkejut,hanya kaku dan dia tidak boleh menahan hatinya yang laju.
Kai yang dapat merasakan hati Ji Hyo hanya tersenyum.
"Aku respect kau as aku punya kakak.Kau buat aku macam ni Ji Hyo.Kau tengok lah.Kau tak akan debut dekat sini!"Kata Hye Kyo.
Hyee.Cepat sangat ke author buat dyeorang suke same suke.Taa de idea la sebab tu nak cepat2 hahahaha😂ok pape pon author tetap akan buat sampai habis byee😊💕
YOU ARE READING
Like You
RomanceSeorang perempuan yang mempunyai cita-cita sebagai seorang idol.Selepas memasuki bidang yang dicapai,hidupnya kacau-bilau.Hidupnya menjadi porak peranda.Cerita yang complicated.