Part 4

1K 72 0
                                    

Kisum berada di rooftop untuk meluangkan masa nya bersendirian di waktu rehat . " Awak ni degil kan ? " Kisum yang mendengar suara itu terus mencari dari mana arahnya suara itu tetapi tiada siapa kecuali dirinya . " Si..Siapa tu ? " Kisum memberani kan diri mencari dari mana datang nya suara itu .. Tiba2 dia merasakan seseorang mngusik bahunya dari belakang .. " AAAHHH !! JANGAN DEKAT ! " Kisum terduduk dan matanya tertutup.rapat kerana terlalu takut .. " Haha .. Hei , ni saya laa .. Seungcheol .. " Seungcheol memberikan senyuman kepada Kisum .. " Ahh .. Awak takutkan saya .. " Kisum bersuara dengan suara yang lemah .. Seungcheol hanya tersenyum melihat gelagat Kisum .. " Nah .. " Seungcheol memberikan susu dan roti kepada Kisum .. " Huh ? " Kisum memandang Seungcheol penuh tanda tanya .. " Mrs. Ji suruh awak makan ikut masa kan .. " Seungcheol memandang ke arah pandang sekolah memerhatikan beberapa pelajar lelaki bermain bola .. " Ouh ? Komawo .. " Kisum juga turut memandang ke arah pandang sekolah .. " Nama saya Kisum .. " Kisum menghulurkan tangannya dan tersenyum .. " Seungcheol memandang Kisum dan menyambut tangan Kisum .. " Seungcheol .. " sambil membalas senyuman Kisum ..

Balik dari sekolah , Kisum terus pergi ke Cafe untuk mulakan kerjanya .. " Anyeong ! " Kisum mulakan kerjanya dengan ceria .. Dia merasakan hari ini adalah hari yang bahagia untuk dirinya .. Jam 10 malam , Kisum berjalan kaki untuk pulang ke rumah .. Dia lalu di playground .. Tiba2 dia terdengar sesuatu dari arah playground yang berhampiran .. Dia memerhatikan di kawasan Playground dan dia terlihat seseorang memakai hoodie kelabu sedang terbaring .. " Huhhhh ~ Siapa tu ... " Kisum mendekatkan diri ke arah orang tersebut .. " OMMO ! Mingyu ! " Kisum terperanjat melihat gerangan yang memakai hoodie kelabu itu .. " Mingyu .. Mingyu - ah .. eh ? apa ni ? " Kisum terlihat kesan merah di baju Mingyu .. " HUH !? DARAH ! MINGYU ! MINGYU ! GWENCHANA .!? Apa nak buat ni ... Apa nak buat ni ... " Kisum mengeluarkan telefonnya untuk meminta bantuan .. Tiba2 dia merasakan tangannya dipegang .. " Jangan .. " Mingyu bersuara lalu tidak menyedarkan diri .. " Nae ? huhhh .. Aku nk buat apa ni .. "

Kisum membawa Mingyu pulang ke rumah nya .. Kisum membaringkan Mingyu di katil nya .. Dia melihat kesan luka di badan Mingyu .. " Huh !? Kesan tikam !? Kau gaduh lagi ke ? Ahh .. Chicha .. " Kisum mengambil first-aid dan cuba untuk membersihkan kesan luka tersebut .. Kisum terdiam seketika .. " Mingyu , aku minta maaf aku bukan suka2 nak buka baju kau ... Aku terpaksa .. Kisum memejamkan matanya dan membuka baju Mingyu .. " Lalu Kisum membersihkan luka Mingyu .. " Nasib baik tak dalam .. Kau ni Mingyu , aku dah cakap jangan gaduh .. Kan kau dah kena balik . Ni nasib baik aku nampak .. Kalau tak ? Ntah kau ada ke tak laa lagi .. " Kisum mengomel seorang diri . " Okay dah siap .. Rehat ya .. " Kisum pergi ke ruang tamu dan baring di sofa .. " Hurmm .. Penatnya .. Lalu dia tertidur di Sofa ..

Keesokan paginya , Mingyu terjaga dari tidurnya .. Mingyu terasa sakit di bahagian perutnya .. Ouh ? Dia teringat akan kejadian semalam .. Dia keluar dari bilik dan melihat Kisum sedang lena tidur di sofa .. Mingyu memerhatikan Kisum dan berlalu pergi .. Kisum terjaga dari tidurnya dan pergi ke bilik nya untuk melihat keadaan Mingyu .. " Eh ? Mana Mingyu ? Hurmm .. Dah balik laa tu .. " Kisum baring semula di katil nya untuk sambung tidurnya .. Nasib baik hari ni cuti .. Kisum tidak hairan jika seseorang seperti Mingyu berlalu tanpa mengucapkan apa2 .. Nama pun sombong .. Sesampai Mingyu di rumah nya , Mingyu ingin terus masuk ke bilik .. Seungcheol yang melihat Mingyu pergi ke arah Mingyu . " MINGYU ! ASAL NI !? " Seungcheol bertanya dengan nada serious .. " Takde paperlaa .. " Mingyu menepis tangan Seungcheol .. " Jom .. Jom pergi hospital .. " Seungcheol menarik tangan Mingyu dengan kuat tetapi di tolak oleh Mingyu . " Jangan kisah pasal aku laa ! Aku kata aku okay .. Aku okay laa ! " Mingyu memarahi Seungcheol .. " Kau tu adik aku .. Apa2 yang terjadi kat kau . Tu tanggungjawab aku .. " Seungcheol cuba memaksa Mingyu untuk pergi ke hospital .. " Sejak bila kau anggap aku adik kau ? " Mingyu terus masuk ke bilik dan membiarkan Seungcheol bersendirian .. Seungcheol terduduk dan teringat akan kisah silam antara dia dan Mingyu . Serta merta air matanya mengalir ..

Mingyu baru saja selesai mandi . Dia terbaring di katil nya dan teringat akan apa yang berlaku semalam . ( FLASHBACK ) Mingyu dalam perjalanan pulang ke rumah selepas keluar bersama Wonwoo dan DK . Sewaktu melepasi satu jalan yang gelap , dia merasakan langkahnya diperhatikan . Dia cuba untuk mengawal perasaannya tetapi tiba2 mulutnya di tutup dengan sehelai kain .. Walaubagaimanapun Mingyu berjaya melepaskan diri dan berlari sekuat hati dari penjahat yang cuba menculiknya .. Dia cuba menyorok di sebalik semak berdekatan playground , apabila dia merasa selamat dia cuba untuk pergi dari situ .. Tapi Mingyu silap .. Penjahat tersebut menikam Mingyu sebaik melihat kelibatnya mengambil dompetnya dan berlalu pergi .. Tidak lama kemudian , Kisum datang dan membawanya ke rumah .. ( END FLASHBACK ) Mingyu sudah biasa dengan perkara seperti ini oleh kerana keluarganya jutawan . Di sekolah , Wonwoo dan DK terus ke meja Mingyu , " Wei , kau okay tak ? Sakit lagi ke ? " bertubi2 soalan Wonwoo dan DK beri pada Mingyu . " Korang ni bising laa .. Aku okay laa .. " kata Mingyu kepada Wonwoo dan DK .. Tiba2 matanya beralih ke arah Kisum yang baru saja masuk ke kelas .. Mingyu membuat smirk face seperti ada sesuatu terlintas di fikirannya .. " Wonwoo , aku rasa aku tahu nak buat apa .. "




It's Love ?Where stories live. Discover now