Part 10

907 60 0
                                    

Memandangkan hari ini adalah hari cuti .. Kisum bertekad untuk membersihkan biliknya kerana biliknya sangat bersepah .. Sewaktu sedang sibuk mengemas bilik tiba2 dia teringat akan sesuatu .. "Kenapa hari ni rasa lain eh ? Ouh ya mana Mingyu eh ? Selalunya time2 mcm ni laa dia menyibuk , Ahh .. Biarlaa aman sikit takde dia .. " getus Kisum sendiri lalu menyambung kerjanya .. Selesai mengemas dia melihat ke dalam phone nya tetapi tiada langsung text atau call dari Mingyu .. " Pelik .. " lalu Kisum saja call no Mingyu , tetapi tidak berangkat .. Dia cuba call lagi ..

Kisum : Hello ?

Mingyu : Hello ..

Kisum : Asal suara lemah je ni ? Kau okay tak ?

Mingyu : Aku Okay .. * Kdak .. ( Panggilan putus )

Kisum : Huh ? Hello ? Hello !? Mingyu ?

Kisum berasa cemas kerana dia takut apa2 akan jadi pada Mingyu . Lalu dia bersiap dan pergi ke rumah Mingyu .. Mujur Wonwoo tahu alamat rumah Mingyu , Kisum memintanya dari Wonwoo .. Kisum menekan loceng beberapa kali tetapi tiada tindak balas .. Dia menghubungi Mingyu beberapa kali tetapi tiada perkhidmatan .. " Kisum ? Kisum buat apa kat sini ? " satu suara menegur nya dari belakang .. " Seungcheol ? Seungcheol buat apa kat sini ? " Kisum bertanya balik soalan tadi pada Seungcheol .. " Ni rumah Seungcheol .. " Seungcheol menjawab soalan Kisum .. " Huh ? Tadi kawan Mingyu kasi alamat ni kat Kisum .. Dia kata ni alamat rumah Mingyu .. " Kisum keliru dengan apa yang dia dengar .. " Seungcheol abang dia .. " jelas Seungcheol .. " What ? Seriously ? " Kisum terkejut dengan penjelasan Seungcheol .. " Yup .. Nanti Seungcheol cerita .. Kenapa Kisum cari Mingyu ni ..? " tanya Seungcheol .. " Ouh .. Tak .. Tadi Kisum call dia .. Suara dia lemah sangat lepastu Kisum dengan macam something pecah lepastu panggilan putus .. Kisum try call lagi tadi tapi tak berangkat .. " jelas Kisum dengan cemas .. " Yeke ? Jom masuk jom .. " Seungcheol bergegas masuk ke rumah bersama Kisum mencari Mingyu ..

" MINGYU ! MINGYU ? BANGUN MINGYU .. PANASNYA BADAN KAU .. SEUNGCHEOL SINI ! " Kisum menjerit memanggil Seugcheol apabila melihat Mingyu terlantar di lantar dengan cawan yang pecah di sisi nya .. " Mingyu ! Kau okay tak ? Mingyu ! " Seungcheol terus mengangkat Mingyu dan dibaringkan di atas katil .. Kisum bergegas ke dapur mengambil kain lembab untuk di letakkan di dahinya .. " Kisum .. Kisum jaga Mingyu jap ya .. Seungcheol nak pergi beli ubat .. " Seungcheol menyuruh Kisum menjaga MIngyu .. " Okay okay .. " Kisum menjawab dan Seungcheol pun pergi .. " Basahnya baju dia .. Tak boleh ni kena tukar tapi takkanlaa aku nak tukarkan .. Seungcheol ! alaa tadi dia pergi beli ubat .. Aku kena tukar juga ni .. " Kisum menutup matanya dan menyukar baju Mingyu ..

Seungcheol masuk ke rumah , dia melihat Kisum sedang duduk di sofa .. " Kisum , ni ubat .. Nanti Mingyu sedar tolong bagi kan ya .. " Seungcheol memberi ubat kepada Kisum . Kisum mengangguk dan mengambilnya .. Seungcheol dan Kisum duduk berhadapan .. " Kisum nak tanya pasal Mingyu ngan Seungcheol ke ? " Seungcheol memulakan bicara .. Kisum memandang Seungcheol dan mengangguk .. Seungcheol tersenyum .. " Sebenarnya , kitaorang ni adik beradik .. Tapi takde siapa yang tahu .. " kata Seungcheol .. " Kenapa tak pernah bagitahu dekat sekolah ? Kenapa rahsiakan ? " Kisum bertanya ingin tahu .. " Mingyu tak nak sesiapa pun tahu yang kitorang adik beradik sebab dia benci Seungcheol .. " Seungcheol menjawab sambil memandang ke lantai . " Benci ? kenapa ? " Kisum bertanya lagi .. " Dulu .. Waktu sekolah rendah .. Mingyu selalu kena buli .. Hari2 dia balik badan bengkak2 , lebam , kesan calar tapi parent kitorang tak pernah ambil kisah pasal dia .. Dia lagi selalu kena marah kena pukul dengan omma ngan appa .. Tu semua sebab Seungcheol .. Seungcheol pentingkan diri sendiri .. Seungcheol cakap kat parent yang Mingyu kaki buli kat sekolah .. Omma Appa tak pernah percaya apa yang Mingyu cakap kecuali Seungcheol . Sebab tu sekarang dia jadi diri dia yang bukan apa yang dia nak jadi .. " Seungcheol menceritakan semuanya pada Kisum .. Air matanya berkumpul di kelopak mata .. Kisum yang mendengar juga merasa sebak .. " Seungcheol cuba untuk jadi abang yang baik tapi Mingyu dan terlalu benci kat Seungcheol .. " Seungcheol tersenyum sinis tapi air mata nya deras mengalir .." Seungcheol .. Gwenchana .. Semua orang buat salah .. Seungcheol boleh cuba perlahan2 .. " Kisum memberi semangat pada Seungcheol ..

It's Love ?Where stories live. Discover now