Bab 14

487 33 2
                                    

Pada pagi itu Ji Hyo dan Kai, masing- masing berada di bilik sendiri.Mereka teringat akan pengakuan yang dibuat Kai.

"HAHAHAHAHAHAHA. Apa kena dengan aku ni?"Ji Hyo dan Kai ketawa mengingatkan kejadian semalam.

Masing-masing turun sarapan.Mereka hanya diamkan diri.

"Urmm.Pasal semalam tu apa eah?"Ji Hyo menanyakan soalan.

Kai tersedak. Dia tidak sangka Ji Hyo akan ingat tentang kejadian itu.

"Umm.Tu...umm...cuma...cuma...tu..."Kai seperti mencari-cari jawapan.

"Kai?Cuma apa?"Soal Ji Hyo yang tidak sabar.

"Ha!Ye la!Kan kita fake couple. So kita berlakon la.Ha tu laa."Kata Kai terkejut.Dia ingin menyatakan kebenaran tetapi dek kerana egonya yang tinggi dia tidak dapat menyatakan kebenarannya.

"Ouh."Ji Hyo yang kecewa hanya tersenyum.

"Ah Ji Hyo semalam aku tak sempat nak bagi hadiah."Kai mengambil jari mulus Ji Hyo dan memasukkan sebentuk cincin.

"Ni sebagai langkah-langkah menjadi fake couple.Ehemm"Kai berdehem.Dia menjadi tidak selesa dengan situasimya sekarang.

"Ouh.JJ?"Ji Hyo menyoal sebaik sahaja Dia melihat cincin tersebut.

"JongInJiHyo.Kau tahu kan mata peminat ni semua tajam-tajam.So nanti diaorang percayalah dengan kita punya hubungan."Terang Kai panjang lebar sambil menunjukkan jarinya yang dibalut sebentuk cincin sama seperti Ji Hyo.

Selepas sarapan,mereka bersiap ke lokasi set pengambaran drama mereka.Ji Hyo bermain dengan jarinya yang sudah kebiasaannya jika dia berasa gementar.Kai menepuk-nepuk tangan Ji Hyo untuk menghilangkan rasa gementarnya.

Ji Hyo dipakaikan make up.Begitu juga Kai.Di situ terdapar pelakon wanita dan pelakon lelaki yang terkenal. Selepas bersiap Ji Hyo dan Kai ke tapak set pengambaran.Ji Hyo tunduk memberi hormat jika terserempak dengan senior-seniornya.

Pada waktu rehat,sebuah kereta memasuki perkarangan set pengambaran.Ji Hyo dan Kai menghabiskan makanan yang diberikan.Kai mengenali pemilik kereta itu lantas memegang erat tangan Ji Hyo.Ji Hyo terkejut dengan perbuatan Kai hanya tergamam.Yuri menuju ke arah mereka.

Sebaik sahaja sampai,"Apa semua ni??!?!!You lebih pentingkan dia daripada I?Apa bagus sangat dia ni?You buat semua ni sebab you nak jeleskan I kan.Sorry thats not what people do nowadays."Yuri menjerit. Kai dan Ji Hyo bangun dan berhadapan dengan Yuri.Ji Hyo bersembunyi di belakang Kai.Ramai yang datang menyaksikan.Yuri bertambah marah apabila melihat cincin yang dipakai Ji Hyo sama dengan cincin yang di pakai Kai.

"Kau jangan nak bandingkan dia dengan kau.Kau sekali lagi datang tempat kerja aku,siap kau.And one more things,like i said lah I memang suka dia.What you want more from me.You yang tinggalkan I.Sekarang kau nak aku balik?Sekurang-Kurangnya Ji Hyo bukan perempuan murahan!"
Kai menarik Ji Hyo keluar dari tempat mereka berehat.Kai malas hendak bergaduh dengan Yuri.Yuri hanya menggenggam tangannya.

"Direktor saya balik dulu.Ji Hyo tak sihat.Kalau ada apa-apa,telefon saya sahaja."Kai menipu.Dia tunduk hormat.Ji Hyo yang daripada tadi diam mengelamun.Kai menolak kepala Ji Hyo untuk memberi hormat.

Rumah Kai
Ji Hyo masuk ke bilik.Dia malas untuk memikirkan perkara tadi begitu juga dengan Kai.

Seminggu berlalu
Sudah seminggu selepas kejadian itu berlaku.Banyak artikel dan rumor tentang kejadian tersebut.Mereka menjalani hari-hari mereka seperti biasa.Kai nekad untuk memberitahu Ji Hyo yang dia betul-betul suka akan Ji Hyo.

Like YouWhere stories live. Discover now