2
Sejak belajar di BlackStar Highschool, Minjae sudah kelihatan rapat dengan Jungkook. Namun, dalam diam tanpa sedar jejaka itu telah menyimpan perasaan yang berbeza dengannya. Hal ini menimbulkan rasa kurang enak kepada Taehyung yang juga menganggap Minjae lebih daripada sebagai kawan.
KELAS 3 ROSE
"Jimin sshi~ tukar tempat jom!" Ujar Jungkook yang berada di belakang.
"Owh.. okey!" Jimin pun membawa buku-bukunya dan bertukar tempat duduk dengan Jungkook.
"Eh! Kau dah kenapa tukar tempat sesuka hati?!" Soal Taehyung. Pandangannya tajam menikam mata namsaeng-nya itu.
"Apa kau ni? Aku nak tanya pasal mathematic lah!"
"Aku pun nak tanya! Mana aci!" Ujar Taehyung serentak menghentak mejanya.
"Kau cemburu kan?" Soal Jungkook turut berdiri.
"Eh! Eh! Dah lah tu! Kenapa dengan awak berdua ni? Saya boleh ajar semualah! Baik duduk sekarang nanti orang dengar malulah!" Tegur Minjae.
"Adumak, korang ni! Macam cat dog. Confirm boleh jadi hot issue dekat studio nanti." Sakat Jimin.
Jungkook dan Taehyung pun menjeling sesama sendiri.
🖤
STUDIO BTS
"Minjae lagi..." , Minyoogi menunjukkan muka bosannya mendengr nama yang sama keluar menjadi topik pergaduhan dua ekor 'monyet' ni.
"Hyung! Memang kookie yang mengada-ngada!" Taehyung menolak bahu Jungkook.
"Apa kookie pula? Kalau dah betul Kookie suka Minjae!" Ujar Jungkook.
"Masalahnya sekarang kau tak boleh minat dia! Dia aku punyalah..", balas Taehyung.
"Eh! Pendek-pendek sekalian, tak payah nak gaduh sangat! Korang tu dahlah adik-beradik. Sekali aku tempeleng , tujuah terencat akal karang." Gurau Namjoon agak kasar.
"Entah! Apalah korang ni. Daripada fikir pasal ni , baik fikir pasal Basketball Warrior Team yang dah dekat ni." Sampuk Hoseok.
"Tu ar! Korang rasa saya ada masa untuk sakit kepala?" Celah Seok Jin yang dari tadi berdiam pula.
Erk?! Semua ahli BTS memandangnya sinis.
"Kenapa?" Soal Seok Jin lagi.
"Kau bajet lawak?!" Soal yang lain serentak.
Hehehe.. gurau aje! Chill ar geng..peace✌🏻
🖤
"Apa , sir ?!" Soal agak terkejut dengan apa yang dinyatakan oleh Sir Kook.
"Ya, kamu dah saya pilih!"
"Tapi saya tak pandai sangatlah main benda alah ni! Apatah lagi nak menjadi untuk atlet-atlet Basketball Warrior Team tu." Ujar Minho sekaligus merayu agar tidak diberikan tanggungjawab begitu berat.
"Nope! Kamu dah dipilih! Lagipun cara kamu main tadi nampak bijak dan tangkas! Petang ni , kamu mula melatih mereka. No comment!" Balas Sir Kook terus menutup mulut Minho. Okey! Dia terpaksa akur.
🖤
"Kejap! Macam mana oppa boleh terpilih?" Soal Minjae. Curiga.
"Alah! Minjae tahu-tahu jelah..." , balas Minho sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Okey faham! Oppa huna kuasakan. Padahal oppa dah cakap, kita kena biasakan hidup cara manusia bumi, tapi.."
Minho pun menutup mulut yeosaengnya daripada mula membebel.
"Dah, sekarang oppa kena pergi highschool!"
"Nak ikut! Kengkawan Minjae pun ada sana. Jimin, V dan Kookie!" Ujar Minjae.
"Yelah! Jomlah pendek!"
🖤
BASKETBALL COURT
"Hai! Korang.." , sapa Minjae yang sampai terlebih dahulu meninggalakan oppanya di belakang.
"Hai, Minjae!" Balas Jungkook. Riang.
"Hai, Minjae! Saranghae~" , ujar Taehyung sambil mencubit pipi Minjae. Tak mahu kalah!
"Erk?!" BTS yang lain menunjukkan riak mahu muntah. Acah sweet ar Taehyunh!
"Yah! Kim Taehyung shhi! Apa kau buat ni?" Soal Jungkool agak marah. Berbau api-api cemburu disini. Oh yeh yeh!
"Kenapa?!" Taehyung menolak bahu Jungkook.
"Apa ni?" Jungkook membalas dengan menunjal kepala Taehyung.
Melihatkan teletak yang langsung tidak matang itu, Minho menghantukkan kepala mereka berdua.
"Hah! Tu makan dia. Best tak?" Tanya Minho memerli.
"Woo~~! Padan muka! Bhahahahhaa.." , Minyoongi yang tadinya menahan suara kian terburai. Aduh! Sakit perutnya ketawa. Hampir berair mata.
"Adumak! Apalah mamat sepet ni!" Decit Namjoon sambil melihatnya dari atas ke bawah. Meluat.
"Nah! Ambil bola sorang satu.." , Minho melempar bola-bola yang tersedia di situ termasuk kepada dongsaeng-nya , Minjae.
Dari sudut lain, terdapat susuk seseorang yang memerhatikan mereka.
"Dekat sini korang rupanya..heh!" Sinisnya.
*
*
*
*Jalan cerita barai~
Sorry bhaii..Slide >>>
YOU ARE READING
MY PRINCESS +BTS
Fiksi Penggemar『✿』First Impression korang apabila aku cakap seorang ahli BTS ni adalah seorang Putera Raja yang hilang ? 『✿』Weih ! Fikir logiklah, ada ke putera yang Swag macam Minyoongi? Mengarut bercakap macam Namjoon? Ter-overdose gedik macam Hoseok? 『✿』Taehyun...